Pixel 2 skickad på lagning av skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Men va i hela h-vette, är folk inte läskunniga?!
Jag säger ju klart och tydligt att man i sådana fall själv får godkänna att ingen garati lämnas. Det är ju då HELT UPPENBART att man inte kan lämna in luren igen om den går sönder pga dåligt arbete/dåliga delar. Dvs man friskriver försäkringsbolaget.

Vidare så säger jag ju att jag själv har hanterat ärenden på detta vis, inga konstigheter alls egentligen. Säger inte att alla bolag accepterar detta men jag vet ju, av erfarenhet, att det är möjligt.

Är ju j_ävligt intressant att folk inte ens läser inläggen ordentligt innan man svarar!

Skickades från m.sweclockers.com

Först, lugna ner dig! Du kan ta dina utbrott till Flashback om det är din grej.

Det är varken särskilt konstigt eller ovanligt att försäkringsbolag faktiskt vill att reparationer görs av auktoriserade reparatörer, och med genuina delar. Numera är detta standard, oavsett hur det kan ha sett ut tidigare. För sisådär tre år sedan var det vanligast att kunden fick ordna reparationen själv, men numera har de största försäkringsbolagen avtal med företag som ordnar reparation/utbyte av telefoner. Detta är inte enbart en kvalitetsfråga, utan även en resursfråga. Försäkringsbolagen är mycket måna om att mobiltelefonerna återvinns ordentligt om de inte går att reparera, vilket de kan garantera genom detta förfarande.

Och genom att välja att göra reparationen själv med billiga knock-off delar så har du inte friskrivit försäkringsbolaget från något, om du inte faktiskt skriver under ett avtal på att du inte kommer kräva någon ersättning för framtida skador på mobilen överhuvudtaget. Cirka 10 av 10 personer skulle fortfarande göra en ny anmälan om de tappskadat mobilen efter att de fixat den med skräpdelar.

I slutändan har försäkringsbolaget rätt att avgöra huruvida enheten ska repareras eller dömas ut, och var eventuella reparationer ska ske.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lcars:

Först, lugna ner dig! Du kan ta dina utbrott till Flashback om det är din grej.

Det är varken särskilt konstigt eller ovanligt att försäkringsbolag faktiskt vill att reparationer görs av auktoriserade reparatörer, och med genuina delar. Numera är detta standard, oavsett hur det kan ha sett ut tidigare. För sisådär tre år sedan var det vanligast att kunden fick ordna reparationen själv, men numera har de största försäkringsbolagen avtal med företag som ordnar reparation/utbyte av telefoner. Detta är inte enbart en kvalitetsfråga, utan även en resursfråga. Försäkringsbolagen är mycket måna om att mobiltelefonerna återvinns ordentligt om de inte går att reparera, vilket de kan garantera genom detta förfarande.

Och genom att välja att göra reparationen själv med billiga knock-off delar så har du inte friskrivit försäkringsbolaget från något, om du inte faktiskt skriver under ett avtal på att du inte kommer kräva någon ersättning för framtida skador på mobilen överhuvudtaget. Cirka 10 av 10 personer skulle fortfarande göra en ny anmälan om de tappskadat mobilen efter att de fixat den med skräpdelar.

I slutändan har försäkringsbolaget rätt att avgöra huruvida enheten ska repareras eller dömas ut, och var eventuella reparationer ska ske.

Herregud...

Jag säger jui klartext att man själv får godkänna reparationen och därmed friskiva försäkringsbolaget (från framtida problem, om det nu inte var helt uppenbart).

Vidare så är det ju självklart så att försäkringsbolagen går via sina officiella kanaler. Det jag säger är att det är fullt möjligt att diskutera med dem och komma fram till andra lösningar. Försäkringsbolag vill precis som alla andra företag tjäna pengar och om man kan erbjuda en lösning som kostar dem mindre så finns det en chans att det godkänner den.

"Utbrotten" är ju väl befogade då folk inte ens läser vad jag skriver. Fan skriver jag "bollen är blå" så svarar folk i stil med "vadå röd boll". Skit samma, denna diskussion leder ingen vart.

