Köpt vara från Vellinge PC byggare KB... Får jag varan?

Permalänk
Medlem

Köpt vara från Vellinge PC byggare KB... Får jag varan?

Hej,

Köpte precis en Samsung EVO 860 500 GB SSD för 1300 kr (exk frakt) från Vellinge PC Byggare KB.

Så... kommer jag få min produkt? Måste erkänna att jag var lite skeptisk, men eftersom att priset var så pass lågt var jag tvungen att testa.

Någon som köpt därifrån som vet att det är legit? Om inte så... 1300 kr...

Permalänk
Inaktiv

Komplett har sålt denna för 1190kr inkl. frakt så vet inte om priset var så lågt

Permalänk
Medlem
Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Medlem

Du kan vara lugn. Säljaren, som är seriös, finns även på Tradera:

https://www.tradera.com/item/341367/311445076/samsung-860-evo...

Kommanditbolag: https://www.merinfo.se/foretag/Vellinge-PC-Byggare-Kommanditb...

Permalänk
Medlem

Kollade snabbt, bolagets ledning är en namnlös person född 1999 boendes utomlands och en 71 årig tant som även verkar bo på adressen där företaget "finns".
Ingen registrerad F-skatt sedel, inga tidigare bokslut etc
Får du produkten blir jag ärligt förvånad

Edit : verkar från ovan som att jag har fel, hoppas det och det är ju bra 😊
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av llucass:

Någon som köpt därifrån som vet att det är legit?

En kollega till mig beställde därifrån och fick prylarna snabbt, så du kan vara lugn

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Men sakerna från sidan är nya va? Det är inte begagnade saker eller saker som inte kommer från den verkliga leverantören?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Kollade snabbt, bolagets ledning är en namnlös person född 1999 boendes utomlands och en 71 årig tant som även verkar bo på adressen där företaget "finns".
Ingen registrerad F-skatt sedel, inga tidigare bokslut etc
Får du produkten blir jag ärligt förvånad

Edit : verkar från ovan som att jag har fel, hoppas det och det är ju bra 😊
Skickades från m.sweclockers.com

Jag har bara hört bra saker om VPCB och de är ofta billigast i Sverige på populära produkter som t.ex. CPUer. Det kan ju hända (och är ganska troligt) att det är någon slags gråimport för att hålla nere priserna men man behöver inte vara orolig att inte få sina beställda varor.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av llucass:

Men sakerna från sidan är nya va? Det är inte begagnade saker eller saker som inte kommer från den verkliga leverantören?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, de ska vara nya om inget annat anges.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag har bara hört bra saker om VPCB och de är ofta billigast i Sverige på populära produkter som t.ex. CPUer. Det kan ju hända (och är ganska troligt) att det är någon slags gråimport för att hålla nere priserna men man behöver inte vara orolig att inte få sina beställda varor.

Sä menar du att SSDn jag köpt förmodligen kommer från Samsung, utan från någon annan tillverkare som tillverkar Samsung? Kan jag då försäkra mig om att varan är bra? Den måste ju vara precis lika bra som en som inte är ”gråimporterad”, annars har jag blivit lurad..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av llucass:

Sä menar du att SSDn jag köpt förmodligen kommer från Samsung, utan från någon annan tillverkare som tillverkar Samsung? Kan jag då försäkra mig om att varan är bra? Den måste ju vara precis lika bra som en som inte är ”gråimporterad”, annars har jag blivit lurad..

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det är garanterat äkta vara. Gråimport innebär att återförsäljaren t.ex. säljer varor från en grossist i ett annat EU-land och påverkar inte produkten i sig även om tillverkaren ibland kan vara lite kinkiga vid ev. garantiärenden.

Jag säger inte med 100% säkerhet att det rör sig om gråimport men något måste de ju göra för att hålla nere priserna.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Ja, det är garanterat äkta vara. Gråimport innebär att återförsäljaren t.ex. säljer varor från en grossist i ett annat EU-land och påverkar inte produkten i sig även om tillverkaren ibland kan vara lite kinkiga vid ev. garantiärenden.

Jag säger inte med 100% säkerhet att det rör sig om gråimport men något måste de ju göra för att hålla nere priserna.

Men trots att det är en ”gråimport” så gäller fortfarande min 5 års garanti på produkten?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Slängde iväg en beställning nyss på en 500gb SSD. https://vpcb.se/datorutrustning/82-samsung-860-evo-500gb-ssd-...

Håller tummarna att allt går som det ska och att mina kortuppgifter inte hamnar på vift i Asien...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Slängde iväg en beställning nyss på en 500gb SSD. https://vpcb.se/datorutrustning/82-samsung-860-evo-500gb-ssd-...

Håller tummarna att allt går som det ska och att mina kortuppgifter inte hamnar på vift i Asien...

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan vara lugn! Ditt paket kommer att skickas till dig, kanske redan innan fredag! Snabb leverans för mig (kanske dock för jag bor i Skåne ganska nära Velling) men som sagt, ingen fara. Jag köpte exakt samma sak och den fungerar utmärkt. VÄLDIGT nöjd med mitt köp! Känns som en helt ny dator

Permalänk
Medlem

Beställde från Vellinge i höstas och det var snabb leverans och utan bekymmer.

Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|