Tråden om NN3DS, N3DS, N2DS, NDSi & NDS

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrytaPlanka:

Jag har just beställt en New 3DS XL (hoppas jag får IPS paneler) men nu undrar jag vad man kan köpa för bra Bluetooth Transmitter som man kan koppla i 3.5mm jacket och skicka ljudet till mina Sennheiser Momentum Wireless headphones. Är det någon som har fått till någon bra setup och har något tips på någon en liten och smidig bluetooth transmitter för hörlursuttaget till trådlösa lurar?

Jag har börjat spela lite 3DS igen när jag pendlar och jag undrar exakt samma sak! En transmitter är ganska klumpig (https://www.reddit.com/r/3DS/comments/3ch9fp/my_cheap_and_eff...), då kan jag lika bra ta fram sladden till mina Bose QC35 och koppla in.

Finns folk som har gjort riktiga moddar också, men vet knappt om man pallar det alltså!

https://gbatemp.net/threads/n3ds-xl-with-integrated-bluetooth...

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wixia:

Jag har börjat spela lite 3DS igen när jag pendlar och jag undrar exakt samma sak! En transmitter är ganska klumpig (https://www.reddit.com/r/3DS/comments/3ch9fp/my_cheap_and_eff...), då kan jag lika bra ta fram sladden till mina Bose QC35 och koppla in.

Finns folk som har gjort riktiga moddar också, men vet knappt om man pallar det alltså!

https://gbatemp.net/threads/n3ds-xl-with-integrated-bluetooth...

Det vart att jag beställde en Brightech - BTX Ultra - 2 in 1 Bluetooth Receiver and Transmitter with aptX Low Latency for Lag Free Transmission between Audio and Video
och en
TROND Bluetooth V4.1 Transmitter Receiver / Wireless 3.5mm Audio Adapter with aptX Low Latency & aptX for Both TX & RX, Dual Stream and Volume Controller

Jag behöver bara en men skitsamma, om den ena är kass så kanske den andra är bra. Återkommer i tråden när allt har kommit och jag har testat dom.

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrytaPlanka:

Ska bli mycket intressant att höra vad du kommer fram till! Jag kom dock på att mina Bose QC35 inte har Aptx vilket garanterat kan ställa till det när det kommer till latens.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

BrytaPlanka vilken 3ds beställde du ? jag la en beställning igår på en 3ds samus edition och metroid, ska bli kul

Permalänk
Medlem

Har varit lite sugen på att gå upp till XL (har vanliga New 3DS) och igår hittade jag ett 2DS XL i oöppnad kartong på Blocket för 900 kr så jag slog till. Lite irriterad på att jag inte har gjort detta tidigare, mycket trevligare att spela på så stora skärmar! Dock saknar jag faktiskt 3D lite grann, så nu funderar jag på att slå till på ett N3DS XL SNES Edition på Elgiganten för 1590 kr (bra pris för övrigt!). Orkar inte att det finns så många valmöjligheter! Jag gillar dock det lite mer slimmade utförandet på 2DS XL. Dagens I-lands-problem...

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wixia:

Ska bli mycket intressant att höra vad du kommer fram till! Jag kom dock på att mina Bose QC35 inte har Aptx vilket garanterat kan ställa till det när det kommer till latens.

Nu har allt kommit! Mina Sennheiser Momentum lurar klarar aptX och då verkar det fungera bra i alla fall.

Brightech BTX Ultra vs Trond BT-DUO S
Storlek: Trond BT-DUO S är lite större både i bredd, höjd och tjocklek, men knappt märkbart.

Vikt: Vikten känns irrelevant för båda, ungefär samma vikt som att hålla i en blyertspenna. Brightech BTX Ultra är möjligen lite tyngre eftersom den har ett metallhölje, men skillnaden känns som sagt irrelevant.

Funktionalitet: Dom fungerar på samma sätt. När man knäpper av dom eller headsetet och knäpper på igen så parar dom automatiskt ihop igen. Trond har volymknappar på sidan om man vill använda den som receiver istället för transmitter, den funktionen har inte Brightech, men det var inget jag testade.

