Permalänk
Mattecoach

Stulen mobil på Bali, Indonesien

Hej,

Jag är på Bali med min flickvän. För några dagar sedan var vi ute och åkte moped, skulle till ett vattenfall. Om ni har varit på Bali vet ni att trafiken här är kaos, folk kör om till höger och vänster.
När vi hade kommit en bit är det några som kör om, jag märker hur mopeden vinglar till och min första tanke är att de har kört in i oss. När de åker iväg ser jag att en av dem håller min flickväns mobil och hon skriker till. De åkte betydligt snabbare än vad jag är bekväm att göra och försvann fort. Jag kunde spåra mobilen i ca 30 minuter innan den stängdes av och den har inte synts till sen dess.

Mobiltelefonen är en Samsung S9+.

Jag antar att mobilen är borta för evigt. Däremot har jag fortfarande ett litet hopp om att kunna få tag i bilder på mobilen med Samsung Cloud (vi hade självklart inte aktiverat det innan stölden, suck). Vi har polisanmält och pratat med försäkringsbolag.

Vi har lärt oss vår läxa om backup osv., inga råd om det behövs. Nu söker jag helt enkelt efter alla råd som kan hjälpa mig! Någon som varit med om liknande? Någon som kommer på något sätt som man ev. kan få tillbaka mobilen igenom?

Mobiltelefonen är låst via Samsung, enligt deras support är den totalt oanvändbar så fort den kopplas upp mot internet.

Permalänk
Medlem

Den kommer troligen säljas som delar eller så kan de chipa om den och sälja tyvärr, tror inte den kommer tillbaka 😕

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Mattecoach

@Ferrat:

Något sånt jag misstänkte också... Tror att de som stjäl mobiler ofta vet hur man gör med mobilen efteråt och att det inte är första gången de gör det precis.

Permalänk

Du sa du inte använde samsungs egna backup, men hade du möjligtvis kanske aktiverat google + , google drive (backup) eller google photos , annars är nog bilderna också borta. sorry.

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk

Den blir omchippad rätt fort. Det eller så tar de reservdelarna. Finns tusentals med hål i väggen där de reparerar och säljer telefoner..

Förr i tiden när jag bodde där fanns det folk man kunde kontakta för att få tillbaka sin dator och efter lite förhandling betala en 'avgift' för att få tillbaks den. Då var all teknisk skill ägd av etniska kineser. På den tiden var allt kontrollerat / i maskopi med polisen och den kriminella marknaden var kontrollerad. Numera är det nog kört för dig att få tillbaka den.