Permalänk

"Mäktig" musik?

Letar efter mäktig/epic musik. Åt det klassiska hållet som t.ex. O Forutuna. Vilken annan liknande musik finns?

Visa signatur

We all got a chicken-duck-woman-thing waiting for us

CPU: Intel Core i7 10700K
GPU: Nvidia GTX 1080
RAM: DDR4 16 GB

Permalänk
Medlem

Instrumental Core - Angel among Deamonss

Den tycker jag är ganska mäktig, dock inte i klass med O Fortuna

Visa signatur

PC1: Prime Z390-P I5 9400F 32GB RTX2060 MP510 W10Pro
PC2: P7H55E I5 760 Radeon 6870 1GB XMS3 16GB W10Pro

Permalänk
Medlem

Filmsoundtrack brukar vara rätt mäktiga, kolla upp material av t.ex. Hans Zimmer eller Steve Jablonsky.

Sen har du även trailermusik, som t.ex. grejer från 2WEI https://www.youtube.com/channel/UCotdjDQV_MX5nUvrkkAlbbQ

Permalänk
Medlem

Thomas Bergersen gör "mäktig" filmmusik.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem

Mäktig? Ja det beror väl helt och hållet på vad för musiksmak man har. Mäktigt kan betyda vad fan som helst. Själv tycker jag nog att Justice - Genesis är en mäktig låt.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Two steps from hell har en del mäktig musik.

Många av Hans Zimmer låtar och musik.

Permalänk
Medlem

On topic

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk

Det jag menar med mäktig musik är ofta i stil med film musik. Tänk början av Duel Of The Fates (star wars soundtrack), fast hela låten är så. Tack för alla tips

Visa signatur

We all got a chicken-duck-woman-thing waiting for us

CPU: Intel Core i7 10700K
GPU: Nvidia GTX 1080
RAM: DDR4 16 GB

Permalänk
Medlem

Kanske Era?

Permalänk
Medlem

@CFSsss: Helvete, det var åratal sen jag hörde den! Tack för att du påminnde mig om den!

On Topic: Mountains - Hans Zimmer.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem
Skrivet av MariusFranzen:

Det jag menar med mäktig musik är ofta i stil med film musik. Tänk början av Duel Of The Fates (star wars soundtrack), fast hela låten är så. Tack för alla tips

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Diva song från Fifth Element är bra femte elementet på svenska med bruce willis

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|MOBO:Asus Z170-Pro Gaming|PSU:EVGA SuperNOVA G2 750W|CASE: Fractal Design Define R5 |CPU:Intel Core i7-6700K|GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 |RAM: 8GB x 2 Corsair Vengeance LPX|HDD:Intel 535 series 480GB + SAMSUNG HD753LJ 750GB + WDC WD5000AAKS-00A7B0 500GB |COOLING:Noctua NH-D15 + 2x 140mm Front fans

Permalänk
Hedersmedlem

*OT raderat*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Primordial har en del episka låtar fast med känsla och djup:

Eller filmmusiken till Hellboy av Dimmu borgir:

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Skyrim introt

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi:Define R6 Moderkort:ASUS B450 STRIX Processor:Ryzen 3600Ram: 16GB vengeance 3600MhzHårddiskar: 256 GB SSD 850 PROGrafikkort GTX 1070ti

Skärm: XL2411Z
Zowie EC2-A
HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Mycket på yt också om man söker lite.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.

Permalänk
Medlem

Henry Jackmans Magneto tycker jag är riktigt fet.

Brian Tyler gör mycket bra också, Army of Two (the devil's cartel) t ex.

Gladiator-rullen har mycket nämnvärd musik.

Det blir sällan sådär smäktande episkt utan körer, är det just körerna du diggar?

Visa signatur

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic

Permalänk
Medlem

"Mäktig" musik kan vara vadsomhelst, olika för alla, men här kommer några bidrag från mig.

1492: Conquest of Paradise Theme • Vangelis

Trancendence

Transcendence (Orchestral)- Lindsey Stirling (Kommer igång vid 00:52)

Till sist den "mäktigaste" av dem alla enligt mig
Toccata and Fugue in D Minor

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

Kan inte låta bli att slå ett slag för Within Temptation. Några exempel.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Intressant att trådstartaren nämner ett klassiskt verk som exempel men inget svar gör det. 🙂 Här kommer i alla fall ett par klassiska förslag:
Verdi - dies irae ur requiem
Beethoven - 1a och 4e satsen ur 5e symfonin
Wagner - valkyrieritten ur valkyrien

Finns såklart oändligt mycket mer, om detta är i din smak kan jag ge många fler rekommendationer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MariusFranzen:

Letar efter mäktig/epic musik. Åt det klassiska hållet som t.ex. O Forutuna. Vilken annan liknande musik finns?

En hel del filmmusik med Basil Poledouris, framförallt hela Conan the Barbarian soundtracket.

Starship Troopers - Klendathu Drop

Conan the Barbarian - Anvil of Crom

Robocop - Main theme

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friis:

Intressant att trådstartaren nämner ett klassiskt verk som exempel men inget svar gör det. 🙂 Här kommer i alla fall ett par klassiska förslag:
Verdi - dies irae ur requiem
Beethoven - 1a och 4e satsen ur 5e symfonin
Wagner - valkyrieritten ur valkyrien

Finns såklart oändligt mycket mer, om detta är i din smak kan jag ge många fler rekommendationer!

Thunderstruc svarade även en bit in i tråden här; #17492011

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Thunderstruc svarade även en bit in i tråden här; #17492011

Jepp, jag vet!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Jag såg ”The Rock” när den hade premiär och får fortfarande gåshud av introt på den filmen, sjukt mäktigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CASE: Corsair Obsidian 900D | CPU: Intel i7-8086k@5.4GHz | GPUs: 1x AORUS GeForce® GTX 2080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition | 2x AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G | MB: Asus ROG Maximus Formula X | NVMe: 1x 1TB Samsung 960 Pro PCIe | SSD: 2x 1TB Samsung 850 EVO | RAM: G.Skill Trident Z Black/White 64GB (4x16GB) / 3200Mhz / DDR4 / CL14 | PSU: Corsair HX1200i | COOLING: EKWB EK-KIT 1xXE360 1xXE420 1xXE240 | SCREENs: 2x40" 3x27" 1x34" UW | HEADPHONES: SteelSeries Arctis Pro Wireless | MOUSE: Mad Catz R.A.T 8+ | KEYBOARD: Corsair Gaming K95 RGB PLATINUM
https://valid.x86.fr/bjhxgj

Permalänk
Medlem
Skrivet av spawnstah:

Jag såg ”The Rock” när den hade premiär och får fortfarande gåshud av introt på den filmen, sjukt mäktigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Hans Zimmer. Han har redan nämnts i tråden vid flertal tillfällen men jag håller med dig, den är bra

Lägger en till :).

John Murphy - Sunshine.