Telia köper TV4 och C More för 9,2 miljarder

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamesBanana:

Telia verkar ju ha ambitioner på streamingmarknaden, bland annat genom Telia Play, som faktiskt fungerar riktigt bra. Jag ser potentialen för en på sikt hyfsat potent streamingtjänst för TV.

Däremot börjar jag närma mig åsikten att staten borde kräva en klyvning av bolaget för att förhindra att det blir en för dominerande aktör på marknaden. Det vore rimligt att iaf bryta ut TV-delen (inkluderat IP-TV abonnemang) till ett separat bolag som skall vara neutralt till vilken bredbandsoperatör man har. Detta i likhet med hur Skanova bröts loss till ett separat dotterbolag.

HM, svt play med 720p och 2.0 ljud?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av gashemi:

Tyvärr så äger ju Viasat rättigheterna till NHL och paketerar in en i ett paket för 450 kr/mån, nej tack. Dessutom blockerat NHL.TV i norden. Banditer.

Blä.

Ja precis. Men jag menar att man kan ha förhoppningen att Telia sätter ihop ett sportpaket med Viaplay och Cmore. Om jag måste välja så tar jag Viaplay. Så kör bara Viaplay sport nu. Sen har jag som sagt lite kanaler, playtjänster och HBO via Telias Play+.

Dock behöver det naturligtvis komma en app till Xbox och Playstation så konsumeringen blir lite effektivare. Samt som redan nämnts att de behöver lyfta bildkvaliteten minst ett par snäpp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Jag kolla på "Tablå-TV" i bakgrunden ibland och även "slö titta" på kvällen med frun, bara för att det har nån slags lugnande effekt. Men inte TV4 förstås.
På sidan av detta har vi Netflix, HBO nordic, Viaplay (bara för F1 skull) och SVTplay and Youtube
Jag är 47 år gammal

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/