Batteri och laddtid: Det har jag inte hunnit testa. Jag misstänker att dom är ungefär samma.

Ljudkvalité: Jag upplever den som exakt samma i Metroid.

Lagg: Det här är ju det viktigaste. Det är lite lagg, men eftersom det är lite svårt att beskriva i ord så tar jag hjälp av bilden så att du kan testa själv när du har spelet. När man står på det där avståndet som du ser på bilden ifrån en vägg och trycker på skjutknappen, då hör man avfyringsljudet börja precis när man ser att animationen för explosionen på väggen startar med Brightech. Tronden upplever jag inte som riktigt lika bra, men väldigt nära. Tar man ett halvt steg bakåt så blir det samma för Trond. Det stör troligen om man ska spela något musikrelaterat spel där man ska trycka exakt i takt med musiken, men för Metroid så upplevdes det som i stort sett laggfritt och problemfritt. Jag kommer använda Brightech när jag spelar. Tronden vet jag inte vad jag ska göra av, jag behöver den inte.

Skrivet av HazZarD:

BrytaPlanka vilken 3ds beställde du ? jag la en beställning igår på en 3ds samus edition och metroid, ska bli kul

Jag beställde samma. Ifrån Inet.se

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrytaPlanka:

Nu har allt kommit! Mina Sennheiser Momentum lurar klarar aptX och då verkar det fungera bra i alla fall.
https://i.imgur.com/KXipOCT.jpg
Brightech BTX Ultra vs Trond BT-DUO S
Storlek: Trond BT-DUO S är lite större både i bredd, höjd och tjocklek, men knappt märkbart.

Vikt: Vikten känns irrelevant för båda, ungefär samma vikt som att hålla i en blyertspenna. Brightech BTX Ultra är möjligen lite tyngre eftersom den har ett metallhölje, men skillnaden känns som sagt irrelevant.

Funktionalitet: Dom fungerar på samma sätt. När man knäpper av dom eller headsetet och knäpper på igen så parar dom automatiskt ihop igen. Trond har volymknappar på sidan om man vill använda den som receiver istället för transmitter, den funktionen har inte Brightech, men det var inget jag testade.

Batteri och laddtid: Det har jag inte hunnit testa. Jag misstänker att dom är ungefär samma.

Ljudkvalité: Jag upplever den som exakt samma i Metroid.

Lagg: Det här är ju det viktigaste. Det är lite lagg, men eftersom det är lite svårt att beskriva i ord så tar jag hjälp av bilden så att du kan testa själv när du har spelet. När man står på det där avståndet som du ser på bilden ifrån en vägg och trycker på skjutknappen, då hör man avfyringsljudet börja precis när man ser att animationen för explosionen på väggen startar med Brightech. Tronden upplever jag inte som riktigt lika bra, men väldigt nära. Tar man ett halvt steg bakåt så blir det samma för Trond. Det stör troligen om man ska spela något musikrelaterat spel där man ska trycka exakt i takt med musiken, men för Metroid så upplevdes det som i stort sett laggfritt och problemfritt. Jag kommer använda Brightech när jag spelar. Tronden vet jag inte vad jag ska göra av, jag behöver den inte.

Jag beställde samma. Ifrån Inet.se

Stort tack för en så utförlig recension! Får se lite hur jag gör. Har använt sladden till mina Bose hela veckan och tycker faktiskt att det fungerar riktigt bra!

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Kunde inte hålla mig så det fick bli en 3Ds xl samus edition och metroid förstås

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Kunde inte hålla mig så det fick bli en 3Ds xl samus edition och metroid förstås

https://i.imgur.com/D52y8ai.jpg

Varför ska du hålla dig? Det är ju ett fantastiskt klokt beslut du gjort! Och vilket samlarobjekt

Visa signatur

N64 .Gamecube. Wii. Wii u. PS1 PS2 PS3.
i7-4770K
EVGA 780GTX
MSI Z87-G45
Windows 10. CREATOR

Permalänk
Medlem

Jag kunde inte låta bli att beställa en 3DS XL Snes Edition... (jag behöver hjälp). Tycker att den är himla snygg och jag uppskattar produkter som känns lite mer premium!
***bort/moderator***

§9 /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Mitt senaste inköp av handkonsol gjorde min far åt mig på 80-talet. Det blev en Game & Watch Donkey Kong Jr. Tänkte nu köpa handkonsol åt mina egna barn (7, 9 och 11 år)... Det lutar åt Nya 3DS XL eller 2DS XL. MEN - Jag skulle gärna vilja softmodda dessa så att jag kan spela Game & Watch-spelen. Vet inte om moddning är topic för denna tråd - men chansar.

Om jag köper en ny 3DSXL/2DSXL så kan man väl anta att jag får en någolunda ny version. Det verkar då som så att enda möjligheten att modda boot9strap dsiware är via en befintlig moddad enhet (det har jag inte) SAMT ett (av flera) specifika spel (som förmodligen är svåra att få tag på). Alternativt kan man tydligen göra en hårdvarumodd som involverar lödning (vilket jag inte är så bra på).

Vet inte om mina antaganden ovan är korrekt. Men det verkar iaf så som att de alternativ som finns är lite knepiga att komma igång med. Jag kan givetvis köpa en färdigmoddad enhet - men hur vet jag då att den som moddat den gjort allt korrekt? Känns lite som att man inte riktigt vet vad man får tänker jag. Men det kanske finns beprövade säljare som man kan lita på?

Om jag lyckas få tag på en som är moddad med boot9strap dsiware - kan jag då köra gamla Game & Watch-spel på den?

Ber om ursäkt om denna post är off topic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniska:

Mitt senaste inköp av handkonsol gjorde min far åt mig på 80-talet. Det blev en Game & Watch Donkey Kong Jr. Tänkte nu köpa handkonsol åt mina egna barn (7, 9 och 11 år)... Det lutar åt Nya 3DS XL eller 2DS XL. MEN - Jag skulle gärna vilja softmodda dessa så att jag kan spela Game & Watch-spelen. Vet inte om moddning är topic för denna tråd - men chansar.

Om jag köper en ny 3DSXL/2DSXL så kan man väl anta att jag får en någolunda ny version. Det verkar då som så att enda möjligheten att modda boot9strap dsiware är via en befintlig moddad enhet (det har jag inte) SAMT ett (av flera) specifika spel (som förmodligen är svåra att få tag på). Alternativt kan man tydligen göra en hårdvarumodd som involverar lödning (vilket jag inte är så bra på).

Vet inte om mina antaganden ovan är korrekt. Men det verkar iaf så som att de alternativ som finns är lite knepiga att komma igång med. Jag kan givetvis köpa en färdigmoddad enhet - men hur vet jag då att den som moddat den gjort allt korrekt? Känns lite som att man inte riktigt vet vad man får tänker jag. Men det kanske finns beprövade säljare som man kan lita på?

Om jag lyckas få tag på en som är moddad med boot9strap dsiware - kan jag då köra gamla Game & Watch-spel på den?

Ber om ursäkt om denna post är off topic.

Annars finns det Game & Watch gallery för 3DS.

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem
Skrivet av AReal_Human:

Annars finns det Game & Watch gallery för 3DS.

Så trevligt. Fungerar det även på 3DS XL?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av wixia:

Har varit lite sugen på att gå upp till XL (har vanliga New 3DS) och igår hittade jag ett 2DS XL i oöppnad kartong på Blocket för 900 kr så jag slog till. Lite irriterad på att jag inte har gjort detta tidigare, mycket trevligare att spela på så stora skärmar! Dock saknar jag faktiskt 3D lite grann, så nu funderar jag på att slå till på ett N3DS XL SNES Edition på Elgiganten för 1590 kr (bra pris för övrigt!). Orkar inte att det finns så många valmöjligheter! Jag gillar dock det lite mer slimmade utförandet på 2DS XL. Dagens I-lands-problem...

