Permalänk
Medlem

Speldator med budget på runt 20k

Tjena!

Jag skulle behöva eran hjälp med en kundvagn jag har plockat ihop på Inet.
Kommer allting att passa, och är sakerna jag har plockat ihop bra?

Jag har hört från mina vänner att jag eventuellt behöver byta ut Moderkortet mot något bättre?

Tack på förhand!

https://www.inet.se/kundvagn/bild/11662090/namnlos

Permalänk

@Dennji:

Har i stort sett samma dator som du funderar på och jag är allt annat än missnöjd med den.

Visa signatur

Core I5 8600K w/CM Hyper 212 EVO @stock | ASUS Prime Z370-P | Kingston A1000 240GB nvme SSD | Kingston A1000 480GB nvme SSD | Corsair Le SSD 240GB | Samsung SSD EVO 860 250GB | 16GB (8GB Red + 8GB Gray) Ballistix Sport LT 2666MHz | EVGA SuperNOVA 650 GQ | FD Design Define C | GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G |

Permalänk
Medlem

Köp en 860/850 SSD istället och använd mellanskillnaden och köp en 8700k.

Och köp istället detta Nätagg.
https://www.inet.se/produkt/6902704/corsair-rm750x-750w-v2

Det är mina råd.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/kundvagn/visa/11662178/

Permalänk
Medlem

@Banco: Tack för ditt svar!

Har bara en fråga, varför just det nätagget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennji:

@Banco: Tack för ditt svar!

Har bara en fråga, varför just det nätagget?

Billigare, högre effekt, tystare, bättre prestanda, dubbelt så lång garanti. RM650X är också ett utmärkt alternativ. Du väljer själv om de sista 100 watten är värda 50 spänn.

EDIT: Tog data från minnet och var ute och cyklade lite på prestandan. RM750X har mindre rippel än SuperNova GQ 650W (tack vare kondingar på kablarna), men lägre effektivitet och sämre spänningsreglering (på en nivå där det knappast spelar någon roll ändå). Ett annat alternativ är Seasonic Focus Plus Gold som presterar väldigt bra i alla kategorier och också har 10 års garantitid.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

@Banco förslag är nice tycker jag.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Billigare, högre effekt, tystare, bättre prestanda, dubbelt så lång garanti. RM650X är också ett utmärkt alternativ. Du väljer själv om de sista 100 watten är värda 50 spänn.

EDIT: Tog data från minnet och var ute och cyklade lite på prestandan. RM750X har mindre rippel än SuperNova GQ 650W (tack vare kondingar på kablarna), men lägre effektivitet och sämre spänningsreglering (på en nivå där det knappast spelar någon roll ändå). Ett annat alternativ är Seasonic Focus Plus Gold som presterar väldigt bra i alla kategorier och också har 10 års garantitid.

Tack.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.