Speltips för att spela med sambo.

Permalänk
Medlem

Speltips för att spela med sambo.

Min sambo har blivit lite biten av att lira äntligen.

Har spelat ARK och 7 Days to Die på PS4 men då jag inte hittat något mer bra spel som hon tycker om till PS4 så tänkte jag försöka hitta något på PC som vi kan lira tillsammans.

Det hon främst är ute efter är någon form utav bas bygge/hus bygge. NPC motstånd vore perfekt men kan ju inte få allt
Behöver inte vara online, kan vara LAN enbart.
MMO funkar om det är F2P, hade först tänkt Archeage men att köra sub för 2 konton när vi spelar ganska lite, samt att det är en sån grind i det gör att det inte funkar.
FPS eller 3rd-person spelar ingen större roll, men grafiken får gärna vara okey.
Helst medeltids eller åtminstone äldre funkar, inte nutiden eller Sci-fi.

Om någon har några tips på spel till PC eller till och med PS4 så uppskattas det = )

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

Jag och min Sambo spelar Civ 6 (RTS builder), Rainbow6 Siege(fps), Overwatch(fps), WoW(rpg), LoL(RTS tower defence), HoTs(RTS tower defence), Payday 2(fantastiskt kul med två eller fler, man rånar banker), The forest (Builder Survival), Destiny 2(fps rpg), Overwatch(fps), Diablo3 (RTS).

Tror Civ kanske faller din sambo i smaken men det är dessa vi spelar och har mest roligt i!

Lycka till!

Visa signatur

GPU: RTX 2080TI CPU: Ryzen 9 3900X. PSU: Corsair 1000W. RAM: 32GB (16x2).

Permalänk
Medlem

WoW, Final Fantasy XIV, Guild Wars 2 är de MMO jag känner funkar bäst i sambo-coop scenario. De asiatiska MMO-spelen blir rätt snabbt väldigt grindy som du säger, men värda att ta en titt på och kanske levla upp varsin karaktär. t.ex. Tera, ArchAge, Blade&Soul och Black Desert. Maple Story 2 kanske kan vara något om ni båda gillar gulliga spel, vet dock inte om det är släppt än.

När det kommer till byggande så är ju faktiskt Minecraft inte helt tokigt i coop-form, men även där hänger det lite på hur ni ställer er till framförallt grafiken

Permalänk
Medlem

Testa Overcooked, Overcooked 2 också på väg.
https://store.steampowered.com/app/448510/Overcooked/

A way out av Josef Fares.

Divinity: Original Sin 1 & 2.

Terraria.

Visa signatur

Gigabyte G1.Sniper Z87 - Intel Core i7 4770K - MSi GTX 780 Ti Twin Frozr - Corsair Vengeance Pro 16GB
MSi Z97 Gaming 3 - Intel Core i5 4670k - MSi GTX 750 Ti - Cruical BallistiX 16GB
Desktop Win 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebKro:

Jag och min Sambo spelar Civ 6 (RTS builder), Rainbow6 Siege(fps), Overwatch(fps), WoW(rpg), LoL(RTS tower defence), HoTs(RTS tower defence), Payday 2(fantastiskt kul med två eller fler, man rånar banker), The forest (Builder Survival), Destiny 2(fps rpg), Overwatch(fps), Diablo3 (RTS).

Tror Civ kanske faller din sambo i smaken men det är dessa vi spelar och har mest roligt i!

Lycka till!

Tack! Har föreslagit dom flest, många går bort då hon mest vill bygga hus/bas tyvärr. Har kollat lite på The Forest känns ganska likt 7 Days to Die? Får kolla lite på Civ 6 aldrig spelat dom spelen själv

Skrivet av elBenko:

WoW, Final Fantasy XIV, Guild Wars 2 är de MMO jag känner funkar bäst i sambo-coop scenario. De asiatiska MMO-spelen blir rätt snabbt väldigt grindy som du säger, men värda att ta en titt på och kanske levla upp varsin karaktär. t.ex. Tera, ArchAge, Blade&Soul och Black Desert. Maple Story 2 kanske kan vara något om ni båda gillar gulliga spel, vet dock inte om det är släppt än.

När det kommer till byggande så är ju faktiskt Minecraft inte helt tokigt i coop-form, men även där hänger det lite på hur ni ställer er till framförallt grafiken

Har det kommit något liknande housing i GW2 ? Hade det i åtanke då det är ganska simpelt combat system, lätt att vara okej svårare att vara bra hehe.
Archeage hade jag som sagt tänkt först, men för mycket grind och omöjligt med 2st f2p konton och begränsat med tid.

