Steam Ban på 60000 konton

Permalänk
Medlem

Steam Ban på 60000 konton

Steam verkar ha bannat 60000 konton, hoppas det får fuskare att tänka till.

https://www.pcgamesn.com/valve/valve-steam-vac-ban-wave

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Steam verkar ha bannat 60000 konton, hoppas det får fuskare att tänka till.

https://www.pcgamesn.com/valve/valve-steam-vac-ban-wave

Förklara för en noob hur man fuskar på steam.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZecretW:

Förklara för en noob hur man fuskar på steam.

Det är inte på steam man fuskar utan i spelen, många spel som köps via steam ”övervakas” av steam VAC och om du använder fusk i ett steamspel Tex CSCO bannas hela steamkontot och du blir av med alla spel.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Det är inte på steam man fuskar utan i spelen, många spel som köps via steam ”övervakas” av steam VAC och om du använder fusk i ett steamspel Tex CSCO bannas hela steamkontot och du blir av med alla spel.

Nej, fuskar man på CSGO blir man bara bannad från CSGO.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Det är inte på steam man fuskar utan i spelen, många spel som köps via steam ”övervakas” av steam VAC och om du använder fusk i ett steamspel Tex CSCO bannas hela steamkontot och du blir av med alla spel.

Nja, du blir bannad från vac-servrar. Du blir ej av med några spel eller ens multiplayerlägen såvitt jag vet.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Vilken trevlig läsning!

Visa signatur

Ryzen 5800X|Noctua NH-D15 Chromax Black|Sapphire Radeon 7900 XT|MSI MAG X570 Tomahawk Wifi|32GB G.skill Trident Z Neo 3600 MHz|Corsair RM850X V2|WINDOWS 10|Gigabyte M32U

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Nej, fuskar man på CSGO blir man bara bannad från CSGO.

Skrivet av Grumie:

Nja, du blir bannad från vac-servrar. Du blir ej av med några spel eller ens multiplayerlägen såvitt jag vet.

Trodde det gällde hela kontot, fel av mig

Men lite synd att det inte gäller hels kontot

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Ens inventory blir låst om man får VAC ban, och du tappar tillgång till många servrar. så det är hela kontot till viss del.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem

Aldrig fattat hur det kan va kul att vinna när man fuskar..

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Ända gången fusk är okej enligt mig är ifall det är singleplayer spel där absolut ingen annan kan komma till skada. Dvs att det inte finns någon sorts leaderboard eller liknande. Riktigt skönt att se att många konton nu försvinner!

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Aldrig fattat hur det kan va kul att vinna när man fuskar..

Inte jag heller, det är som att titta på en uppgjord/riggad match i valfri sport där man vet vilka som kommer vinna i förväg. Värdelöst (om man inte bettat cash förstås). All spänning försvinner liksom.