Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Hedersmedlem

Spindlar. Spindlar. Spindlar. Hatar dem. Kan inte gå och lägga mig på kvällen innan jag har scannat av väggarna efter dem men nu tror jag i alla fall jag vet var de kommer ifrån.

Permalänk
Medlem

Efter år av funderingar på att köpa en stationär dator (jag överdriver inte, insikten om att diskrepansen mellan behov och vilja har varit för stor har fått mig att avstå fram till nu, när behovet har ökat drastiskt) har jag äntligen beställt och fått hem nästan alla delar. Vad händer då? Jo, då skiter det sig med en leverans av nätagget. Leveransen skjuts upp med tre veckor. Semestern kommer hinna att ta slut innan jag får sätta mig med mitt allra första datorbygge. (Det är skönt att man får gnälla om allt här, från minsta lilla till största stora.)

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LaoLao:

Efter år av funderingar på att köpa en stationär dator (jag överdriver inte, insikten om att diskrepansen mellan behov och vilja har varit för stor har fått mig att avstå fram till nu, när behovet har ökat drastiskt) har jag äntligen beställt och fått hem nästan alla delar. Vad händer då? Jo, då skiter det sig med en leverans av nätagget. Leveransen skjuts upp med tre veckor. Semestern kommer hinna att ta slut innan jag får sätta mig med mitt allra första datorbygge. (Det är skönt att man får gnälla om allt här, från minsta lilla till största stora.)

Kan du inte annullera den beställningen och köpa ett annat någon annan stans?

Permalänk
Medlem

@Andreaz1 Det här är en gnälltråd, inte en lösningstråd. Det är bara Inet (i Sverige) som överhuvudtaget anger leveransdatum på Corsair SF450 V2. De skulle ha skickats den 24 juli men nu verkar det bli den 13 augusti istället. Visst kan jag köpa version ett men då måste jag lägga till 150 kr för adapter SFX-ATX och då är prisskillnaden relativt liten och då tycker jag att det i längden är bättre att satsa på V2.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Spindlar. Spindlar. Spindlar. Hatar dem. Kan inte gå och lägga mig på kvällen innan jag har scannat av väggarna efter dem men nu tror jag i alla fall jag vet var de kommer ifrån.

Jag vet! Jag och tjejen var fan 9/10 steg på vägen att skaffa en frigående ödla bara för att den skulle dubbas spindeljägare hemma så vi kunde slappna av mer. Det spårade så mycket att vi använde en dammsugare för att fånga upp dem med och till slut ville vi inte använda dammsugaren heller så vi ställde ut skiten utanför dörren och den gick sönder av regn.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Inaktiv

Samtidigt som man blivit pappa så får man tråkiga nyheter som att ens släktingar har fått cancer. Skitläskigt man man blir påmind om att man inte är odödlig. Tiden är det enda som är värt något.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Grafikkortet dog precis. Riktigt kul för man vill ju verkligen köpa ett nytt just nu.. Och allt pga jag slarvade med att dra åt en kork på vattenkylningen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@Andreaz1, @magma86: Ville bara uppdatera och berätta att jag kom in på utbildningen ändå. 😊

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

@Andreaz1, @magma86: Ville bara uppdatera och berätta att jag kom in på utbildningen ändå. 😊

Skönt att det löste sig, STORT grattis och lycka till i dina framtida studier!

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Nu har jag pratat med tjejen i snart tre månader och jag har nog aldrig trott att det skulle gå så här långsamt framåt som det gör, vi har träffats fyra gånger under denna tid och jag mår verkligen skit över det. Hon har själv sagt att hon tycker jag är en underbar person och borde inte tveka att träffa mig mer men hon är för osäker på sig själv och litar inte på människor. Jag får snart krupp, jag gillar verkligen henne men jag kan inte forsätta träffa någon där den nästan den enda kontakten jag har med henne är via snapchat... Har aldrig dejtat någon men efter tre jävla månader trodde jag väl ändå att man hade åtminstone sovit över hos varann, haft sex och velat träffas varje dag. Jag får verkligen ingen bekräftelse, jag vill träffa någon som kanske skickar "Waddup, ledig tre timmar imorgon, ses? :)" eller vad fan som helst. Hon tar inga initiativ, är knappt sexuell och delar inte med sig av något om sitt liv.