Minecraft klarar jag inte ens själv av med den grafiken tyvärr haha. Tack för tipsen

Skrivet av ander01se:

Testa Overcooked, Overcooked 2 också på väg.
https://store.steampowered.com/app/448510/Overcooked/

A way out av Josef Fares.

Divinity: Original Sin 1 & 2.

Terraria.

Körde A way out direkt när det släpptes, riktigt bra att spela med henne men tog slut lite snabbt hehe.

Divinity är lite för mycket Hack N Slash för hennes smak tyvärr, oerhört svårt att få henne att spela något som inte har husbygge i sig haha.

Tack för alla svar hittills

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjulstad:

Har det kommit något liknande housing i GW2 ? Hade det i åtanke då det är ganska simpelt combat system, lätt att vara okej svårare att vara bra hehe.

Nej, tror tyvärr inte GW2 har någon housing, har visserligen inte lirat det på flera år så kan inte svara med 100% säkerhet.

Black Desert och Final Fantasy XIV har housing. Förstnämnda är dock väldigt likt ArchAge på många punkter, fast med mycket roligare combat. Sistnämnda är mer likt WoW med tab-targetting combat osv. Tyvärr är de inte F2P

Permalänk

Stardew Valley har väl kommit med co-op? Bara köpa!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Conan Exiles, och Rust kanske?

Permalänk
Medlem

Minecraft!
Ska försöka få min sambo att köra det med mig tänkte jag.

Permalänk
Medlem

RUST eller The Forest.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk

Köpte precis portal knights till ps4 för att köra med min sambo, lite simpelt men rätt kul att kunna spela det tillsammans, och då ingår det en stor del basbygge.
Tror fortfarande att det är på rea i ps store.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Vermintide 2, inget basbygge, men det är Warhammer och Warhammer är vad som är viktigt här i livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elBenko:

Nej, tror tyvärr inte GW2 har någon housing, har visserligen inte lirat det på flera år så kan inte svara med 100% säkerhet.

Black Desert och Final Fantasy XIV har housing. Förstnämnda är dock väldigt likt ArchAge på många punkter, fast med mycket roligare combat. Sistnämnda är mer likt WoW med tab-targetting combat osv. Tyvärr är de inte F2P

Synd med GW2, är ett nice spel annars, försöker få henne att börja spela utan housing men funkar inte haha...
Black Desert har jag testat lite, men kanske skulle ge det en chans till, for kolla lite klipp på youtube hur housing ser ut så får hon bestämma haha.

Skrivet av Ninotramp:

Stardew Valley har väl kommit med co-op? Bara köpa!

Skickades från m.sweclockers.com

Stardew går tyvärr helt bort med tanke på grafiken haha men tack ändå.

Skrivet av Blixa_Bargeld:

Conan Exiles, och Rust kanske?

Gillar båda, finns det någon form av NPC fiender, eller är det enbart PvP om man vill strida något? Vill egentligen ge CE en chans då det bästa spelet jag någonsin spelat är Age of Conan haha.

Skrivet av klisk:

Minecraft!
Ska försöka få min sambo att köra det med mig tänkte jag.

Grafiken går bort helt hehe.,

Skrivet av Hjemrdeil:

RUST eller The Forest.

Yes kollat på dom innan som sagt, kan man jämnföra The Forest med 7 Days to Die eller hur ser det ut?

Skrivet av Stickysoda:

Köpte precis portal knights till ps4 för att köra med min sambo, lite simpelt men rätt kul att kunna spela det tillsammans, och då ingår det en stor del basbygge.
Tror fortfarande att det är på rea i ps store.

Kollade upp det på youtube och såg intressant ut, påminner ju om ett enklare ARK typ så det kanske hon kan gå med på, grafiken sådär men lite tidsfördriv kan det ju vara ändå

Skrivet av Belsebull:

Kan rekommendera Vermintide 2, inget basbygge, men det är Warhammer och Warhammer är vad som är viktigt här i livet.

Gillar Warhammer, tyvärr är jag ensam om det hemma haha men tack för förslagen! Keep them coming! ) jätte tacksam

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

Raft eller Ylands, finns på Steam.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzle:

Raft eller Ylands, finns på Steam.

