Permalänk
Medlem

IKEA stol vs "Gamingstol" ?

Halloj!

Måste i dagarna ta och köpa mig en ny stol då min nuvarande är totalt slut. Jag hade tänkt lägga absolut max 3k på en stol men kommer jag under det är det bara en bonus.

Jag har läst i tidigare trådar att många rekommenderar Markus från IKEA, jag ska iväg och kika på den imorgon tänkte jag. Hur står sig dagens "gamingstolar" mot en IKEA stol?

Är det värt att lägga mer än de dubbla på exempelvis https://www.elgiganten.se/product/gaming/gamingstolar-och-gam... eller är det mest det "häftiga" utseendet man betalar för?

Mvh

Permalänk
Medlem

@tjiffen: Jag tycker själv att gaming stolar är mycket bra. Jag är själv inte jätteglad i Ikeas stolar förutom ett par. Jag kör själv en Dxracer Iron stol .Den är lite över din budget. Men det finns många andra inom din budget. Dom finns på Maxgaming.se

Permalänk
Medlem

Har IKEA-stol. Funkar förstås men har du valet, lägg pengarna på en bra stol, tänker göra det själv asap. Prova dig fram till en på t.ex. stora Elgiganten-butiker.

Om gamingstolar, finns många ripoffs som bara vill se snabba ut. Grundidén är bra dock, de är gjorda för personer som sitter framför en skärm 16h/dygnet. I min IKEA-stol får jag aldrig en tillräckligt upprätt position.

Permalänk
Avstängd

"gaming"stolar är skit och utseendet lika så.
köp en riktig stol

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=589538

värt att lägga pengar på allting som är mellan dig och marken.

bra skor, bra säng, bra stol, bra däck till bilen.
håller länge, bra kvalle, du mår bättre och lever längre.

buy nice or buy twice.

Permalänk
Medlem

Haft min DXracer i flera år nu och har varit supernöjd med den, får en väldigt bra hållning i den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Hade en Ikea Markus innan jag "satsade" och köpte mig en Vertagear P-Line PL6000, Gick 3 månader sedan började hela stolen att luta. pratade med leverantören som skickade en ny bas på garanti.
Nu ytligare så 3 månader efter bytet av stol så lutar den nya basen lika mycket som den gamla gjorde... Sitter inte onormalt på stolen och väger hälften av dom 200kg det står att stolen är byggd för.

För en stol för nästan 4000 så är detta riktigt dåligt, och en Markus för 1400 som egentligen inte var något fel på förutom att gasfjädern gick sönder(går att köpa ny för typ 200kr) så skulle jag nog satsa på en beganad kinnarps stol eller ny Ikea Markus om jag skulle köpa en ny.

Visa signatur

.:Cpu:. AMD Ryzen 9 5950x 3.4GHz:. .:Motherbord:. Asus ROG strix X570-I .:Ram:. 32 GB .:SSD M.2 1TB .:Gpu:.ASUS GeForce RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC 2560 x 1440 (144Hz), .:OS:. Windows 10 Pro 64-bit .:Chassi:. BitFenix Prodigy M .:Skräm:. Main Acer 24" Predator XB241YU Second Viewsonic VX2268wm 120Hz

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med min Dxracer 10/10 would buy again

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Glöm inte att köpa till ett fyrpunktsbälte till din gaming-stol så all din spelprestanda kan öka med ~30%.

Skämt åsido. De så kallade "gaming-stolarna" med sidostöd vid låren är ur ett ergonomiskt perspektiv helt fel. Enda anledningen till att dessa finns på bilstolar/racer-stolar är så att man ska sitta STABILT i snäva kurvor och eventuellt kollisioner. Ur ett stillasittande perspektiv framför datorn är detta endast en ergonomisk nackdel och om du vill ha en stol för längre stillasittande pass bör du införskaffa en kontorsstol av bra kvalitet.

Edit: Typo

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har en Ikea Markus i svart skinn men kan inte riktigt rekommendera den. Ljusår från den komfort man får från en vettig Kinnarps-stol. Nu har mina katter dessutom fullständigt massakrerat den så nu blir det ett inköp av en "riktig" kontorsstol (som katterna givetvis kommer att äta upp).

