Frostpunk. Från skaparna of "This War of Mine".

Permalänk
Medlem

Diggade verkligen spelet, även om det känns kort. Har kört igenom kampanjen och ska väl ta mig an de olika scenarier som finns snart.

Liksom de flesta så önskar jag någon form av "endless" läge precis som ovanstående med slumpade mål.

Permalänk
Skrivet av PsyCor:

Diggade verkligen spelet, även om det känns kort. Har kört igenom kampanjen och ska väl ta
mig an de olika scenarier som finns snart.

Liksom de flesta så önskar jag någon form av "endless" läge precis som ovanstående med slumpade mål.

Det verkar ju som om ett sandlådeläge är om inte på gång så i alla fall planerat.

https://steamcommunity.com/app/323190/discussions/0/169604570...

"And yes - a sandbox/endless mode is on our mind as well. Frostpunk is going to grow -
all you have to do right now is to wait a little bit. We do plan to release a roadmap for
our development plans as soon as we're ready. Stay tuned!"

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem

Har spelat första scenariot två gånger nu. Första gången gjorde jag missen att alla blev sjuka och efter det var det bara en snöbollseffekt rakt ner för avgrunden. Andra gången däremot... Då var det inte ens en match längre, hoppas det blir lite tuffare på den högre svårighetsgraden.

Om någon undrar så är det slöseri med resurser att spamma dom där små "elementen", spelet räknar inte med att effekten bygger på varandra. Upptäckte det efter att ha tryckt ner säkert femtio stycken nära mina hus inför den värsta kylan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Har spelat första scenariot två gånger nu. Första gången gjorde jag missen att alla blev sjuka och efter det var det bara en snöbollseffekt rakt ner för avgrunden. Andra gången däremot... Då var det inte ens en match längre, hoppas det blir lite tuffare på den högre svårighetsgraden.

Om någon undrar så är det slöseri med resurser att spamma dom där små "elementen", spelet räknar inte med att effekten bygger på varandra. Upptäckte det efter att ha tryckt ner säkert femtio stycken nära mina hus inför den värsta kylan

Att hålla höghastighet på forskning och undvika sjukdomar verkar vara A och O för att lyckas. När man väl lyckas med det finns inga fler utmaningar om man säger så.

Klarade första scenariot på första försöket utan dödsfall under stormen, varav ca 660 invånare överlevde.

VARNING FÖR SPOILERS:

Spoiler: Du skulle kunna testa Scenario 2 och se om du lyckas rädda båda städerna, lite svårare Men lyckades där med.

Dold text
Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Trunk: Stämmer, det genereras en "heat-zone" runt varje torn, värmenivån är identisk med den generatorn ger så att uppgradera generatorn ökar även zonerna runt tornen. De olika fälten stackar ej dock precis som du nämner.

@Cenorida:
Instämmer, automatons i RnD + 3-4st infirmaries med automatons i slutet ger mycket.

Personbästa är 689 st överlevande. En god pga missklick på nödskift och jobbade ihjäl sig.
Använd gärna [spoiler][/spoiler]-taggar.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Som jag uppfattar det så är det egentligen bara en ännu svårare svårighetsgrad och inte ett endless mode som är det alla har efterfrågat... Suck.

Permalänk
Medlem

Det spel gillade jag. 28h spelade till dags dato, håller på att klara av olika saker. Får hoppas att det släpps mer content i rask takt.

Visa signatur

8700k - 1080ti - Asus ROG Swift PG278Q

Permalänk

Har varit sjukt taggad på detta spel under en längre tid, och enligt många av er så är det värt pengen! Tack för tips!

Permalänk

Kanske blir att prova detta verkar hyfsat intressant

Skickades från m.sweclockers.com