Skickades från m.sweclockers.com

Nice! Båda såg helt klart intressanta ut! tack, ska kolla mer på dom!

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjulstad:

Yes kollat på dom innan som sagt, kan man jämnföra The Forest med 7 Days to Die eller hur ser det ut?

The Forest är ett survival spel där du både bygger bas, jagar för överlevnad och dödar monster.. Och det är storydrivet, men till stor del open world, du kan göra exakt vad du vill när det kommer till farming, bygga bas osv. Likt 7D2D men det finns ett slut i det hela. Har spenderat hundra tals timmar i det i co-op. Det är skitkul!

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Terraria är helt perfekt för dina syften. Det är vad jag körde med min tjej och hon älskade det. Husbyggande, NPCs, bossar, kooperativt, och utforskande.

Ett annat alternativ är Dungeon Defenders 2, vilket tjejen också älskade. Det är inte så mycket husbyggande utan en kooperativ Tower Defense variant, men man får bygga torn och uppgradera dem. Det finns även en komponent av att levla och specca allting.

Permalänk

Stardew Valley! Tror det skulle passa perfekt till er då ni ska bygga eran egen bondgård samt så finns det NPC.

Visa signatur

Aorus RTX 3080 Master | i5-8600k 5GHz delidded | 16GB 3000MHz

Permalänk
Medlem

Kan Orcs must Die (tror 2an är nyaste) vara något? Finns väl ungefär hur många dylika spel som helst på steam om speltypen passar men inte just det spelet.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Avstängd

Om du med housing menar inreda, kan ESO och LOTRO funka, och RIFT (det spelet har dimensions som du kan göra ruskigt snygga, och bräda för bräda, sten för sten bygga egna hus, jag har sett en dimension med bilen från tillbaka till framtiden, grymt bra gjort, och det gick åt material så in i h-vete))

Bygga baser och sådant, då är hela civ-serien kul, och warcraft/warcraft 2, red alert-serien, red alert finns i en open source version också.

Hittade en länk med rift:
https://www.mmo-champion.com/threads/1310790-RIFT-Dimensions-...

En guild byggde en star wars dimension:
https://www.mmogames.com/gamenews/rift-guild-creates-star-war...

Länkar
Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Medlem

Tremulous! Tyvärr finns det knappt några spelare längre men det finns flera nya spel som är "kopior'. Vem som inspirerat vem låter vi vara Gissar att trem går bort men kolla på den nyare alternativen som natural selection osv.

Det är är i praktikes FPS där människor krigar mot aliens (varsitt lag, precis som typ CS). Det som gör det så kul är att man antingen är soldat eller ingenjör och varje lag har sin bas som skall byggas, skötas, uppgraderas, repareras försvaras osv. Trem är gammalt och få spelar det men det är skitkul och gratis.

Annars så har jag dåligt som passar era önskemål. Här hemma körs det lite point n click från soffan. En del är faktiskt ganska bra och det är kul att sitta å finula på olika pussel tillsammans.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjulstad:

Nice! Båda såg helt klart intressanta ut! tack, ska kolla mer på dom!

Såg precis en trailer för No man's sky next, kanske också skulle kunna vara något.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Space Engineers? Dock så är det inte direkt medeltids eller nåt sånt men det finns en massa att göra som att bygga baser, skepp, attackera pirater osv. Dock så är den fortf i early acces så en del problem finns ju som prestandaproblem om det är för mkt saker i världen osv

Finns även en hel del mods som gör det ännu bättre

EDIT: finns även flera planeter som man kan besöka.

Visa signatur

I5 8600K l Asus Z370 TUF l Corsair Vengeance 16 Gb (4x4)
Asus gtx 1080 Strixl l Corsair 850W Psu l Kingston Hyperx 120 gb Ssd/500 gb Hdd l Corsair Meshify C Dark TG l Acer Predator XG270HU l Strafe RGB MX Blue l Scimitar RGB Gul

Permalänk
Medlem

Rocket League! Ett spel på ps4an ni kan mysa ner er i tillsammans. Det kommer ni garanterat utvecklas i jämn takt med varandra!

Permalänk

Raft rekommenderas!

Definitivt Raft! Har spelat det med vänner och har haft väldigt roligt!

Permalänk

Terraria, Minecraft, Dying Light också. ^^

Permalänk
Medlem

Valfritt age of empires helt klart

Permalänk