Ställde henne mot väggen för några dagar sen; Vi bryter kontakten eller så blir du mer engagerad. Till slut efter en massa velande (som alltid) så sa hon ja. Greeaaat tänkte jag, nu kommer det kicka igång. Men samma visa som innan, visst vi har träffats lite mer och hon visar liiite mer engagemang men jag orkar inte vänta på en så osäker tjej att känna sig redo. Jag bara ger och ger och ger och får aldrig något tillbaka, men hon delade gladerligen med sig att hon träffade en fransk snubbe på bussen som gav henne sitt nr. Jag gillar redan henne, hon behöver inte lika svår eller få mig att bli svartsjuk, just nu vill jag verkligen bara bryta kontakten, dra till klubben och ta hem någon tjej. Men jag vill verkligen inte det för jag gillar henne, fy fan för kärlek. Antingen är hon bara EXTREMT osäker eller så tycker hon inget om mig mer än en snap-kompis. I dont get anything...

Skönast skulle nog vara att bryta kontakten, kan jag förbereda mig inför australien inom några månader och slipper nojja över henne hela dagarna.

Dumpa henne. Det måste du ju begripa.
Finns heta tjejer i Australien.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Min dator vägrar låta mig köra cpu'n i standardhastigheten 3,5ghz, men klockar man ner till 3,2 är det inga problem -,- Trots försök med högre volt

Installerade nog om windows 5 ggr innan jag kom på idén att sänka klocken 😁
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Min Windows 10 app Foton slutade fungera för ett tag sen. Helt omöjligt att fixa trots all möjlig teknisk handpåläggniong och offerritualer. Lite senare provade jag lite mer brysk metod, vilket resulterade i att fler appar kruppade ur. Till slut avinstallerade jag allt som har med Windows 10 Store att göra via powershell, tog kontroll över mappen där repository ligger och shift-deletade Store-skiten rakt ner i helvetet. Har inte saknat det en sekund lol.

Permalänk
Medlem

Har sedan i morse en huvudvärk som kommer och går. Jag brukar nästan aldrig ha huvudvärk utan någon uppenbar anledning, Nu tänker jag genast hjärnblödning eller hjärntumör.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Fick omtenta med 3% nu under vårterminen. Inga bekymmer, jag vill ändå kunna kursen väl och det är en spännande kurs. Spola fram nu till slutet av sommaren och jag känner mig redo för att ta tjuren i hornen och börja med plugget. Studielaptopen dör. Den med allt studiematrial. Där SSD:n nu är tokpaj. Skit. Kul.

För den hårt inarbetade sommarlönen beställer jag en ny spectre x360 som kommer redan dagen efter. Önskvärd leveranstid men inte lika önskvärt var det högfrekventa spoltjutet. Efter några timmar med den hemma och i kundsupporten går de med på att byta ut produkten. Nu väntar jag på den nya datorn och kan bara hoppas på mindre tjut från den :/

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Har sedan i morse en huvudvärk som kommer och går. Jag brukar nästan aldrig ha huvudvärk utan någon uppenbar anledning, Nu tänker jag genast hjärnblödning eller hjärntumör.

Troligen stress/spänningar eller liknande, huvudvärk är sällan farligt enligt vad man har fått höra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Troligen stress/spänningar eller liknande, huvudvärk är sällan farligt enligt vad man har fått höra.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo så är det säkert men man kan ändå inte undgå tanken på att något är fel.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Har sålt två st Iphones på blocket under den senaste månaden och jag måste säga att det är helt sjukt hur folk beter sig.

Har skrivit tydligt i blocketannonsen att inga kompispriser är aktuella samt att jag går ner EN hundralapp vid väldigt snabb och smidig affär.

Redan idag (la in annonsen igår) har jag fått mottaga 9-10 mail med förolämpningar eller idel spydigheter. Vissa handlar om att de inte får pruta extremt och andra om att jag inte lagt ut telefonnummer i annonsen.

Hur f*n är folk funtade?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Har sålt två st Iphones på blocket under den senaste månaden och jag måste säga att det är helt sjukt hur folk beter sig.

