Datorn låser sig efter systemåterställning.

Permalänk
Medlem

Datorn låser sig efter systemåterställning.

Hej,

Har en Lenovo g50-80 med Windows 10.
Den har fungerat bra men var full med skräp så jag gjorde en systemåterställning för att få den som när jag köpte den. Alltså med förinstallerat operativsystem och drivrutiner.

När jag har gjort återställningen så har den flera gånger låst sig, varav jag fått göra en påtvingad avstängning och försökt igen. Men den låser sig varje gång vid olika ställen. Har vid några försök kommit igen hela återställningen men såfort jag rör musen så låser sig datorn. När den låser sig så går det inte ens att trycka ctrl+alt+del utan det enda som funkar är påtvingad avstängning.

Någon som vet vad det kan vara ?

Permalänk
Medlem

Jag skulle ladda hem nyaste windows med senaste uppdateringarna via Microsoft (media creator). Lägg på USB minne och prova.

Har du provat att ansluta en extern mus (med sladd)? Prova det först.
Du kan kolla på din modells hemsida och ladda ner senaste drivrutinerna för styrplattan (på en annan dator) och lägg in genom att använda tangenterna.
https://www.johndcook.com/blog/2009/12/11/windows-file-explor...

Permalänk
Medlem
Skrivet av n3crosis:

Jag skulle ladda hem nyaste windows med senaste uppdateringarna via Microsoft (media creator). Lägg på USB minne och prova.

Har du provat att ansluta en extern mus (med sladd)? Prova det först.
Du kan kolla på din modells hemsida och ladda ner senaste drivrutinerna för styrplattan (på en annan dator) och lägg in genom att använda tangenterna.
https://www.johndcook.com/blog/2009/12/11/windows-file-explor...

Tack för snabbt svar !

Jag har provat både med och utan extern mus, resultatet blir tyvärr det samma. Även provat både med och utan internetanslutning ifall det skulle spela någon roll.

Ifall jag skulle ladda hem nyaste Windows som du skriver, kör jag samma återställning då eller drar den igång en egen installation av det Windows när jag startar om med USB stickan i ? Och isåfall, får jag drivrutinerna till mina komponenter eller behöver jag hämta det separat ?

Tack igen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rupertp:

Och isåfall, får jag drivrutinerna till mina komponenter eller behöver jag hämta det separat ?

Nej du får inte drivrutinerna till komponenterna (förutom de som som hittas automatiskt av Windows), utan du måste hämta dem seperat.

Dessutom överlag, så är det en dålig ide att göra en ren installation (vilket är vad dweebling föreslår) på en märkes dator, eftersom man förstör den återställnings partition som är skapad av tillverkaren, den kommer att finnas kvar, men kommer ej att gå att använda, dvs. det kommer inte gå att göra en fabriks återställning av datorn mer.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.