Till TS, dra alla ev förslag på lösningar du har för försäkringsbolaget och se om de nappar. Enligt min effarenhet är chansen ganska stor att de gör det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@twit: Precis, för om det är pixel 128gb de jämför min mobil som så finns de till ett ännu bättre pris som du nämner. vilket skämt...

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness: Ville bara svara att ja det har jag också (bankid på fil/dator). Dock så finns det faktist vissa där man endast kan identifiera sig med mobilt bankid (t.ex. Kivra, digital epost). Blir rätt krångligt ifall man får något viktigt där och inte kan öppna det förrän någon månad senare. Men förstår vad du menar, i majoriteten har man ett annat alternativ ifall något sk**er sig

Permalänk
Medlem

@Lcars: Kan du förklara deras nya bedömning där de jämför min google pixel 2 (kinda blue) med en google pixel? Där google pixel 2 finns att köpa från vissa utvalda butiker över nätet (t.ex. Inet)?

(Btw ifall de försök reparera min skärm med en pixel skärm och inte pixel 2 skärm så förklarar det varför det inte gick )

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4505288

Eller där de redan frågat om mitt kvitto och har det registrerat hos sig där det framgår fabrikat!, datum, butik och pris från butiken i UK där jag köpte telefonen. Jag har redan diskuterat de här sakerna med dem redan innan jag skickade iväg telefonen på lagning. Ska tilläga att även här blev det fel, för på serviceställets hemsida där jag kunde följa ärendet listade DE telefonen som en google pixel 2 XL.

Det som konfunderade mig var att servicestället inte KUNDE byta skärmen, eller delge en smula information gällande statusen under deras "mina sidor" (förutom att de mottagit telefonen) men sedan när jag frågar dem över mejl får jag dag svaret:

"Nej det gick inte, kontakta ditt försäkringsbolag."

Inte den minsta infon vad som var felet, sedan ber jag försäkringen kontakta dem för att ta reda på varför. Och två dagar senare får jag svaret att telefonen är värd 3000 kr.

Som en användare nämnde tidigare är telefonen IP-klassad vilket gjorde en pollett trilla ner för mig och jag började inse att det aldrig handlade om bara ett skärmbyte. Tack till den användaren !

Permalänk
Medlem
Skrivet av aneell:

@Lcars: Kan du förklara deras nya bedömning där de jämför min google pixel 2 (kinda blue) med en google pixel? Där google pixel 2 finns att köpa från vissa utvalda butiker över nätet (t.ex. Inet)?

(Btw ifall de försök reparera min skärm med en pixel skärm och inte pixel 2 skärm så förklarar det varför det inte gick )

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4505288

Eller där de redan frågat om mitt kvitto och har det registrerat hos sig där det framgår fabrikat!, datum, butik och pris från butiken i UK där jag köpte telefonen. Jag har redan diskuterat de här sakerna med dem redan innan jag skickade iväg telefonen på lagning. Ska tilläga att även här blev det fel, för på serviceställets hemsida där jag kunde följa ärendet listade DE telefonen som en google pixel 2 XL.

Det som konfunderade mig var att servicestället inte KUNDE byta skärmen, eller delge en smula information gällande statusen under deras "mina sidor" (förutom att de mottagit telefonen) men sedan när jag frågar dem över mejl får jag dag svaret:

"Nej det gick inte, kontakta ditt försäkringsbolag."

Inte den minsta infon vad som var felet, sedan ber jag försäkringen kontakta dem för att ta reda på varför. Och två dagar senare får jag svaret att telefonen är värd 3000 kr.

Som en användare nämnde tidigare är telefonen IP-klassad vilket gjorde en pollett trilla ner för mig och jag började inse att det aldrig handlade om bara ett skärmbyte. Tack till den användaren !

Oerhört enkelt; försäkringsbolaget använder ett system som plockar fram den närmast likvärdiga enheten, och gör sedan ev. åldersavdrag. Som alla system så skiter det på sig med jämna mellanrum, och spottar ur sig en modell som inte alls är likvärdig.

