Permalänk
Medlem

Ny mus.

Hej, nu har jag ledsnat på steelseries skitmöss. Dom må vara sköna men vilken kass kvalitet (nej jag varken i mus,tangentbord eller bor).

Jag har haft steelseries rival och rival 300, men allajag haft har slutat reagera på knapprna och på rörelser (inte hela riden men ofta).

Så nu söker jag en mus som gärna fårvara lik rival i formen men det ska vara ett annat varumärke. Så nu till er som valt att sluta använda steelseries möss, vad har ni valt för mus?

Vänliga hälsningar Gwikman

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd med Logitech G403.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

@gwikman: Jag är RIKTIGT nöjd med Coolermaster Mastermouse Pro L. Riktigt trevlig!

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera Zowie EC2-A eller någon annan av deras möss. Riktigt sköna i handen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwikman:

Hej, nu har jag ledsnat på steelseries skitmöss. Dom må vara sköna men vilken kass kvalitet (nej jag varken i mus,tangentbord eller bor).

Jag har haft steelseries rival och rival 300, men allajag haft har slutat reagera på knapprna och på rörelser (inte hela riden men ofta).

Så nu söker jag en mus som gärna fårvara lik rival i formen men det ska vara ett annat varumärke. Så nu till er som valt att sluta använda steelseries möss, vad har ni valt för mus?

Vänliga hälsningar Gwikman

QPAD 8K Pro RGB Optical, gick från Logitech G5 efter ett par år.

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk

Handen för hjärtat så är min Finalmouse Ultralight den bästa musen jag haft.
Trodde aldrig något skulle kunna plocka ner mx518:en från den tronen, men den är på andraplats nu.

Provade en Deathadder därimellan och sålde samma dag jag köpte den till rumskamraten. Jag köpte en ny G402 vars form föll mig i smaken, och motorn kan jag inte klaga på. Däremot var gummit av låg kvalitet och det började torka och ramla av i sånadär småäckliga små svarta gummibitar.
G403 har jag en i trådlös version och den har blivit förpassad till arbetsplatsen då den är för tung och dåligt utformat i min mening. Även den kan nämnas har efter bara några veckors användade fått en tydlig grop vid lillfingret som strör små svarta bitar runt sig om man gnuggar.

Permalänk
Medlem

Logitech G900 - Är så nöjd med mitt köp, haft MX518, Zowei EC1/2, Steeleries Rival, Steelseries Sensei innan detta och G900 är för mig perfekt i storlek, tyngd och har bra känsla i klicken.
Använder sällan massa extra knappar så är inte i behov av det.
Trådlöst trodde jag inte skulle betyda något, men kommer aldrig gå tillbaka till trådat igen efter att ha haft denna musen.

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av viktorslow:

Handen för hjärtat så är min Finalmouse Ultralight den bästa musen jag haft.
Trodde aldrig något skulle kunna plocka ner mx518:en från den tronen, men den är på andraplats nu.

Provade en Deathadder därimellan och sålde samma dag jag köpte den till rumskamraten. Jag köpte en ny G402 vars form föll mig i smaken, och motorn kan jag inte klaga på. Däremot var gummit av låg kvalitet och det började torka och ramla av i sånadär småäckliga små svarta gummibitar.
G403 har jag en i trådlös version och den har blivit förpassad till arbetsplatsen då den är för tung och dåligt utformat i min mening. Även den kan nämnas har efter bara några veckors användade fått en tydlig grop vid lillfingret som strör små svarta bitar runt sig om man gnuggar.

Har funderat på den lite.. men finns ingenstans att känna och klämma på den. Inte i sundsvall iaf.

Var och kände på rival 310... var som om dom använt min hand för att göra den, synd att mjukvaran är bajs

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@gwikman: Jag var aldrig använt en steelseries mus. Men jag kan rekommendera Zowie EC2-A. Det är nog den skönaste musen jag använt. Fördelar med den är stor mus för stora händer och ett scrollhjul som är större än normalt som passade mig perfekt. