Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2001

Vietnam expansionen är verkligen inte bra. Måste lära mig och sluta köpa season pass! Generiska miljöer. Mer fokus på stealth trevligt men du får åh andra sidan än mindre valmöjligheter med hur du ska beväpna dig och det är inte direkt svårare...

Det positiva är ju att du kan slutföra dlcn på 10 minuter så du slipper pinan och frågan vad fasen du gör där.

Detta cementerar Far Cry 5 som det sämsta Far Cry någonsin för min del. Min rangordning är Far Cry 2/Far Cry (ok mest för att det var först)/Far Cry 3/Far Cry 4/Far Cry Primal/Far Cry 5

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
Palit Jetstream X 1080 ti

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åkarp
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av Tonasty4u:

Är dlc något bra?

Skickades från m.sweclockers.com

Ca 3-5 timmar gameplay beroende på hur mycket man utforskar. Inte jätteimponerad av det, du missar inget om du hoppar över det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av oqvist:

Vietnam expansionen är verkligen inte bra. Måste lära mig och sluta köpa season pass! Generiska miljöer. Mer fokus på stealth trevligt men du får åh andra sidan än mindre valmöjligheter med hur du ska beväpna dig och det är inte direkt svårare...

Det positiva är ju att du kan slutföra dlcn på 10 minuter så du slipper pinan och frågan vad fasen du gör där.

Detta cementerar Far Cry 5 som det sämsta Far Cry någonsin för min del. Min rangordning är Far Cry 2/Far Cry (ok mest för att det var först)/Far Cry 3/Far Cry 4/Far Cry Primal/Far Cry 5

Far Cry 2 kändes rätt innehållslöst imo och mest köra bil med tråkig fysik. Far Cry 3 är däremot jäkligt nice och en klar förbättring från 2an. Något jag saknar i FC5 är att man inte kan tämja djur på samma sätt som tidigare.

och är det verkligen ingen som håller med mig i det här inlägget?

Skrivet av ClintBeastwood:

Har tagit upp spelet igen och kört lite mer story.

Jag gillade inte att döda Faith.

Dold text

Jag kände att jag fick en viss koppling till henne.

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Jan 2011

Far Cry 2 kändes rätt innehållslöst imo och mest köra bil med tråkig fysik. Far Cry 3 är däremot jäkligt nice och en klar förbättring från 2an. Något jag saknar i FC5 är att man inte kan tämja djur på samma sätt som tidigare.

Där ser man. Man färgas nog ganska mycket av sina egna erfarenheter. Själv tyckte jag verkligen inte om henne. Manipulativ och lömsk.

Mobo MSI Z97 Gaming 5 CPU Intel i7 4790k: 4,7 Ghz @ 1,29v RAM Corsair Vengange Pro 16GB @ 2400MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2001

Far cry 5 har ju ingen fysik att tala om. Kolla fysik jämförelser mellan far cry 2 och 5. Köra bil gjorde jag inte så mycket vare sig i 2:an eller 5:an

Men du kan nog va lugn många gillade inte den realistiska fysiken och simulationsmomenten i far cry 2 och föredrar ren arkad så du tillhör massan.

Tämja djur tänkte jag aldrig ens på att de saknades. Hade vart lite kul om de gjort jakten roligare. Kört en hel del the Hunter och call of the Wild men all strategi är som bortblåst. Begriper knappt varför de inte tog bort jakten helt.

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
Palit Jetstream X 1080 ti

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Håller med, FC3 är första spelet i serien som är riktigt bra. Kändes att UBIsoft hittade rätt. Sen tycker jag att FC5 är det bästa spelet överlag även om det finns detaljer som är bättre i de andra spelen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av oqvist:

Far cry 5 har ju ingen fysik att tala om. Kolla fysik jämförelser mellan far cry 2 och 5. Köra bil gjorde jag inte så mycket vare sig i 2:an eller 5:an

Men du kan nog va lugn många gillade inte den realistiska fysiken och simulationsmomenten i far cry 2 och föredrar ren arkad så du tillhör massan.

Tämja djur tänkte jag aldrig ens på att de saknades. Hade vart lite kul om de gjort jakten roligare. Kört en hel del the Hunter och call of the Wild men all strategi är som bortblåst. Begriper knappt varför de inte tog bort jakten helt.

Nja just fysiken på bilarna är kanske ingenting som blivit varken bättre eller sämre (kanske sämre t.om). Syftade mer på innehållet i spelen. Men i ett sånt här spel som mer eller mindre vill få dig att känna dig som en god badboy så är dom nog rätt ute. Jag tycker fisket i FC5 är kul, har nog lagt åtminstone 1/3 av min speltid på just gå runt och utforska för att hitta bättre fiskeställen.

edit: Fanns ett uppdrag där man skulle flå Grizzlys och jävlar vad jag ogillade det. Fanns ingen logik alls utan mest gå runt och skjuta på djur och hoppas att dom skulle transformeras. Det finns säkert någon vettig tanke bakom.

Skrivet av Fulci:

Håller med, FC3 är första spelet i serien som är riktigt bra. Kändes att UBIsoft hittade rätt. Sen tycker jag att FC5 är det bästa spelet överlag även om det finns detaljer som är bättre i de andra spelen.

Får jag tid över till ett sp lir så är det helt klart FC5 jag spelar. Ett jäkligt roligt spel helt enkelt! Något som jag fortfarande ogillar är hur annorlunda spelet blir på hard vs normal och att man blir en riktig Rambo med lmg'erna.

Efter 10 kommer 11.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Jan 2011

Något som jag fortfarande ogillar är hur annorlunda spelet blir på hard vs normal

Hur menar du där? Genuint nyfiken!

Mobo MSI Z97 Gaming 5 CPU Intel i7 4790k: 4,7 Ghz @ 1,29v RAM Corsair Vengange Pro 16GB @ 2400MHZ

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2006

Tycker också att det var en otrolig skillnad mellan "normal" och "hard". Däremot såg jag det verkligen inte som något negativt, tvärtom.
Normal var så enkelt att spelet hade blivit helt värdelöst om man kört på det. I princip bara att gå rakt fram och skjuta och klara allt på första försöket utan att behöva använda hjärnan eller några skills alls.
Ibland var det rätt enkelt även på hard, men det fanns vissa partier som faktiskt tog lite tid att klara.

Namn : Jesper | Ålder : 40 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : PhD i matematik + lite annat

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2016
Skrivet av JesperT:

Tycker också att det var en otrolig skillnad mellan "normal" och "hard". Däremot såg jag det verkligen inte som något negativt, tvärtom.
Normal var så enkelt att spelet hade blivit helt värdelöst om man kört på det. I princip bara att gå rakt fram och skjuta och klara allt på första försöket utan att behöva använda hjärnan eller några skills alls.
Ibland var det rätt enkelt även på hard, men det fanns vissa partier som faktiskt tog lite tid att klara.

som biljakten i början..
jag fick starta om många gånger. haha

Köksbord i trä | Fyra ex stolar | Fyra ex Engstarr sittdynor

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2006
Skrivet av jurassic park:

som biljakten i början..

Ja, fy fan, verkligen. Började fundera över om det överhuvutaget var möjligt att klara sekvensen på hard ett tag. Var nog den svåraste delen av hela spelet faktiskt. Vet inte hur många gånger jag fick höra det där "fucking Nancy!"

Namn : Jesper | Ålder : 40 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : PhD i matematik + lite annat

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Jan 2011

som biljakten i början..

Haha, tänkte på just den sekvensen också. Startade spelet på medium och dog 7-8 gånger innan jag klarade den sekvensen. "Vafan är det här, har jag blivit så gammal att jag ska behöva köra på easy?"

Sen så kom man förbi den delen och helt plötsligt skar man igenom motståndet som en het kniv genom smör.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2016
Skrivet av oqvist:

det var bra inledningsvis. sen var det bara repetition resten av spelet.
godkänd dlc att spela igenom en gång sen glömma

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

https://www.sweclockers.com/nyhet/25994-far-cry-5-aker-till-m...
För er som kanske inte är inne så ofta och inte går igenom varenda nyhet. Ny DLC som kommer utspela sig på Mars.

Citat:

Expansionen heter Lost on Mars och utspelar sig, som namnet antyder, på planeten Mars. Denna gång är huvudpersonen Nick Rye från grundspelets Hope County, som teleporteras till Mars för att "mosa skalbaggar" och rädda jorden från en stundande utomjordingsinvasion.

Efter 10 kommer 11.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Råkade ut för en rätt dryg bugg nyss. Sprang runt i skogen och kom till ett berg, gick över/bredvid en sten och flög framåt och stendog.

Efter 10 kommer 11.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2016

https://www.sweclockers.com/nyhet/25994-far-cry-5-aker-till-m...
För er som kanske inte är inne så ofta och inte går igenom varenda nyhet. Ny DLC som kommer utspela sig på Mars.

och det släpps kl 18 idag
hinner man bli full till dess? vad tror du?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Maj 2018

och det släpps kl 18 idag
hinner man bli full till dess? vad tror du?

Vart hittade du den informationen om släpp kl 18? Jag har googlat överallt och hittar ingen tid satt av ubisoft själva, fungerar iallafall inte för mig ännu. Läste dock på twitter om en DDoS attack...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2016
Skrivet av filski:

Vart hittade du den informationen om släpp kl 18? Jag har googlat överallt och hittar ingen tid satt av ubisoft själva, fungerar iallafall inte för mig ännu. Läste dock på twitter om en DDoS attack...

jag kollar i Steams diskussionsforum. släppet är tydligen försenat. Ubisoft ber om ursäkt som vanligt. phaha!
jag provar om en stund. måste dricka ur min trolldryck först

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Maj 2018

jag kollar i Steams diskussionsforum. släppet är tydligen försenat. Ubisoft ber om ursäkt som vanligt. phaha!
jag provar om en stund. måste dricka ur min trolldryck först

Jag kan spela det nu, efter kl 19.00 kom det igång för mig iallafall. Hittade info på twitter om att de skulle släppas kl 5pm cet. hittar dock ej den länken igen efter letande... (kan bero på ölen)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2007

Har inte tid att spela nu men kommer lätt skaffa och med Mars DLC

Spel: Ryzen 7 1800x, R9 270, 16GB DDR4 Flare X
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, Vega 64
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2016

då hörs vi grabbar.
jag ger mitt 1-10 betyg om någon dag

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

då hörs vi grabbar.
jag ger mitt 1-10 betyg om någon dag

Kan du ge ett första intryck eller är du för bakfull?

Efter 10 kommer 11.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2016

Kan du ge ett första intryck eller är du för bakfull?

jag har faktiskt inte spelat det än,
jag bara kastade ett getöga på Steams diskussionsforum om att Hurk inte håller käften i detta dlc. haha

jag har bara spelat vanliga FC5 idag och provade de nya vapnen.
OCH VILKA VAPEN!! HAHA!! XD
OP!
man lär ju inte använda den vanliga granatkastaren nåt mer!

men nu blir det dlc måste prova

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2016

jag ger Lost on Mars betyget 7.5/10
helt ok. bättre än Hours of darkness va det iallafall