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Rekordmedlem

Markus är en dålig kontorsstol då den saknar justeringar och spelstolar är om möjligt ännu sämre, köp en riktig stol i stället, du får en begagnad riktig stol för samma pengar så leta Kinnarp, RH, Kabe, Malmstolen och liknande i stället så sliper du usel ergonomi och att det går sönder inom nått år.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Markus är en dålig kontorsstol då den saknar justeringar och spelstolar är om möjligt ännu sämre, köp en riktig stol i stället, du får en begagnad riktig stol för samma pengar så leta Kinnarp, RH, Kabe, Malmstolen och liknande i stället så sliper du usel ergonomi och att det går sönder inom nått år.

Att kalla Markus för en dålig stol är väl ändå att ta i. Den kan naturligtvis inte mäta sig med en Kinnarps-stol och liknande, men jag har haft min i säkert fem år och den är lika skön fortfarande.

Visa signatur

Core I5 8600K w/CM Hyper 212 EVO @stock | ASUS Prime Z370-P | Kingston A1000 240GB nvme SSD | Kingston A1000 480GB nvme SSD | Corsair Le SSD 240GB | Samsung SSD EVO 860 250GB | 16GB (8GB Red + 8GB Gray) Ballistix Sport LT 2666MHz | EVGA SuperNOVA 650 GQ | FD Design Define C | GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Rocky_MediuM:

Att kalla Markus för en dålig stol är väl ändå att ta i. Den kan naturligtvis inte mäta sig med en Kinnarps-stol och liknande, men jag har haft min i säkert fem år och den är lika skön fortfarande.

Den saknar alla justeringar förutom höjd, den är dessutom så stor att normala personer inte passar i den om det handlar om att använda den vid ett skrivbord, den är bekväm som "fotölj" tex om man ska kolla en film men ska man hantera datorn aktivt så är den en ergonomisk katastrof, de har dessutom ganska dålig hållbarhet, klädseln slits fort och plåtdelarna på underredet har spruckit på flera stolar jag varit i kontakt med, jag har själv en Markus hemma som jag sitter i som "kontorsfotölj" men när jag gör nått aktivt har jag Kinnarp 9000 på jobbet och 6000 hemma och de är i en helt annan liga av inställningar, komfort och hållbarhet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Har i min ungdom lyft dumt på jobbet, så ryggen är inte 100% kry. Kört Dxracer i 5-6 år och är nöjd, oavsett vad du köper så tänk ergonomiskt, svankstöd/rätt form. Lär bli en liknande när denna faller ihop.

Visa signatur

Define R6 | Corsair RM 750x | ASUS PRIME Z370-A | Intel Core i7 8700K | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC | Samsung 960 EVO 500GB | ROG PG279Q | DELL UP2716D |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cuna:

"gaming"stolar är skit och utseendet lika så.
köp en riktig stol

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=589538

värt att lägga pengar på allting som är mellan dig och marken.

bra skor, bra säng, bra stol, bra däck till bilen.
håller länge, bra kvalle, du mår bättre och lever längre.

buy nice or buy twice.

Sitter själv på en DX-Racing (https://www.maxgaming.se/racing-series/racing-r0-nw-3) som jag är mycket nöjd med. Motivera gärna varför den och alla andra är skit, jag förstår att du ogillar utseendet fast just vilket utseende man gillar är ju helt individuellt. Positivt som jag ser med stolen är att man har väldigt bra stöd för ryggen (föredrar dock att inte använda nackkudden, fast det är väl bra för dom som gillar det att möjligheten finns), bra och ställbara armstöd samt allmänt stabil.

Sen kanske världens bästa konventionella kontorsstol (alla kategorier) är bättre än den bästa gaming-stolen, fast då får man väl titta lite på vad man betalar för respektive stol också. Det är ju ganska irrelevant om det finns någon stol som är jättebra om den kostar tre gånger så mycket som man hade tänkt lägga.

Edit: Tittade lite på din länk dessutom och jag tror att det är aktuellt för få hemanvändare att lägga 16 000 på en stol.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cuna:

"gaming"stolar är skit och utseendet lika så.
köp en riktig stol

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=589538

värt att lägga pengar på allting som är mellan dig och marken.

bra skor, bra säng, bra stol, bra däck till bilen.
håller länge, bra kvalle, du mår bättre och lever längre.

buy nice or buy twice.

