Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002

Roliga/märkliga annonser

Då och då ser man lite märkliga annonser här och var, men det blir framför allt påtagligt när man annonserar här och använder lite konstig marknadsföring. Har sett andra knasiga/roliga exempel genom åren... tänkte att det kanske kunde vara kul om andra delade med sig

Denna fick mig att klia mig i huvudet en smula... hur kom man fram till bildvalet och texten i den inklippta bilden?

..:: trickeh2k ::.. https://youtube.com/c/trickeh2k Windows 10 Pro - i7 8700k (delid) @ 5Ghz - ASUS Prime Z370-A - 16GB G.Skill Trident Z DDR4 CL14 3000Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 1080Ti FTW3 Hydrocopper - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, 3TB Seagate Barracuda - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Corsair 750D - Custom water loop

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Här
Registrerad
Jul 2009

@trickeh2k: Jag ser inget direkt jättemysko med annonsen.
Skärmen är 24", bilden är från "The martian" som AOC sponsrar, det gröna mönstret till höger är från Elgigantens gaming-satsning (typ logga).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av NordhNet:

@trickeh2k: Jag ser inget direkt jättemysko med annonsen.
Skärmen är 24", bilden är från "The martian" som AOC sponsrar, det gröna mönstret till höger är från Elgigantens gaming-satsning (typ logga).

Tyckte det var märkligt att man valde att dema en gamingskärm med The Martian och texten "only in cinemas"

..:: trickeh2k ::.. https://youtube.com/c/trickeh2k Windows 10 Pro - i7 8700k (delid) @ 5Ghz - ASUS Prime Z370-A - 16GB G.Skill Trident Z DDR4 CL14 3000Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 1080Ti FTW3 Hydrocopper - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, 3TB Seagate Barracuda - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Corsair 750D - Custom water loop

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

Inte granskat deras annonser så noga på ett tag men de har, åtminstone historiskt sett i perioder, gjort så väldigt ofta i sina annonser. Varje TV-apparat/skärm har burit reklam för någon viss film.

Min favorit är Pressbyråns presentkort.
"Köp ett presentkort till någon du tycker om, eller dig själv!"

.... Varför i hela helskotta skulle man köpa ett presentkort till sig själv? xD

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2005

Nu hittar jag såklart inte igen annonsen men såg en annons för en HP-laptop där det stod "World's most secure laptop" man ba... jo hej du.

https://www.sweclockers.com/nyhet/24823-hp-installerar-spionp...

danzisch

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Daemon:

Inte granskat deras annonser så noga på ett tag men de har, åtminstone historiskt sett i perioder, gjort så väldigt ofta i sina annonser. Varje TV-apparat/skärm har burit reklam för någon viss film.

Min favorit är Pressbyråns presentkort.
"Köp ett presentkort till någon du tycker om, eller dig själv!"

.... Varför i hela helskotta skulle man köpa ett presentkort till sig själv? xD

Varför skulle man köpa presentkort alls? Inlåsta pengar som har ett utgående datum. Nej tack.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Varför skulle man köpa presentkort alls? Inlåsta pengar som har ett utgående datum. Nej tack.

För att det är trist att lämna pengar i handen som present?

Nytt namn, samma bismak.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Har tyvärr ingen annons att bjuda på. Brukar knappt märka dom.
Jag tycker väl att all marknadsföring kring Techjättarna är lite kul då de påstår att det är PCs, att man kan lagra saker säkert i molnet, osv.. Men det handlar nog mer om min syn på sådant. Exempelvis kan inte jag förstå hur något kan kallas PC när det finns bakdörrar. Då är det ju byggt för att det ska gå att kika utan medgivande, vilket betyder att det inte är personligt. Paragrafryttar-humor kanske vi kan kalla det..

@Daemon: Varför inte? Det är ju sådant man lägger undan och glömmer bort. Så när man väl hittar det igen så blir det som en present. Lite likt påskägg, fast för vuxna. Mycket bra idé säger jag!

(Ifall det inte var självklart så är det ironi. Räknas det som trollande ifall jag inte nämner detta föresten? Alltid varit nyfiken på er tolkning där)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2012

För många år sedan såg jag en stor gul skylt med svart text bredvid dåvarande Riksväg 45 ( numera E45 ) som har etsat sej fast i hjärnan. Den är ganska fyndig för att komma från en myndighet:

DU ÄR UPPSKATTAD !
Skatteverket

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200 | ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Xeon E5-2670 | 32 Gb DDR3 | Kingston HyperX Predator 480 Gb HHHL | Asus Hyper M.2 X4 Mini+OCZ RD400 256 Gb | Intel Ethernet Server Adapter I210-T1
BOINC : asteroids@home | einstein@home | enigma@home | milkyway@home | seti@home | TheSkyNet POGS | universe@home

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av Techs:

För många år sedan såg jag en stor gul skylt med svart text bredvid dåvarande Riksväg 45 ( numera E45 ) som har etsat sej fast i hjärnan. Den är ganska fyndig för att komma från en myndighet:

DU ÄR UPPSKATTAD !
Skatteverket

Har lite svårt att se varför Skatteverket behöver marknadsföra/skylta (fått för mycket pengar av oss så måste lägga det på något?) men den var ju lite kul.

Nytt namn, samma bismak.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför skärmen
Registrerad
Okt 2015

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 2x Seagate Baracuda 2 TB, i raid 0. GPU: 2x Saphire Radeon HD 7950. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: Corsair CXM 600M. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Daemon:

Har lite svårt att se varför Skatteverket behöver marknadsföra/skylta (fått för mycket pengar av oss så måste lägga det på något?) men den var ju lite kul.

Ärligt talat så minns jag inte exakt hur skylten var placerad för det är ju ganska länge sedan. Dom kanske hade ett kontor intill jag inte känt till eller liknande? Budskapet däremot är svårt att glömma.

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200 | ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Xeon E5-2670 | 32 Gb DDR3 | Kingston HyperX Predator 480 Gb HHHL | Asus Hyper M.2 X4 Mini+OCZ RD400 256 Gb | Intel Ethernet Server Adapter I210-T1
BOINC : asteroids@home | einstein@home | enigma@home | milkyway@home | seti@home | TheSkyNet POGS | universe@home

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rimbo
Registrerad
Nov 2012

@Xeraton: lol, det där är ju bara fel!
Skämt åsido, störtskön reklam.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002

Bara jag som reagerat på att bilden ser ut att vara gjord av en praktikant på typ tio minuter? Aptöntig reklam, haha.
Fö övrigt så kan man ju undra över "no limits". Innebär det att de har oändlig räckvidd och aldrig behöver laddas? Alla kanske laddas med induktion, vad vet jag