Har skrivit tydligt i blocketannonsen att inga kompispriser är aktuella samt att jag går ner EN hundralapp vid väldigt snabb och smidig affär.

Redan idag (la in annonsen igår) har jag fått mottaga 9-10 mail med förolämpningar eller idel spydigheter. Vissa handlar om att de inte får pruta extremt och andra om att jag inte lagt ut telefonnummer i annonsen.

Hur f*n är folk funtade?

Ska sälja min bil nu i dagarna, och jag fasar för att lägga ut annonsen på blocket pga korkade människor.

Brukar alltid skriva något i stil med "pris kan diskuteras EFTER provkörning", men likförbaskat börjar folk maila och SMSa "sista pris" osv.
Urk.

OT: Börjat jobbet efter semestern. Säger väl allt. Hade gott kunnat vara ledig några veckor till.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Ska sälja min bil nu i dagarna, och jag fasar för att lägga ut annonsen på blocket pga korkade människor.

Brukar alltid skriva något i stil med "pris kan diskuteras EFTER provkörning", men likförbaskat börjar folk maila och SMSa "sista pris" osv.
Urk.

OT: Börjat jobbet efter semestern. Säger väl allt. Hade gott kunnat vara ledig några veckor till.

Usch ja. Köpte en Iphone av en man förra året och han sa det att han har aldrig varit med om så många idioter som hört av sig till honom. Han hade t om blivit hotad.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Usch ja. Köpte en Iphone av en man förra året och han sa det att han har aldrig varit med om så många idioter som hört av sig till honom. Han hade t om blivit hotad.

Tror jag måste leta fram nån gammal iPhone i gömmorna för att testa upplevelsen och bli lite galen

stavfel
Permalänk
Medlem

Tyvärr verkar det som att jag varit med om där "tillfället gör tjuven".
I november förra året packade jag de mesta och flyttade till en annan ort p.g.a. arbete och hyrde ut min lägenhet. Medan jag packade bilen så verkar det som att någon har passat på att ta en bananlåda av mig och inte vilken bananlåda som helst, lådan som var fylld med barndoms och ungdomsminnen. Alla mina teckningar, medaljer, foton, brev från ungdomsflörtar, reseminnen, borta.
Upptäckte det först nu då jag har inte alls ens tänkt på att de varit borta utan några lådor blev kvar i förrådet som jag hämtat med omgångar när jag besökt hemorten. Nu när jag gick igenom hela förrådet där jag trodde de var visade sig att allt saknades.
Förrådet har inte blivit uppbrutet och TV:n som varit där har inte försvunnit så det måste ha skett när jag packade bilen.

Har vänt upp och ner på allt utan resultat så lutar mot att någon väldigt hjärtlös person har varit framme och med stor sannolikhet slängt iväg allt då den lådan kan inte haft något större värde för någon annan än mig, förutom drygt 20 1-kronors mynt från år 2000, några Eurocent från olika europeiska länder samt någon Thailändsk sedel.

Jag hoppar innerligt att jag har fel och lyckats på något magiskt sätt förlagt allt på något väldigt skumt ställe.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Inaktiv

Lite trött på saker och ting. Hade för ett tag sen ett möte med chefen där jag blev tillsagd att sluta bråka med övriga arbetsgrupper (är elektriker). Helt stum då jag tar en självanalys vad jag har kunnat ha sagt. Efter ha snackat med de andra arbetsgrupperna så stod de lika förvånade över vad min chef hade sagt, en vart tom förbannad då han inte vill jobba med dagisfasoner. Visade sig att min kollega ringt till chefen och ljugit för att bli av med mig. Visste inte ens att vi hade problem med varandra.
Efter ett tag så märkte jag att han myglar riktigt rejält med tider och arbetsuppgifter. Han har noterat ned att jag gjort fel etc för att kunna skriva av tid samt snott till sig de enkla jobben.

Chefen verkar inte vilja ta tag i det hela då han är rädd att min kollega ska säga upp sig(brist på elektriker).
Jag känner att närsom kommer det smälla rejält. Jag är inte så duktig på att hantera folk som är konstant passivt aggressiva

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Har sålt två st Iphones på blocket under den senaste månaden och jag måste säga att det är helt sjukt hur folk beter sig.

