Hårddisk på 4 TB enbart för lagring?

Permalänk
Medlem

Hårddisk på 4 TB enbart för lagring?

(Jag har i dagsläget prylarna i min signatur. Visst kan jag koppla in ytterligare en intern hårddisk i datorn?
(Jag har alltså redan en optisk enhet, en SSD, och en hårddisk på 2 TB inkopplade))

Min 2 TB-disk börjar bli oerhört full, så jag skulle behöva ytterligare en hårddisk. Den här är tänkt att enbart användas för lagring. Främst privatkopierade program/filmer.
Jag tänkte mig en på 4 TB men är öppen för förslag.

Jag kikade på Prisjakt och "WD Red WD40EFRX 64MB 4TB" ( https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2167793 ), som i dagsläget är den mest populära, kanske vore något?
Nu såg jag att vissa av omdömena var negativa, men jag antar att i stort sett alla modeller och tillverkare lider (mer eller mindre) av dåliga batchar?
Så vad säger ni experter?

Visa signatur

Intel i5-2500K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9, Socket-1155 | ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA | Corsair SSD Force Series 3, 120GB | Seagate Barracuda 2TB | Seagate Barracuda 4TB | ASUS P8P67 LE | Windows 10 Pro | BenQ E2400HD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timilim:

(Jag har i dagsläget prylarna i min signatur. Visst kan jag koppla in ytterligare en intern hårddisk i datorn?
(Jag har alltså redan en optisk enhet, en SSD, och en hårddisk på 2 TB inkopplade))

Min 2 TB-disk börjar bli oerhört full, så jag skulle behöva ytterligare en hårddisk. Den här är tänkt att enbart användas för lagring. Främst privatkopierade program/filmer.
Jag tänkte mig en på 4 TB men är öppen för förslag.

Jag kikade på Prisjakt och "WD Red WD40EFRX 64MB 4TB" ( https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2167793 ), som i dagsläget är den mest populära, kanske vore något?
Nu såg jag att vissa av omdömena var negativa, men jag antar att i stort sett alla modeller och tillverkare lider (mer eller mindre) av dåliga batchar?
Så vad säger ni experter?

Hej,

Har själv 3st 4TB Red, köpt med ungefär 2 års mellanrum. Aldrig haft problem, hur stabila som helst!
Bara köpa, skulle inte ens fundera på Seagate eller andra märken.

Mitt enda tips är att köpa större disk direkt om du har råd, 8-10TB. Börjar själv få ont om fysiska platser i min burk
så planen är att uppgradera till större diskar.

Permalänk
Medlem

RÖD är mer för NAS körning (24/7) så lite "bättre" grejer i de men något mer högljudda under körning.
Du kan kolla på BLÅ (mer en "vanlig" disk för "vanlig" lagring och behov) med, då kan du komma ner i pris eller få lite mer utrymme för samma mot vad en röd kan ge. och något tystare

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timilim:

(Jag har i dagsläget prylarna i min signatur. Visst kan jag koppla in ytterligare en intern hårddisk i datorn?
(Jag har alltså redan en optisk enhet, en SSD, och en hårddisk på 2 TB inkopplade))

Min 2 TB-disk börjar bli oerhört full, så jag skulle behöva ytterligare en hårddisk. Den här är tänkt att enbart användas för lagring. Främst privatkopierade program/filmer.
Jag tänkte mig en på 4 TB men är öppen för förslag.

Jag kikade på Prisjakt och "WD Red WD40EFRX 64MB 4TB" ( https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2167793 ), som i dagsläget är den mest populära, kanske vore något?
Nu såg jag att vissa av omdömena var negativa, men jag antar att i stort sett alla modeller och tillverkare lider (mer eller mindre) av dåliga batchar?
Så vad säger ni experter?

Jag har den hårddisken fast 3TB versionen.

Jag kan säga att jag ärligt talat aldrig har haft en bättre hårddisk än den, fullpott med andra ord.
Min var först lagringsdisk men har fått ta på sig backup-kostym.

1: Knäpptyst

2: Inga vibrationer

3: Osar kvalitét.

Min körs ändå i dockningsstation, så om något så borde den både vibrera och låta, men nej, inte ett dugg, inte vad jag känner eller hör iallafall.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!