Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Piece of Cake:

Börjar bli lite déjà vu på att en Ferrari understyr in i en Mercedes och förstör racet för denne. Bra att Kimi fick 10 s och inte bara 5 s som Vettel i Frankrike, men det börjar bli lite löjligt. Båda Ferrariförarna är världsmästare och gör så enkla misstag som att bromsa för sent när de är bakom en annan bil.

Dold text

lol

Det där tror inte ens Hamilton själv på om han kan sluta att lipa länge nog för att tänka lite.
Vad exakt skulle Vettel ha att vinna på att köra in i Bottas ?
Och att Kimi, som ju även han är med i titelracet på allvar, skulle riskera alla poäng i racet på en sån sak lol.

Inte ens om nån skulle leda på poäng i det sista racet så skulle det vara motiverat.
Chansen att du bara kör sönder din egen bil är för stor.
Och om raceledningen misstänker fulspel kanske alla säsongens poäng ryker istället.

Dold text
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bålsta/Håbo
Registrerad
Mar 2009

Kimi skulle aldrig medvetet försöka förstöra för en annan förare. Det finns säkert någon skum typ i startfältet som antagligen skulle göra en hel del för att vinna eller för att få en förarplats i ett bra team, men jag är helt övertygad om att Kimi är en racer och vill bara vinna på merit.

Även om det var artificiellt så var slutet roligt.

Edit: Och hur det svänger, det här racet så var Merca bättre när det kom till däcken.

Spel/streamdator: Corsair carbide 400r, ASUS ROG Z170 VIII Hero, Intel I7 6700k, Noctua NH-D15S, Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2800MHz, Corsair AX 860w, EVGA 980Ti, Samsung 960 PRO 2TB SSD M2.
Filserver: ASRock Z67 Extreme7 gen3, I5 2500k, Corsair H100, Vengeance® 16GB DDR3, EVGA 960, Corsair RM750, Samsung 850-Series PRO 512GB för os, 6xWD Red 8TB körs i raid 1 för totalt 24TB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av Svensktiger:

lol

Det där tror inte ens Hamilton själv på om han kan sluta att lipa länge nog för att tänka lite.
Vad exakt skulle Vettel ha att vinna på att köra in i Bottas ?
Och att Kimi, som ju även han är med i titelracet på allvar, skulle riskera alla poäng i racet på en sån sak lol.

Inte ens om nån skulle leda på poäng i det sista racet så skulle det vara motiverat.
Chansen att du bara kör sönder din egen bil är för stor.
Och om raceledningen misstänker fulspel kanske alla säsongens poäng ryker istället.

Dold text

Varför tillskriver du mig konspirationsteorier som andra har startat och jag inte nämnt? Jag skrev bara (i andra ord) att jag förväntar mig bättre av Ferrariförarna än att bromsa för sent vid starten. Nybörjarmisstag helt enkelt.

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2004
Skrivet av Piece of Cake:

Varför tillskriver du mig konspirationsteorier som andra har startat och jag inte nämnt? Jag skrev bara (i andra ord) att jag förväntar mig bättre av Ferrariförarna än att bromsa för sent vid starten. Nybörjarmisstag helt enkelt.

Det har hänt alla toppförare.. Man måste ta chansen för att vara nr1, ibland går det och ibland inte.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Ser mörkt ut för Eriksson, gissar att han snart är på väg bort. Det går inte att kvala 0,5-0,7s långsammare än Leclerc som tar bilen in till topp 10 race efter race nu.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bålsta/Håbo
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av Fulci:

Ser mörkt ut för Eriksson, gissar att han snart är på väg bort. Det går inte att kvala 0,5-0,7s långsammare än Leclerc som tar bilen in till topp 10 race efter race nu.

Jag tror att Eriksson kan räddas av att Leclerc går till Ferrari och att Sauber tar in Giovinazzi som andre förare. Å andra sidan, med den farten som Sauber nu har så kanske dom kan locka till sig någon annan mer erfaren fören och sen ta in Giovinazzi som andre förare. Personligen så önskar jag att Eriksson försvinner från F1 och att det kommer in någon bättre förare till F1 (gäller inte bara Eriksson).

Tror Hamilton behöver sommaruppehållet nu så att han kan resetta sin säsong. Folk som säger att han inte har drivet längre kan ju bara kolla på när han har ett mindset att putta bilen över 1½km tillbaka till pitlane, besvikelsen bredvid bilen bakom muren, hur han satsar så hårt i kvalet i England att han bara skakar av adrenalin. Tror dock att han är inne i en period med dåligt mindset för tillfället.

Kul med Bottas, han kör ruskigt bra nu. Dock känns det inte som att varken Bottas eller Räikkönen har eller kommer uppnå samma edge som Vettel och Hamilton.

Grattis Vettel till pole hemma, jag tror att han kommer leda från start till mål imorgon. Bara kontrollera racet som han är så duktig på.

Dold text

Spel/streamdator: Corsair carbide 400r, ASUS ROG Z170 VIII Hero, Intel I7 6700k, Noctua NH-D15S, Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2800MHz, Corsair AX 860w, EVGA 980Ti, Samsung 960 PRO 2TB SSD M2.
Filserver: ASRock Z67 Extreme7 gen3, I5 2500k, Corsair H100, Vengeance® 16GB DDR3, EVGA 960, Corsair RM750, Samsung 850-Series PRO 512GB för os, 6xWD Red 8TB körs i raid 1 för totalt 24TB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2004

Eriksson kommer försvinna. Som ni säger så är han hopplöst långsam samt att han spenderar mer tid i kattsanden/räcket än på banan. En ekonomisk katastrof för ett redan sargat team dessutom helt utan utdelning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Agustavsson:

Eriksson kommer försvinna. Som ni säger så är han hopplöst långsam samt att han spenderar mer tid i kattsanden/räcket än på banan. En ekonomisk katastrof för ett redan sargat team dessutom helt utan utdelning.

Nog för att det inte ser bra ut, men det du säger känns inte verklighetsförankrat.

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Väldigt spännande race idag! Väl värt kolla om ni ser det i efterhand.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2004

Bra jobbat Marcus!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2011

Det här var intressant!

Skickades från m.sweclockers.com

Linux: the operating system with a CLUE; Command Line User Environment.

GNU/Linux