När genomsnitts spelaren bor hemma (~15år) så finns det mycket pengar att dra in.
Sambons lillebror är 14 och har nog lagt en tusenlapp på skins och annat bröte.
Men visst har dom lyckats, grattis till dom.
Synd bara att resultat som detta kommer leda till mera MT och P2W.
Nej skulle snarare hävda motsatsen. Fortnite är ju ett av de få gratisspel som valt att hålla sig borta från P2W, trots detta är det världens största spel och enormt inkomstbringande. Det går mot trenden i det avseendet och visar att P2W är absolut inget måste för att tjäna pengar utan snarare en nackdel.
Det finns så många intressanta MMOn som har dödats med enorma mängder P2W och sedan undrar man varför MMOn är på väg att dö ut.
Men visst, det finns en baksida med microtransactions som t.ex. Fortnite använder sig av. Har sett spel där gratisskins medvetet designas fult och utan variation för att "tvinga" spelaren att köpa en betalskin. Vem vet, kanske kommer det bli så i framtiden att i gratis/standardversionen av spelet tvingas du köra på lägsta grafikinställningarna och om du vill åt High/Ultra settings så får du köpa "HD pack" till spelet.
Spelet kommer att dö ut.
Spelet går aldrig framåt pga barn i yngre ålder spelar och att dom fokuserar "utvecklarna" på att göra det som ett mer enklare spel så att mindre barn känner sig välkomna och det förhindrar oss mer casual/hardcore spelare.
Siktar du mot huvudet då riktas den inte mot det målet utan till andra delar av kroppen. Som jag sa för att utvecklarna gör det mer enklare för "barn"
Alla spel dör ut såsmåningom. Däremot är du helt ute och cyklar vad gäller svårighetsgraden. Fortnite har väldigt hög skillcap, ett av de få spel där det är så väldigt tydligt när man ser en riktigt bra spelare gentemot genomsnittsspelaren. Battle Royale spelen har ett visst moment av tur som de ser ut idag, man ska hitta rätt gear osv. Men Fortnite över lag välkomnar hardcore-spelare i högre grad än många andra spel.