Kommer inte in i WINDOWS vid uppstart nydator!

Permalänk
Medlem

Kommer inte in i WINDOWS vid uppstart nydator!

Hejsan!

Skulle behövt hjälp då jag inte kommer in på mitt windows när jag startar datorn, jag har precis byggt ihop min dator med helt nya delar/komponenter.
Där emot så kör jag på mina gamla hårddiskar 2st SSD och en vanlig 1TBHårddisk.

Jag kommer in på BIOS men sen händer det inte mycket mer, När jag försöker att "Reperera automatiskt så går det inte, får upp meddelandet "Den här datorn kan inte repereras automatiskt" så slutar mitt tagentbord och mus att fungera.
För att sedan komma bort från detta måste jag bryta strömmen/hålla in knappen för att starta om och komma in på BIOS igen genom att trycka på delite ev F2. sen är det samma visa om igen "fel avstäning välj 2 av följande , starta windows normalt då händer ingenting och väljer jag det som dom rekommenderar så slutar mus o tagenbord o fungera och det står ""Den här datorn kan inte repereras automatiskt"

Jag har min SSD Disk med IOS installerat som Boot #1

Någon som kan ha en aning om vad som händer?

Mvh Jonathan.

Permalänk
Medlem

Har du installerat om windows efter att du satte i din gamla SSD i den nya datorn? Annars är det garanterat det som är problemet, din gamla windowsinstallation funkar inte med din nya hårdvara.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

@era909: Nej det har jag inte gjort, måste jag tömma mina gamla hårddiskar då jag redan har windows på ena hårddisken?

Permalänk
Medlem

Plocka ur alla hårddiskarna ur din nya dator.
Om du har filer du vill rädda från din gamla windows-disk, koppla in den i en annan dator och kopiera över de filer du vill spara.
Koppla in endast den disk du vill ha windows på i din nya dator, formatera disken och installera windows på nytt.
När windowsinstallationen är klar stänger du av datorn helt och kopplar in dina andra två diskar.

Du behöver inte rensa filer från dina andra diskar, bara den som du skall installera windows på.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

@era909: Tackar så mycket för ditt snabba svar, får införskaffa mig windows 10imorn!

Tackar igen.

Mvh Jonathan