Kom och spela retrospel online med oss!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2013

Jag ska försöka vara med

HP Elitebook 2570p Windows XP
HP Elitebook 2560p Windows vista
HP Elitebook 820 G3 Windows 7 - I5 Skylake

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

20:00 på lördag blir det.
Ni får gärna testa att ansluta mot Unreal och UT servern, har ni problem så skicka mig ett PM så ska jag se om jag kan hjälpa er.

Informationen fins på TS2 servern som sagt och varje spel har infro i sin respektive kanal på TS.

Gallerier: Modern Midi

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Okt 2002

Hade varit kul att spela antingen Ut eller unreal co-op men fick aldrig ordning på "mus accelerationen" så tappa suget rejält. Blev helt galen på att "flicka" höger och då ha gjort en 180+ vändning när jag ville max göra 90 graders flick. Äger inte original CDn så kanske inte skulle fungerat ändå (har bara steam unreal/UT).

Ryzen 5 2600@4150MHz, 2x8GB@3000MHz DDR4, GeForce GTX 1080@1950~Mhz and SSD's and external stuff

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

@hulkenstrong kör du windows 10? UT99/Unreal verkar fungera lite skit där då windows använder dynamisk mus acceleration.

Äldre Windows mus system är annorlunda.

Om du vill ha en linjär upplevelse måste du slå av förbättrad mus precision.
I grunden är det till för att förbättra precisionen med möss med låg DPI genom att minska hur lågt pekaren flyttar sig om du flyttar musen långsamt.

https://www.howtogeek.com/321763/what-is-enhance-pointer-prec...

Det är det eller patcha spelen med någon patch som gör att dom fungera korrekt med modernt windows, alternativt köra en dator med äldre Windows version utan problemet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Okt 2002
Skrivet av pa1983:

@hulkenstrong kör du windows 10? UT99/Unreal verkar fungera lite skit där då windows använder dynamisk mus acceleration.

Äldre Windows mus system är annorlunda.

Om du vill ha en linjär upplevelse måste du slå av förbättrad mus precision.
I grunden är det till för att förbättra precisionen med möss med låg DPI genom att minska hur lågt pekaren flyttar sig om du flyttar musen långsamt.

https://www.howtogeek.com/321763/what-is-enhance-pointer-prec...

Det är det eller patcha spelen med någon patch som gör att dom fungera korrekt med modernt windows, alternativt köra en dator med äldre Windows version utan problemet.

Kör Windows 10. Har slagit av förbättrad mus precision. Patchad med senaste patchen. Kommer ej byta ifrån Windows 10 för ett spel.

Ryzen 5 2600@4150MHz, 2x8GB@3000MHz DDR4, GeForce GTX 1080@1950~Mhz and SSD's and external stuff

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Halmstad
Registrerad
Feb 2004

På lördag kväll ska vi spela Total Annihilation på Teamspeak 2.
För att kunna spela detta spelet så behöver man öppna lite portar i sin router. Portarna som skall öppnas är som följer
Total Annihilation - PC
TCP: 2300-2400,47624
UDP: 2300-2400

Skicka PM till mig om ni är intresserade

Total Annihilation

https://www.youtube.com/watch?v=7m0kNxGDxlk

Gaming rigg: Används främst till ms röj och minecraft.
Cpu: Intel® Xeon® Processor E5-1680@4,5Ghz. Mobo: Asus Rampage IV formula. Minne: Corsair 32gb 2133Mhz. Graffekort. ASUS Geforce 1080 Ti. PSU: Corsair 1050w någonting. Chassi: Fractal design define R4. Kylning Corsair H110i tror jag. Hdd: 500Gb SSD sandforce krets. Skärm: Asus spelskärm typ 24tum 144hz någonting. Jag kom inte riktigt ihåg.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2013

Nice!

HP Elitebook 2570p Windows XP
HP Elitebook 2560p Windows vista
HP Elitebook 820 G3 Windows 7 - I5 Skylake

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Halmstad
Registrerad
Feb 2004

@Necrodude: Vi kör igång 20.00
.

Btw angående portarna så var det port forwarding jag syftade på

Gaming rigg: Används främst till ms röj och minecraft.
Cpu: Intel® Xeon® Processor E5-1680@4,5Ghz. Mobo: Asus Rampage IV formula. Minne: Corsair 32gb 2133Mhz. Graffekort. ASUS Geforce 1080 Ti. PSU: Corsair 1050w någonting. Chassi: Fractal design define R4. Kylning Corsair H110i tror jag. Hdd: 500Gb SSD sandforce krets. Skärm: Asus spelskärm typ 24tum 144hz någonting. Jag kom inte riktigt ihåg.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2003

Är det någon som är sugen på att lira RA1? Då via remaken http://www.openra.net ?
Det fungerar klockrent online

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

UT99 på lördag den 28:e klockan 20:00 för dom som vill vara med.

EDIT: Blir inställt på lördag pga förhinder så tror nog inte vi blir tillräcklig många.