Detta kan gå oupptäckt av handläggaren, eller korrigeras innan reparatören meddelas. Med tanke på det absolut larviga antalet mobilskador försäkringsbolagen får in varje vecka är det inte så konstigt att vissa besynnerliga beslut slinker igenom.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem

@Lcars: Fick samma svar från dem nu och det är inget konstigt egentligen. Skönt att de upptäckte det så snabbt bara.

Fick reda på nu att servicestället hade återvunnit mobilen samma dag de fick in den p.g.a. "Vi hade inte delarna till den hemma, så vi återvann den samma dag vi tog emot den". Med andra ord har jag väntat på att mobilen skulle lagas i 3 veckor medan den redan hade återvunnits. Nu kan jag vinka till möjligheten att själv byta ut skärmen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av aneell:

@Lcars: Fick samma svar från dem nu och det är inget konstigt egentligen. Skönt att de upptäckte det så snabbt bara.

Fick reda på nu att servicestället hade återvunnit mobilen samma dag de fick in den p.g.a. "Vi hade inte delarna till den hemma, så vi återvann den samma dag vi tog emot den". Med andra ord har jag väntat på att mobilen skulle lagas i 3 veckor medan den redan hade återvunnits. Nu kan jag vinka till möjligheten att själv byta ut skärmen...

Jag kan ha fel men mig veterligen får inte företag göra så utan att du har godkänt det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av aneell:

@Lcars: Fick samma svar från dem nu och det är inget konstigt egentligen. Skönt att de upptäckte det så snabbt bara.

Fick reda på nu att servicestället hade återvunnit mobilen samma dag de fick in den p.g.a. "Vi hade inte delarna till den hemma, så vi återvann den samma dag vi tog emot den". Med andra ord har jag väntat på att mobilen skulle lagas i 3 veckor medan den redan hade återvunnits. Nu kan jag vinka till möjligheten att själv byta ut skärmen...

Skrivet av Destromath:

Jag kan ha fel men mig veterligen får inte företag göra så utan att du har godkänt det...

Som Destromath säger så borde dem inte få göra det.

På mitt jobb har vi att de skrotas efter en viss tid utan svar ifrån kund.(1-2 månader)
Men sedan så sparas de skrotade enheterna i minst 90 dagar i fall kunden skulle återkomma/ångra sig.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

@Zippeer: Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Men nu skulle försäkringen ringa dem sen återkomma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aneell:

@Lcars: Fick samma svar från dem nu och det är inget konstigt egentligen. Skönt att de upptäckte det så snabbt bara.

Fick reda på nu att servicestället hade återvunnit mobilen samma dag de fick in den p.g.a. "Vi hade inte delarna till den hemma, så vi återvann den samma dag vi tog emot den". Med andra ord har jag väntat på att mobilen skulle lagas i 3 veckor medan den redan hade återvunnits. Nu kan jag vinka till möjligheten att själv byta ut skärmen...

Det där är inte lagligt som många påpekat, det är din egendom etc de ska ersätta, min gissning är att de insett att de gjort något galet och att någon försökte fuska, nu försöker de skydda sig själva men gör det egentligen bara juridiskt värre för sig själva.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Det där är inte lagligt som många påpekat, det är din egendom etc de ska ersätta, min gissning är att de insett att de gjort något galet och att någon försökte fuska, nu försöker de skydda sig själva men gör det egentligen bara juridiskt värre för sig själva.

Skickades från m.sweclockers.com

Hitta på fåniga förklaringar kan vem som helst göra, det betyder inte att de är trovärdiga.

Inget olagligt alls; försäkringsbolaget har rätt att bestämma hur föremålet ska ersättas, dvs. genom reparation/ubyte/kontantersättning, och om föremålets fulla dagsvärde ersätts så har de all rätt att bestämma vad som händer med föremålet.

I detta fall är det extremt simpelt vad som hänt; handläggaren har jämfört med fel modell, fått fram ett dagsvärde på sisådär 3000kr. I beställningen som gjorts till reparatören har de angett vad värdet är så de vet hur mycket de har att röra sig med i kostnad.

Nu var värdet som de angav så lågt att reparatören direkt kunde säga att det inte skulle gå att reparera den för mindre än dagsvärdet. De kasserade därför telefonen, och försäkringsbolaget betalade ut ersättningen.

Det är bokstavligt talat det enklaste skadeärendet de hanterar, och det avgjort vanligaste av alla.

Jag undrar vad poängen med din lilla konspiration skulle vara. Vem är det som skulle fuskat, och varför?

Visst har de gjort fel; de jämförde fel modell, och fick därför fram fel dagsvärde. Misstag händer, och det är bara att ringa upp dem och be dem vänligt att ordna det, så fixar de saken. Det betyder inte att de sitter hela dagarna på troner gjorda av barns dödskallar, skrattar ondskefullt och smider ränker för hur de ska jävlas med försäkringstagarna härnäst.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Jag kan ha fel men mig veterligen får inte företag göra så utan att du har godkänt det...

Skrivet av Zippeer:

Som Destromath säger så borde dem inte få göra det.

På mitt jobb har vi att de skrotas efter en viss tid utan svar ifrån kund.(1-2 månader)
Men sedan så sparas de skrotade enheterna i minst 90 dagar i fall kunden skulle återkomma/ångra sig.

Försäkringsbolaget får göra som de vill med föremål de ersätter i sin helhet.

Huruvida ni tycker att de borde få göra det är ovidkommande.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem

@Lcars: Försäkringsbolaget har rätt att förslå åtgärd, du har rätt att neka och ta tillbaka din telefon (eller gå i tvist), telefonen i detta fallet har utan kundens medgivande eller ens delgivning plockats isär. Iom att någon fyllt i att skärmen var skadad men att detta inte fanns på inlämningskvitto är fullt möjligt att någon tappat den om så är fallet, går ju inte att säga när telefonen inte lägre finns.

Tror du t.ex. att om du har en försäkring så måste du acceptera vad försäkringsbolaget gör? Om du krockar bilen, de säger, nej vi vill inte laga, du tror då seriöst att de bara kan skrota den utan vidare? Nej, de ger förslag. I detta fallet har de ju t.o.m. försökt ge förslag efter det att telefonen inte ens finns mer?

Edit:
Försäkringsbolag har ett informationskrav på sig genom lag, du har även rätt att få beslut omprövade enligt lag som inte går att förhandla bort, han kan inte få sitt beslut omprövat pga hur de agerat.
Så ja som du säger man kan säga vad som helst men allt är ju inte rätt.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

@Lcars: Försäkringsbolaget har rätt att förslå åtgärd, du har rätt att neka och ta tillbaka din telefon (eller gå i tvist), telefonen i detta fallet har utan kundens medgivande eller ens delgivning plockats isär. Iom att någon fyllt i att skärmen var skadad men att detta inte fanns på inlämningskvitto är fullt möjligt att någon tappat den om så är fallet, går ju inte att säga när telefonen inte lägre finns.

Tror du t.ex. att om du har en försäkring så måste du acceptera vad försäkringsbolaget gör? Om du krockar bilen, de säger, nej vi vill inte laga, du tror då seriöst att de bara kan skrota den utan vidare? Nej, de ger förslag. I detta fallet har de ju t.o.m. försökt ge förslag efter det att telefonen inte ens finns mer?

Edit:
Försäkringsbolag har ett informationskrav på sig genom lag, du har även rätt att få beslut omprövade enligt lag som inte går att förhandla bort, han kan inte få sitt beslut omprövat pga hur de agerat.
Så ja som du säger man kan säga vad som helst men allt är ju inte rätt.

Avtalet brukar se ut så att om försäkringstagaren går med på att skicka in telefonen så går denne också med på att den skrotas om den ej går att reparera. Om försäkringsbolaget missat att informera om detta så får man be dem se till att korrigera det tillkortakommandet i framtiden.

Jag ser ärligt talat inte problemet; försäkringstagaren kommer få ut hela dagsvärdet på telefonen. Man kan bokstavligt talat inte kräva mer av försäkringen än så. Värdemässigt har han inte förlorat något.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem

@Lcars: Nej normalt iaf för mina försäkringar är att jag har ett val då det är en lagstadgad rätt, i det fall att jag inte accepterar skrotning står jag för eventuella kostnader för undersökning etc. Försäkringsbolaget övertar äganderätten normalt när ersättning är given och inte innan, deras rätt ligger i att bestämma hur de hanterar ärendet från sin sida, det betyder inte att de kan göra vad de vill och vi lagstadgade regler om t.ex. omprövning och tvist etc. av just den anledningen.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

@Lcars: Nej normalt iaf för mina försäkringar är att jag har ett val då det är en lagstadgad rätt, i det fall att jag inte accepterar skrotning står jag för eventuella kostnader för undersökning etc. Försäkringsbolaget övertar äganderätten normalt när ersättning är given och inte innan, deras rätt ligger i att bestämma hur de hanterar ärendet från sin sida, det betyder inte att de kan göra vad de vill och vi lagstadgade regler om t.ex. omprövning och tvist etc. av just den anledningen.

Du använder det där ordet hela tiden; "lagstadgad", men jag undrar om du faktiskt läst Försäkringsavtalslagen.

Om ni kommer överens om att telefonen skrotas om den ej går att reparera när du skickar in den så är det inget konstigt att just det sker. Det är samma tillvägagångssätt för alla de större försäkringsbolagen.

Vill du ha tillbaka mobilen om det ej är värt att reparera den så får du antingen fråga om detta när du skickar in den, eller låta bli att involvera försäkringsbolaget.

Försäkringsbolaget har ganska omfattande befogenheter att ställa krav på vad kunden ska göra innan någon ersättning kan utbetalas.

Jag förstår inte heller vad som skulle behöva omprövas. TS kommer få utbetalt hela värdet på telefonen, vad exakt utöver det är det försäkringsbolaget ska göra? Ska de betala mer än vad telefonen är värd? Ska kunderna gå plus på hela transaktionen?

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem

@Lcars: Nej de tänker inte ersätta mig för hela telefonens värde. Jag ville bara få min skärm lagad! Var orolig jag skulle få en utbytesenhet och var lite rädd för det för jag "hade" kinda blue modellen och var rädd jag skulle få en vit eller svart modell i utbyte. Saksamma tänkte jag iallafall slipper jag själv göra det då självrisken och ny skärm låg ungefär på samma pris. Iallafall när jag skickade in telefonen till den utvalda verkstaden var deras målsättning följande:

A. Reparera enheten
B. Utbytt enhet (kanske annan färg)
C. Ej reparerbar = ersättning enligt försäkringens villkor

Och nej försäkringen kommer inte ersätta mig för den nu blivit...ja vad den blivit, senaste svaret var att den ligger på lagret någonstans och personen som lagt undan den är på semester till att den blivit kasserad... De erbjuder den ersättning jag har rätt till och förväntar sig verkstaden ska erbjuda någon kompensation. Den jag fått hittills är två biobiljetter, så nej kommer inte få ersättning för en ny telefon idag. Men tycker inte det är rättvist att inte informeras alls vad som sker med reparationen av ens telefon. För den är fortfarande min och det stod inget (eller informerades) om skrotning ifall de inte har delar eller kan laga den. Jag hade uppskattat de informerade att mobilen är i så pass dåligt skick om det är fallet, och inte bara skrota ens mobil för de inte har delarna hemma :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av aneell:

@Lcars: Nej de tänker inte ersätta mig för hela telefonens värde. Jag ville bara få min skärm lagad! Var orolig jag skulle få en utbytesenhet och var lite rädd för det för jag "hade" kinda blue modellen och var rädd jag skulle få en vit eller svart modell i utbyte. Saksamma tänkte jag iallafall slipper jag själv göra det då självrisken och ny skärm låg ungefär på samma pris. Iallafall när jag skickade in telefonen till den utvalda verkstaden var deras målsättning följande:

A. Reparera enheten
B. Utbytt enhet (kanske annan färg)
C. Ej reparerbar = ersättning enligt försäkringens villkor

Och nej försäkringen kommer inte ersätta mig för den nu blivit...ja vad den blivit, senaste svaret var att den ligger på lagret någonstans och personen som lagt undan den är på semester till att den blivit kasserad... De erbjuder den ersättning jag har rätt till och förväntar sig verkstaden ska erbjuda någon kompensation. Den jag fått hittills är två biobiljetter, så nej kommer inte få ersättning för en ny telefon idag. Men tycker inte det är rättvist att inte informeras alls vad som sker med reparationen av ens telefon. För den är fortfarande min och det stod inget (eller informerades) om skrotning ifall de inte har delar eller kan laga den. Jag hade uppskattat de informerade att mobilen är i så pass dåligt skick om det är fallet, och inte bara skrota ens mobil för de inte har delarna hemma :S

Du kommer få ersättning med vad mobilen var värd innan skadan inträffade, det är vad jag skulle kalla att få hela telefonens värde. Förutsatt att du faktiskt ringde upp försäkringsbolaget och artigt påtalade problemet med värderingen. Det är så mycket du överhuvudtaget kan få från försäkringsbolaget. Det fanns aldrig någon möjlighet att du skulle få mer pengar än så.

Sen om det är möjligt kan de ju hämta tillbaka telefonen om den inte skrotats än och göra en ny bedömning av om det går att reparera den utifrån det korrekta värdet, vilket vore optimalt under omständigheterna.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem

@Lcars: Jag hoppas jag bara får den lagad, hade varit skönt faktist

Permalänk
Medlem

@Lcars: Ja det har jag och även en del prövningar och förarbeten.

Att du inte förstår varför någon vill ompröva något etc ändrar inte den rätt man har till det, iom rätten till omprövning så kan inte företaget agerar hur som helst utan måste t.ex. informera om deras beslut och planerade åtgärd så du har möjlighet att yttra dig m.m.
Även om det stod i papprena att de skulle skrota om de ansåg de inte värt att laga och även du måste ju medge att om du har rätten att ompröva något så är det lite svårt om mobilen redan är förstörd? Därav har ju någon i det fallet inte agerat som den ska, i detta fallet är det ju kanske inte direkt försäkringsbolaget utan reparationsfirman som entreprenör, kundens juridiska väg är dock via försäkringsbolaget vilka i sin tur får vända sig till reparationsfirman.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Nu har servicestället hittat min mobil och skickar tillbaka denna under dagarna (äntligen). Hittade även ett serviceställe i Göteborg som har delar för att laga skärmen samt grym service! De jag kontaktade heter lagaiphone.se (för er som är intresserade var ni ska skicka era pixel 2 enheter). Försäkringsbolaget accepterar detta så länge reparationen kostar under marknadsvärdet, är så himla optimistisk att jag inte bryr mig det snart gått 2 månader utan telefon. Tack för den hjälp jag fått av er här och förhoppningsvis är detta över under veckorna som kommer.

Permalänk
Medlem

@aneell:
Håller tummarna!, fick du något uppskattat pris på lagningen?

Visa signatur

Desktop 386 16/SX, 16MB RAM, 160MB Quantum HDD, 3,5" HD FDD, Colorful Soundblaster 16 Compatible, DOS 6.22/Windows 3.11, AOC 14" VGA skärm (Skiftar mot gul tills man slår till den rätt), Keytronic tangentbord, 2 knappars mus

Permalänk
Medlem

@zector: Fick tillbaka telefonen idag, offerten låg på 2987 kr, sedan minus 1 500 kr så betalde ungefär endast självrisken på 1 500 kr. Så från 20 juni - 3 sept tog det tills mobilen var lagad. Även det andra reparationsstället hade inte delarna (skärmen hemma) men de beställde in denna iallafall och inte som förra stället som endast ville återvinna telefonen. Så är ändå nöjd att det äntligen är klart

Fick även återställa telefonen då jag hade glömt pinkoden (eftersom den startades om) hade vant mig att använda fingeravtrycket men men är glad jag har min telefon igen.

Förstår inte varför folk var så ivriga att tala om hur man var orimlig att inte acceptera 4600 kr i ersättning kontra betala 1500 kr för att få den lagad när man har drulle.

Tråden kan stängas nu, blir ingen mer drulle utan man får helt enkelt göra saker själv om man vill få något gjort nu för tiden.