Det är detta som gäller.
Man ska inte vara dumsnål.
Det gäller alla köp och alla val man gör i livet.

Gör det ordentligt eller gör det inte alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Det är detta som gäller.
Man ska inte vara dumsnål.
Det gäller alla köp och alla val man gör i livet.

Gör det ordentligt eller gör det inte alls.

Frågan bara var gränsen för att vara dumsnål går, hade samma produkt kostat 200 000 kr, hade man fortfarande varit dumsnål av att inte köpa den? Eller hade den varit värd 30 000 utan att man varit "dumsnål".

Det finns ju nördar inom varje område, jag är helt med på att man ska lägga en hyfsad slant på en "bra" stol, men känns saker lite överdrivna. Ungefär som att köpa en bil för 1,5 miljoner istället för 300 000, bara för att inte vara "dumsnål"...

Permalänk
Medlem

Köpte en dx-racer iron efter att ikeastol nr 2 get upp och det funkar oerhört bra. Är stelopererad några kotor i ländryggen och har svårt att hitta stolar som är bra. Kan sitta i flera timmar utan att ens bli trött i ryggen nu. Allt med gamingstolar är inte skit, bara man låter bli det billigaste skräpet.

Visa signatur

Ryzen 5900X | Sapphire 7900 XT Nitro+ Vapor-x | X470 Asus Crosshair VII | 32gb G.Skill Neo 3600mhz/cl16 | 970 EVO Plus 1TB | Evga 750 G2 | NZXT Kraken X73 | Skärm : Cooler Master Tempest GP27U Mini LED 4K

Permalänk
Medlem

Kommer att skrota min sönderbitna Ikea Markus som jag aldrig riktigt gillat och köpa en begagnad Kinnarps eller liknande. Har aldrig förstått grejen med att ha skålade säten vid skrivbordet, känns rätt fel. Skålade säten i min bil vill jag ha men vid datorn känns det malplacerat.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Jag tror nog att det är skillnad på stol och stol, ofta får man vad man betalar för.
Dessvärre tror jag nog att största skillnaden på hur slitsamma långa pass framför datorn blir är hur vältränad du är. Har själv provat dyra fåtöljer och datorstolar men skillnaden är noll jämfört med en IKEA stol annat än hur mitt arsle mår efter några timmar. Jag halv sitter/ligger/finner mig ofta snett nedpressad pga min i övrigt dåliga hållning och svaga core och det fixar ingen stol åt mig.

Mvh

Permalänk

Kan bara säga att efter att själv ha avverkat ett par Ikea stolar under tidigt 2000-tal så investerade jag istället i en Kinnarps Plus[6] stol med mocka tyg. Denna inhandlades i Maj 2005, den är lika bekväm idag 2018 efter dagligt användande (6-8h). Mocka gör att du inte svettas lika mycket som i skinn och man klibbar inte fast heller.
Det ända som blivit bytt under dessa 13 åren är armstöden, resten har fungerat prima och detta för 5500:-
Min far har under dessa åren spenderat minst lika mycket om inte mer på diverse Jysk och Ikea stolar och för 13 år sen tyckte han att man slängde pengarna i sjön när man la över 5000:- på en stol när man kunde få en bra på Ikea för under tusenlappen.

Har du möjligheten att spara ihop lite mer pengar till en Kinnarps stol så gör det, det är värt pengarna i längden. Folk jag känner som köpt dessa DxRacer o allt vad "Gaming" stolar heter har haft mer problem under sin stols förvånansvärt korta livslängd (Då flera spruckit i material, gascylindrar gått sönder, sömmar som gått upp) mot vad jag haft med min Kinnarps.

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Den saknar alla justeringar förutom höjd, den är dessutom så stor att normala personer inte passar i den om det handlar om att använda den vid ett skrivbord, den är bekväm som "fotölj" tex om man ska kolla en film men ska man hantera datorn aktivt så är den en ergonomisk katastrof, de har dessutom ganska dålig hållbarhet, klädseln slits fort och plåtdelarna på underredet har spruckit på flera stolar jag varit i kontakt med, jag har själv en Markus hemma som jag sitter i som "kontorsfotölj" men när jag gör nått aktivt har jag Kinnarp 9000 på jobbet och 6000 hemma och de är i en helt annan liga av inställningar, komfort och hållbarhet.

Intressant då min uppfattning är ganska tvärt om, bortsett inställningarna som är ej existerande på Marcus. Min egna Marcus är flitigt använd senaste 6-7 åren och ser fortfarande riktigt bra ut (inga revor och allt är fungerande). Att den skulle vara stor för normala personer vet jag inte om jag kan hålla med om. Är själv ganska lång på ~188cm men vänner samt släktingar som har samma stol sitter alla relativt bra i den. Men kan förstå att man upplever den som stor om man är lite kortare dock.

Vad gäller inställningar är det ju sant att det är mycket bättre men komfort och hållbarheten håller jag ej med om om man tar in priset i beräkningen.

Valet av stol är ju högst individuellt och måste ju provas för att hitta något som passar. Själv har jag helt lämnat stolen på jobbet och använder höj/sänkbart skrivbord där en pilatesboll får agera stol om jag behöver sitta och jobba en stund.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Den saknar alla justeringar förutom höjd, den är dessutom så stor att normala personer inte passar i den om det handlar om att använda den vid ett skrivbord, den är bekväm som "fotölj" tex om man ska kolla en film men ska man hantera datorn aktivt så är den en ergonomisk katastrof, de har dessutom ganska dålig hållbarhet, klädseln slits fort och plåtdelarna på underredet har spruckit på flera stolar jag varit i kontakt med, jag har själv en Markus hemma som jag sitter i som "kontorsfotölj" men när jag gör nått aktivt har jag Kinnarp 9000 på jobbet och 6000 hemma och de är i en helt annan liga av inställningar, komfort och hållbarhet.

Som jag sa tidigare så kan den inte mäta sig med riktiga kontorsstolar och att normala personer inte skulle passa i den så undrar jag vad du har för kriterier på en "normal" person. Själv är jag 178 cm och väger ca 85 kg, så jag tycker jag klassar in mig själv som en "normal" person. Och jag har som sagt haft min i säkert 5 år och den är använd på daglig basis och ser fortfarande ut som ny, så jag undrar hur du använder dina stolar vid datorn.

Visa signatur

Core I5 8600K w/CM Hyper 212 EVO @stock | ASUS Prime Z370-P | Kingston A1000 240GB nvme SSD | Kingston A1000 480GB nvme SSD | Corsair Le SSD 240GB | Samsung SSD EVO 860 250GB | 16GB (8GB Red + 8GB Gray) Ballistix Sport LT 2666MHz | EVGA SuperNOVA 650 GQ | FD Design Define C | GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av zhizo:

Intressant då min uppfattning är ganska tvärt om, bortsett inställningarna som är ej existerande på Marcus. Min egna Marcus är flitigt använd senaste 6-7 åren och ser fortfarande riktigt bra ut (inga revor och allt är fungerande). Att den skulle vara stor för normala personer vet jag inte om jag kan hålla med om. Är själv ganska lång på ~188cm men vänner samt släktingar som har samma stol sitter alla relativt bra i den. Men kan förstå att man upplever den som stor om man är lite kortare dock.

Vad gäller inställningar är det ju sant att det är mycket bättre men komfort och hållbarheten håller jag ej med om om man tar in priset i beräkningen.

Valet av stol är ju högst individuellt och måste ju provas för att hitta något som passar. Själv har jag helt lämnat stolen på jobbet och använder höj/sänkbart skrivbord där en pilatesboll får agera stol om jag behöver sitta och jobba en stund.

Den är väldigt bred och djup så armstöden är ju närmast obrukbara och djupet gör att man inte kan stödja sig mot ryggstödet om man sitter "rakt" vid ett skrivbord, sitsens gunga ändrar också höjden på sittdynas framkant, jag skulle säga att man måste ha en ganska ovanlig kroppsform för att Markus ska vara ett ergonomisk alternativ.
Jag tycker att min Markus är ganska bekväm att sitta i när jag ser på film eller lyssnar på musik men den är inte särskilt ergonomisk för en person med "normalkropp" att ha som arbetsstol, och att den bara har höjdjustering och gunga och inga andra inställningar är ju inget någon kan bestrida. Hur kvaliteten på plåtarna och klädseln är på helt nya vet jag inte då Ikea ändrar lite ibland men de var tidigare inte så hållbara att de klarade mer än ett par tre år på ett kontor. innan de började gå sönder, även stoppningen i siittdynan komprimerade ihop så man kände plåtchassit och plåten har spruckit på flera stolar så att sitsen börjat luta i sidled på de jag varit i kontakt med.
Den är (var ?) helt enkelt för dåligt dimensionerad för att hålla för en arbetsplats bortsett från brisen på justeringar, helt enkelt en olämplig arbetsstol på en kontorsplats.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Rekommendrerar att du tar en kik på blocket om det finns några begagnade rh logic eller kinnarpsstolar i din närhet. Inte ovanligt att de ligger ute för några tusenlappar.