Har skrivit tydligt i blocketannonsen att inga kompispriser är aktuella samt att jag går ner EN hundralapp vid väldigt snabb och smidig affär.

Redan idag (la in annonsen igår) har jag fått mottaga 9-10 mail med förolämpningar eller idel spydigheter. Vissa handlar om att de inte får pruta extremt och andra om att jag inte lagt ut telefonnummer i annonsen.

Hur f*n är folk funtade?

Kör tradera nästa gång. Sweclockers, facebook och blocket är väldigt fullt av sådant folk som du beskriver. På tradera har jag enbart fått mail där folk faktiskt frågar om produkten om det ens kommer mail. Dessutom betalar folk bra på tradera.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kör tradera nästa gång. Sweclockers, facebook och blocket är väldigt fullt av sådant folk som du beskriver. På tradera har jag enbart fått mail där folk faktiskt frågar om det ens kommer mail. Dessutom betalar folk bra på tradera.

Tack för tipset!

Vad ligger kostnaden på när det gäller tradera?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Tack för tipset!

Vad ligger kostnaden på när det gäller tradera?

Blir det inte sålt är en standard annons gratis (så länge du inte har typ 100 annonser i veckan) kostnaden är lite olika beroende på kategori.
Man får även bra pris via schenker om man bokar via tradera.

Edit var uppgifter till företag jag råkade kolla på. Ska vara detta som gäller för privatpersoner .
"
10 % av försäljningspriset
Minst 3 kr
Max 200 kr per annons
"

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Blir det inte sålt är en standard annons gratis (så länge du inte har typ 100 annonser i veckan) kostnaden är lite olika beroende på kategori.
Man får även bra pris via schenker om man bokar via tradera.

Edit var uppgifter till företag jag råkade kolla på. Ska vara detta som gäller för privatpersoner .
"
10 % av försäljningspriset
Minst 3 kr
Max 200 kr per annons
"

Tackar ödmjukast för informationen.

Blir kanske att testa det framöver. Blocket känner man sig lite trött på.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Cykeln blev stulen under semestern. Riktigt tråkigt, hade nyss köpt den (begagnad, men ändå flera tusen kronor). Stod låst under cykeltaket i lägenhetsområdet, väldigt avskilt. Omöjligt att se cykeln utan att gå hela vägen fram till taket som inte ens syns från gatan. Hälften av cyklarna som står där är dessutom olåsta, så känns extremt otur att någon valde att leta upp min och bryta upp den.

Hoppas försäkringen täcker någorlunda. Någon som vet var en kan leta efter begagnade cyklar, förutom blocket? Tänkte hålla lite koll på om den dyker upp, och kolla in någon ny.

Permalänk
Medlem

@Hazelberg: När jag jobbade en sommar i Halmstad blev våra cyklar stulna två gånger. Återfanns hos den lokala cykelhandlaren (där vi även köpt dem)... Så mindre nogräknade handlare kan absolut vara en plats att kolla upp! Samt närmsta buss/tågknutpunkt, rätt ofta verkar människor sno cyklar för att de anser sig ha bråttom till dylika ställen.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Får kukbryt på alla nötter som vägrar efterforska vad olika tekniska hokus pokustermer betyder, särskilt när samma idioter anser sig stå över medelsvensson i insikt/förstånd för att de ansluter sig till en skara de tror på.

Det är helt ok att ha fel, inte veta, inte förstå, inte bry sig eller vad det nu kan vara. Och jag köper att i din verklighet gör du rätt val och kan till och med försvara att du argumenterar för din åsikt/ståndpunkt även om den är objektivt fel. Men ha för helvete NÅGONTING att referera till om du ska påstå något, kom fan inte och säg "det är så" eller "det är fakta" när det fucking obviously inte är fakta och handlar om något konkret som inte är en åsiktsfråga.

Skärpning folk. Säljargument och sanning är fan inte samma sak.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

har varit sjukt trött de senaste månaderna, har knappt kunnat sova och rör på mig ganska mycket. Och för att göra allt bättre så har jag nog lyckats bli förkyld nu också..allt jag ville göra den här veckan var att ta det lugnt, men det har inte hänt!