Jag gick själv från första versionen av 3DS till en Samus New 3DS XL i höstas och var en bra uppgradering. Mindre bra att all speltid portabelt hamnat på Switchen möjligen.

Permalänk
Medlem

@kniska: Japp!

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag gick själv från första versionen av 3DS till en Samus New 3DS XL i höstas och var en bra uppgradering. Mindre bra att all speltid portabelt hamnat på Switchen möjligen.

Jag var också lite sugen på Switch men jag tycker att den är för stor för att kallas portabel! Har massor av spel kvar på 3DS också så jag nöjer mig där framöver! Tänker att man kanske kan plocka upp en switch billigt i framtiden!

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av wixia:

Jag var också lite sugen på Switch men jag tycker att den är för stor för att kallas portabel! Har massor av spel kvar på 3DS också så jag nöjer mig där framöver! Tänker att man kanske kan plocka upp en switch billigt i framtiden!

Fina med 3DS är ju att Nintendo fortsätter satsa på just 3DS. Switchen är riktigt fin, går ju att få samma spel som andra plattformar men portabelt. Är ett ganska givet val om man gillar portabelt och inte så mycket större än en XL. Men har man spelat kvar på 3DS och har kommande spel till plattformen man inväntar så kan det vara klokt att vänta.

3DS kommer ju få utrymme i kvällens Nintendo Direct så intressant att se vad som dyker upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Cirle Pad pro till 3DS XL

Det var väldigt svår att få tag på en Cirle pad pro till 3DS XL . Men eftersom den inte är regionlåst. Lyckades jag få tag på en Japansk version! Jag är verkligen helnöjd.

Väldigt lätt att sätta dit och ta av, och att kalibrera den gick smidigt och på några sekunder.

Känslan i spelet Resident Evil Revelation är perfekt! Märker inte heller att det skulle vara någon skillnad på Cirle pads pro Glidplattas sensitivitet jämfört med 3DS glidplattans sens. Känns verkligen identiska. Väldigt skönt grepp, och extra hörnknapparna är bra placerade.

Visa signatur

N64 .Gamecube. Wii. Wii u. PS1 PS2 PS3.
i7-4770K
EVGA 780GTX
MSI Z87-G45
Windows 10. CREATOR

Permalänk
Medlem

Hej. Jag köpte ett Nintendo 2DS XL till min 6 åriga son samt Super Mario 3D land.

Nu letar jag fler spel åt han samt lite tillbehör.

Mario Kart 7 (Billigaste jag sett 399)
Något enkelt Pokemonspel (Finns det eller är det för mycket text?)
Donkey Kong Country Returns 3D (Nintendo Selects) (Hittat för 150)
LEGO CITY Undercover: The Chase Begins (Nintendo Selects) (Hittat för 150)
The Legend of Zelda: A Link Between Worlds SELECTS (Tänkte jag köra 179)
Yoshi's New Island SELECT (Hittat för 150)

Har ni fler tips?

Letar även en väska att förvara allt i samt en Nintendo till USB kontakt för PowerBank. USB 3DS Cable: http://amzn.to/2eVVjZ8

Hittat två väskor men frakten är dyr från Amazon

Keten Hard Case: http://amzn.to/2uM0DCe
Brendo Hard Case: http://amzn.to/2tSEmW9

Har mest letat på svenska sidor, blocket och tradera såklart.

Har ni tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedGuard:

Hej. Jag köpte ett Nintendo 2DS XL till min 6 åriga son samt Super Mario 3D land.

Nu letar jag fler spel åt han samt lite tillbehör.

Mario Kart 7 (Billigaste jag sett 399)
Något enkelt Pokemonspel (Finns det eller är det för mycket text?)
Donkey Kong Country Returns 3D (Nintendo Selects) (Hittat för 150)
LEGO CITY Undercover: The Chase Begins (Nintendo Selects) (Hittat för 150)
The Legend of Zelda: A Link Between Worlds SELECTS (Tänkte jag köra 179)
Yoshi's New Island SELECT (Hittat för 150)

Har ni fler tips?

Letar även en väska att förvara allt i samt en Nintendo till USB kontakt för PowerBank. USB 3DS Cable: http://amzn.to/2eVVjZ8

Hittat två väskor men frakten är dyr från Amazon

Keten Hard Case: http://amzn.to/2uM0DCe
Brendo Hard Case: http://amzn.to/2tSEmW9

Har mest letat på svenska sidor, blocket och tradera såklart.

Har ni tips?

Mitt tips är att inte glömma bort att den även spelar DS-spel. Finns många bra spel där som ofta är bra prissatta begagnat.

Mario Kart DS är riktigt bra och går ofta att hitta begagnat för 100-150:- ifall MK7 känns lite dyrt. MK7 finns annars på webhallen för 349:-
Om du inte redan gör det så kolla prisjakt (och ignorera skumma butiker) innan köp:
https://prisjakt.nu/kategori.php?k=1585

Tycker nog inte pokemon kräver så mycket läsande för att ta sig igenom (i.a.f. inte ORAS, kan inte svara för XY eller Sun/Moon). Med lite stöd i början kan det nog gå bra om 6-åringen gillar speltypen. Man klarar sig ganska bra på att bara spela med de som ser "tuffast" ut så länge åtminstone några är av olika element.

Som du märkt så är allt som släppts som "Selects" billiga och hyfsat lättillgängliga. Zelda: ALBW är fantastiskt och helt klart en värdig modernare uppföljare till ALTTP (som i mina ögon var första riktigt bra Zelda).

Mitt tips utöver din lista är Fantasy Life - ett charmigt RPG-light-spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Mitt tips är att inte glömma bort att den även spelar DS-spel. Finns många bra spel där som ofta är bra prissatta begagnat.

Mario Kart DS är riktigt bra och går ofta att hitta begagnat för 100-150:- ifall MK7 känns lite dyrt. MK7 finns annars på webhallen för 349:-
Om du inte redan gör det så kolla prisjakt (och ignorera skumma butiker) innan köp:
https://prisjakt.nu/kategori.php?k=1585

Tycker nog inte pokemon kräver så mycket läsande för att ta sig igenom (i.a.f. inte ORAS, kan inte svara för XY eller Sun/Moon). Med lite stöd i början kan det nog gå bra om 6-åringen gillar speltypen. Man klarar sig ganska bra på att bara spela med de som ser "tuffast" ut så länge åtminstone några är av olika element.

Som du märkt så är allt som släppts som "Selects" billiga och hyfsat lättillgängliga. Zelda: ALBW är fantastiskt och helt klart en värdig modernare uppföljare till ALTTP (som i mina ögon var första riktigt bra Zelda).

Mitt tips utöver din lista är Fantasy Life - ett charmigt RPG-light-spel.

Jag har köpt MK7 åt han nu (199 tradera) och Lego Star Wars 3 letar väl vidare men han klarar sig väl för stunden. Har även fått tag på ett case jag hoppas dyker upp.

Är det någon skillnad grafikmässigt på DS, 3DS och new 3DS spel?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedGuard:

Jag har köpt MK7 åt han nu (199 tradera) och Lego Star Wars 3 letar väl vidare men han klarar sig väl för stunden. Har även fått tag på ett case jag hoppas dyker upp.

Är det någon skillnad grafikmässigt på DS, 3DS och new 3DS spel?

Skickades från m.sweclockers.com

DS är föregångaren till 3DS och en helt annan konsol (även om 3DS är bakåtkompatibel) och var en äldre och klenare konsol, så spelen ligger grafiskt en bit efter motsvarande 3DS-spel.

New 3DS är en lite kraftigare 3DS (och med bättre 3D-funktion). Det finns väl några enstaka "New"-exklusiva spel och några till som ser aningen bättre ut eller flyter bättre på "New"-versionerna. De allra flesta spel ser likadana ut på båda.

