A8-5600K -VS- Phenom II X4 970 -VS- i5-750

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2009

A8-5600K -VS- Phenom II X4 970 -VS- i5-750

Behöver hjälp med att ranka dessa 3 CPUer och också vilket grafikkort som skulle vara det högsta för varje CPU utan att flaska cpun. Förstår att det kan vara olika för olika spel, men generellt sätt.

Har googlat på båda frågorna och vad gäller första så verkar det vara så här från bäst till sämst:

i5-750
Phenom II X4 970
A8-5600K

Och gällande grafikkorten så föreslår de flesta så här:

i5-750 ---- GTX 760
Phenom II X4 970 ---- GTX 760
A8-5600K ---- GTX 750Ti

Kan dom rekommendationerna stämma? Ligger verkligen A8-5600K så långt ifrån dom andra 2 att det tom. flaskar ett GTX 660?

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012

Rankningen stämmer.

Uttrycket "flaskhalsar" har jag aldrig varit bekväm med. Beror ju helt på vad man ska göra, I vilken upplösning etc.

I 1080p så är det nog så som du skrivit. Jag tror dock att din A8 klarar mer än bara ett 750ti. Jag hade dock inte några problem att stoppa in ett 960 i brorsans dator.

Klockar du phenom eller 750 så flyttar du även möjlig grafikprestanda.

Skickades från m.sweclockers.com

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2009

@DavidtheDoom: Ok, tack.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av DavidtheDoom:

Rankningen stämmer.

Uttrycket "flaskhalsar" har jag aldrig varit bekväm med. Beror ju helt på vad man ska göra, I vilken upplösning etc.

I 1080p så är det nog så som du skrivit. Jag tror dock att din A8 klarar mer än bara ett 750ti. Jag hade dock inte några problem att stoppa in ett 960 i brorsans dator.

Klockar du phenom eller 750 så flyttar du även möjlig grafikprestanda.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det är i full hd, alltså 1080p jag menar. Hur visste du att A8 inte flaskade med 960? Vilket är bästa sättet att kolla det på i spel?