Permalänk
Medlem

Kör själv med en RH Logic 200 och har själv testat ett gäng diverse spel stolar. Ingen spel stol slår en riktigt kontorsstol.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Vi är ju alla olika, så bäst är ju att kunna testsitta stolarna innan, så man kan hitta en som passar innan man köper sig en stol.

Har själv en äldre IKEA stol som jag köpte i fyndavdelningen billigt. Den är av generationen som Volmar serien ersatte, det vill säga en lite mer kontorsinriktad stol istället för de billiga. Enda problemet är att tyget har börjat bli slitet, har dock lappat tyget på sitsen där de börjat gå sönder, kommer att bli ett riktigt lapptäcke till slut
Riktigt skön att sitta i och bra med inställningsmöjligheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Den är väldigt bred och djup så armstöden är ju närmast obrukbara och djupet gör att man inte kan stödja sig mot ryggstödet om man sitter "rakt" vid ett skrivbord, sitsens gunga ändrar också höjden på sittdynas framkant, jag skulle säga att man måste ha en ganska ovanlig kroppsform för att Markus ska vara ett ergonomisk alternativ.
Jag tycker att min Markus är ganska bekväm att sitta i när jag ser på film eller lyssnar på musik men den är inte särskilt ergonomisk för en person med "normalkropp" att ha som arbetsstol, och att den bara har höjdjustering och gunga och inga andra inställningar är ju inget någon kan bestrida. Hur kvaliteten på plåtarna och klädseln är på helt nya vet jag inte då Ikea ändrar lite ibland men de var tidigare inte så hållbara att de klarade mer än ett par tre år på ett kontor. innan de började gå sönder, även stoppningen i siittdynan komprimerade ihop så man kände plåtchassit och plåten har spruckit på flera stolar så att sitsen börjat luta i sidled på de jag varit i kontakt med.
Den är (var ?) helt enkelt för dåligt dimensionerad för att hålla för en arbetsplats bortsett från brisen på justeringar, helt enkelt en olämplig arbetsstol på en kontorsplats.

Vad gäller armstöden håller jag med, men detta gäller ju alla stolar som finns. Har hittills inte träffat på en enda stol med välfungerande armstöd. Lösning? sitta nära och lägga armarna på skrivbordet. Samma lösning med Marcus stolen som alla andra jag provat.

Inga problem att sitta mot ryggstödet och att sitsen gungar är inget jag kan känna igen. Antingen har jag erfarenheter från riktigt bra exemplar eller så har du råkat ut för några sämre.

Jag vill absolut inte höja Marcus-stolen till skyarna men för det priset man får betala är det en riktigt bra stol, i min mening. Självklart kan du få både bättre ergonomi och kvalitet på dyrare stolar men frågan blir ju då vad man själv anser det är värt.

Prova, prova, prova tills du hittar en du trivs med

Permalänk
Medlem

Allt handlar väl om egen smak. Jag fick en ordentlig Kinnarpsstol på jobbet förut den gick att ställa in på alla olika sätt men den var för varm för mig. Hemma vid datorn prioriterar jag en sval stol (särskilt en sommar som denna) så nätrygg och tygsits är ett krav för mig, därför fungerar Ikeas variant mycket bra för mig.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig suttit bekvämt i en Kinnarps ...

Det bästa för mig har varit mjuka stolar som gett bra stöd för nedre ryggen och/eller som jag kunnat sjunka ner i.
Man ser ut som en slöfock men det bästa för ryggen är att "halvligga" i den.
Därför har jag varit mest bekväm i billiga IKEA-stolar. Men i den här värmeböljan så har min stol varit för varm och ... kladdig.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Lägg istället pengarna på ett höj och sänkbart bord och börja stå upp, bättre för ryggen och kroppen på alla sätt.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.