Söker ny laptop för enklare applikationer och surf, budget 3000-4500kr

Permalänk
Medlem

Söker ny laptop för enklare applikationer och surf, budget 3000-4500kr

Min morsmors gamla Asus E502M Intel® Bay Trail-M Dual Core Celeron N2840 processor har nu lagt av, och därför behövs det en ny.
Datorn används till Internet, betala räkningar, och se på netflix. Därav behövs inte en värstingdator. Dock upplevde Intel® Bay Trail-M Dual Core Celeron N2840 processor väldigt slö även för surf, så man kanske borde köpa någon med en i3 eller i5 processor. ?

Titel förtydligad/Mod
Permalänk
Medlem

Bygg en dator med en Ryzen 2200G och ett B350 moderkort. Du kan garanterat behålla chassi och nätaggregat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Bygg en dator med en Ryzen 2200G och ett B350 moderkort. Du kan garanterat behålla chassi och nätaggregat.

Det verkar vara en laptop TS har, sen gissar jag att TS söker efter en laptop eftersom tråden ligger i köpråd för bärbara datorer.

Till TS vilken budget siktar du på?

Permalänk
Medlem

@Elektron: ja en laptop är det som gäller, mellan 3000-4500 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av prada1:

@Jimemy: ja en laptop är det som gäller, mellan 3000-4500 kr.

Alla moderna datorer med i3, i5 eller Ryzen klarar ju av det som hon behövde datorn till.

Tex
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...
Sen vore det ju roligare med mer än 4gb ram, så borde ju gå hitta en bättre deal. Men den klarar utan problem Netflix och betala räkningar osv. Jag har 4gb i min laptop och den har inga problem med Netflix, Youtube och surfande på nätet osv.

Men din mormor kanske behöver större skärm? Skönt och se vad det står utan att överanstränga ögonen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk