Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2018

Nu verkar det vara något problem med elen eller nåt men du kan testa att ha max ljud på datorn och lite ljud i högtalarna eller tvärtom

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015

Det är något jordproblem tror jag med stor säkerhet.. Läste att det måste blivit någon ground loop ( vet inte vad det heter på svenska) xlr ground liften har nu kommit, håll tummarna att det funkar, ska testa vid klockan 16

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Damponmyboard:

Det är något jordproblem tror jag med stor säkerhet.. Läste att det måste blivit någon ground loop ( vet inte vad det heter på svenska) xlr ground liften har nu kommit, håll tummarna att det funkar, ska testa vid klockan 16

När man använder balanserad signalöverföring så använder man inte jorden som referens för signalen och den kan/bör man oftast koppla bort i mottagaränden, det är det som ground-lift reglaget brukar göra på apparaterna men det går ju även att klippa jorden i kabeln elelr via nån separat adapter.
Kopplingen blir så >

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015

UPPDATERING LÖSNINGEN PÅ GROUND LOOP!
Fick precis hem mina XLR Ground Lifters, det var precis vad jag behövde för att slippa missljuden jag har haft! Nu är mina högtalare tysta de ska vara och spelar endast det jag ber dem göra

Länkar till produkten jag köpte för andra som kanske sitter i samma båt:
https://www.djservice.se/artikel/hosa-xlr-fe--xlr-ma-ground-l...

Vill ännu en gång tacka alla som velat hjälpa mig och försökt hitta en lösning på mina problem!
Tack för tipset om DI Box som säkert också hade gjort susen!
MVH
Damponmyboard