New 2DS XL har samma förbättringar som New 3DS med skillnaden att den saknar 3D helt. Gamla 2DS är som en 3DS i annat format utan 3D-funktion. Inte helt tydligt alltså. Lite sammanfattat kan man säga att dessa är nintendos huvudsakliga bärbara konsolgenerationer (räknar ej Virtual Boy):

1) Game Boy / Game Boy Pocket
2) Game Boy Color
3) Game Boy Advance / Game Boy Advance SP
4) Nintendo DS / DS Lite / DSi / DSi XL
5) Nintendo 3DS / 3DS XL / 2DS / New 3DS / New 3DS XL / New 2DS XL
6) Nintendo Switch (hybrid)

Permalänk
Medlem

Hej. En fråga. Jag köpte som sagt Lego star wars 3 åt han begagnat. När vi startade spelet och han skulle ta new game så låg där två svara redan. Hans konsol är helt ny och det spelet har aldrig varit i förut.

Sparas savefiler på spelen också? Trodde det bara var på minneskortet?

Har funderat på hans MK7 allt är ju upplåst där och det finns inga sparformer eller profiler. Känns ju rätt tråkigt att spela om man inte kan se sina förbättringar dokumenterade?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedGuard:

Hej. En fråga. Jag köpte som sagt Lego star wars 3 åt han begagnat. När vi startade spelet och han skulle ta new game så låg där två svara redan. Hans konsol är helt ny och det spelet har aldrig varit i förut.

Sparas savefiler på spelen också? Trodde det bara var på minneskortet?

Har funderat på hans MK7 allt är ju upplåst där och det finns inga sparformer eller profiler. Känns ju rätt tråkigt att spela om man inte kan se sina förbättringar dokumenterade?

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, spelsaves sparas i regel på kasetten som på den gamla goda tiden. Finns både för- och nackdelar med det.
Ha som regel att rensa bort dessa så fort du köpt begagnade spel så känns dom "som nya".

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Japp, spelsaves sparas i regel på kasetten som på den gamla goda tiden. Finns både för- och nackdelar med det.
Ha som regel att rensa bort dessa så fort du köpt begagnade spel så känns dom "som nya".

Hur rensar man ett spel? Nu skrev jag bara över en Dave. Det finns alltså en sådan funktion?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

På DS fungerar det. Frågan är om det fortfarande fungerar på 3DS. Troligen gör det de.

När du startat spelet så tryck L+R+A+B+X+Y

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedGuard:

Hur rensar man ett spel? Nu skrev jag bara över en Dave. Det finns alltså en sådan funktion?

Skickades från m.sweclockers.com

Nu har jag inte testat illers metod, emn har för mig att det var ganska enkelt att hitta om man bläddrar runt lite i menyerna. Har gjort det många gånger, men det var ett bra tag sen nu så minnet är inte det bästa.

Permalänk
Medlem

Hej. Jag funderar på att köpa en 3Ds, eller en 2DS. Är inte riktigt nöjd med Switch som bärbar konsol. Är det sant att visa saker är sämre på 2DS xl? Hört något att om högtalaren,skärmen skulle vara sämre? Hade en New 3DS xl innan så undrar om det är lite av en nedgradering😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

jag har klämt både på new 2ds xl och new 3ds xl (äber både new och old 3ds xl)och 2ds xl känns inte lika bra i handen som new 3ds xl eller old 3ds xl för den delen, känns plastigt och kinesiumish på nått vis över den.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

jag har klämt både på new 2ds xl och new 3ds xl (äber både new och old 3ds xl)och 2ds xl känns inte lika bra i handen som new 3ds xl eller old 3ds xl för den delen, känns plastigt och kinesiumish på nått vis över den.

Är det så? Okej. Får se om jag kan klämma på 2DSen själv i verkligheten. Brukar inte Webhallen ha fysiska exemplar av konsoler att provspela?

Skickades från m.sweclockers.com