Hur döljer/gömmer jag dessa på startmenyn? Win10

Permalänk

Hur döljer/gömmer jag dessa på startmenyn? Win10

Området inringat i rött har jag på min stationära burk lyckats dölja. Inte så att det har försvunnit helt men går att få fram med "pilikon". Minns bara inte hur jag gjorde. Har nu lessnat på att inte komma på det så att jag frågar istället.

Mvh David

Permalänk
Medlem

@daspunner:
Settings > Personalization, sedan väljer du start på vänster sidan, där finns det inställningar relaterade till start menu, sedan är det Show app list in start menu.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Skrivet av Belzader:

@daspunner:
Settings > Personalization, sedan väljer du start på vänster sidan, där finns det inställningar relaterade till start menu, sedan är det Show app list in start menu.

Verkar inte ha den. Ny skärmdump från min burk:

Annan skärmdump hittad på google:

Weird!!

Permalänk
Medlem

@daspunner:
Det kan vara beroende på vilken version (1607, 1703 etc.) du kör av Win 10, om du inte vet det skriv winver.exe i kör).
Jag tror att den inställningen inte kom förrän i version 1709.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Skrivet av Belzader:

@daspunner:
Det kan vara beroende på vilken version (1607, 1703 etc.) du kör av Win 10, om du inte vet det skriv winver.exe i kör).
Jag tror att den inställningen inte kom förrän i version 1709.

Precis så var det. Nyinstallerat system, lät den köra igenom en del uppdateringar och så fanns det alternativet också med i listan. Trivial grej men fasen vad skönt o få det o se ut som man vill! Tackar o bockar!

Permalänk
Medlem

Kör Classicshell startmeny annars:
http://www.classicshell.net

Tar lite tid att ställa in men det är värt det för att slippa skitmenyn i 10'an.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk

@BlackBird: Nej, aldrig i livet! Windows 10 faller mej mestadels i smaken. och är snyggt och ganska intuitivt. Jag var länge emot det men har nu vant mej och det funkar och jag vet var det mesta finns. All filhantering sköter jag ändå i Total Commander! Tack för tipset dock!