Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2018

ms gamingoverlay

Vet någon hur man fixar den här rutan som kommer när jag skall starta spel i Steam
Med vänlig hälsning Paul

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2018

ms gamingoverlay

@Pauls711: Det har tydligen något med Xboxprogrammen att göra (såg det i din support adress) och de slängde jag när jag installerade om Windows vid en uppgradering av datorn. Betyder detta att jag måste installera om Xbox programmen i Windows 10.
Med vänlig hälsning Paul

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Det skulle ju inte skada att vara lite tydligare med vad det är du pratar om för ruta, kan det vara game bar du menar? i så fall finns det under alternativ -> spel

Intel Core i7-4790k 4.7GHz / Asus Maximus VII Ranger / Gigabyte GTX 970 Windforce 3X OC / HyperX Savage 16GB (2x8) 2400MHz / EVGA SuperNOVA G2 850W / Samsung 850 EVO 500GB / Fractal Design Define S / custom loop / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Philips Fidelio X2 / FiiO E10K / Audio Technica AT2020USB+

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2018

ms gamingoverlay

@Pauls711: ms gamingoverlay är en ruta som lägger sig över annat mitt på skärmen och gör att måste avsluta spelet och starta om. Den försvinner andra eller tredje omstarten och är väldigt irriterande att få då många spel tar tid att starta.Rutan är ca 5*7 cm.
Med vänlig hälsning Paul