Skulle vilja hamna på inloggningsskärmen när jag stänger locket i Windows 10.

Permalänk

Skulle vilja hamna på inloggningsskärmen när jag stänger locket i Windows 10.

Hej!

I Win 7 hamnade jag på inloggningsskärmen när jag stängde locket. Detta lyckades jag få till efter att läst en guide som bland annat innefattade att man skulle ändra några värden i registret. Detta var flera år sedan och jag har vant mej vid detta och jag skulle gärna ha det så på i Win 10 med. Nån som vet hur man gör? Vill inte att datorn stängs av, hamnar i viloläge, eller strömsparläge när jag stänger locket. Vill behöva slå in koden när jag öppnar locket igen.

/Dave

Permalänk
Medlem

Har du något lösenord på ditt konto?

Windows flaggan / Kugghjulet (settings) /Accounts / Sign-in options

I Win 7 fanns det något under de avancerade energi inställningarna men såg inget i Win 10 så du får kolla om det finns något under konto inställningarna istället.

Permalänk
Avstängd

De är väll standard?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av daspunner:

Hej!

I Win 7 hamnade jag på inloggningsskärmen när jag stängde locket. Detta lyckades jag få till efter att läst en guide som bland annat innefattade att man skulle ändra några värden i registret. Detta var flera år sedan och jag har vant mej vid detta och jag skulle gärna ha det så på i Win 10 med. Nån som vet hur man gör? Vill inte att datorn stängs av, hamnar i viloläge, eller strömsparläge när jag stänger locket. Vill behöva slå in koden när jag öppnar locket igen.

/Dave

Tja,

Du får ändra under Power options.

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk
Medlem

Hyfsat tydliga instruktioner: http://www.windows10compatible.com/blog/how-to-configure-wind...

Man får gå in på power options, sen ändra den befintliga planen ( eller alla ) så finns det en egen kategori för strömknappen/locket.

Permalänk
Medlem

1. Kontrollpanelen > Energialternativ > Ändra schemaalternativ > Ändra avancerade inställningar > Strömbrytare och lock > Åtgärd när locket stängs.
2. Inställningar > Konton > Inloggningsalternativ > Kräv inloggning när du varit borta.

Visa signatur

i7-7700K | Asus Z270E | 2x16GB Corsair LPX 3000 | Asus 1060 OC 6GB | Sound BlasterX AE5 | Samsung 960 250GB | Samsung 850 1TB | Toshiba HDWN180 8TB | Silverstone GD09 | BQ Dark Rock TF | Thermaltake RGB 850W | Corsair K70 LUX RGB | Razer Mamba

Permalänk
Medlem

@daspunner:
Hittade detta Lid Lock program som gör det du vill, och vad som stod på sidan så ska det vara kompatibelt med Win 10.

Annars finns det en enkel lösning som inte kräver att man ändrar på något, eller behöver något program, och det är att tycka på Winkey (den med en flagga på) +L, vilket är kortkommandot för att låsa datorn.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Skrivet av Belzader:

@daspunner:
Hittade detta Lid Lock program som gör det du vill, och vad som stod på sidan så ska det vara kompatibelt med Win 10.

Annars finns det en enkel lösning som inte kräver att man ändrar på något, eller behöver något program, och det är att tycka på Winkey (den med en flagga på) +L, vilket är kortkommandot för att låsa datorn.

Ja jag hittade också den. Den är bra men jag har hittat en annan med men det kräver att man kan lite programmering. C++ tror jag det var.

Tack allihopa men som skrivit ovan men Windows har verkligen ingen "lås datorn när man stänger locket"-funktion "native". Det blir extra pillande. Knepigt egentligen.