Köpråd: Nya kattsäkra högtalare, budget upp till 50K

Permalänk
Medlem

Köpråd: Nya kattsäkra högtalare, budget upp till 50K

Har ett utmärkt system idag som drivs av en Yamaha RX-A1070, en Oppo UDP-203 och en LG OLED65B7V. Mina "main"-högtalare är 5st Infinity Cascade högtalare som varit överjävligt bra sedan jag köpte dem (2005?). Infinity subben tackade dock för sig i vintras. De var snordyra, tror de gick lös på 55 000:- på den tiden men så här nästan 15 år senare kan jag säga att de har varit värda varje krona.

Har sedan kompletterat med två SVS Prime Elevation som Atmoshögtalare och en SVS PB12-NSD subb som kan splittra väggar och allt funkar fint.

Nu börjar dock mina Infinity Cascade se åldern komma snabbt. Mina katter har varit på dem, de kan inte skada själva elementen då de är av aluminium men de mjuka delen (vad det nu kallas) runt om är hyfsat sönderklöst. Jag kan inte direkt höra någon skillnad men den mjuka kanten har även hårdnat av åldern och känns inte helt 100.

Nu till problemet. Blev skitglad när jag hittade SVS PB12-NSD subben då den har ett klössäkert metallgaller framför 12" elementet (som annars hade varit skräp nu). Har ni sett några riktigt bra golvare och center som kan både matcha mina gamla Infinity Cascade och dessutom klara av nyfikna katter? Budget är upp till 50 papp.

Har själv inte börjat leta på allvar ännu, är ingen panik, de gamla Infinity funkar bra så länge men alla förslag mottages med största uppskattning.

PS! Här kan ni se hur det ser ut idag: https://www.sweclockers.com/forum/post/17469370

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO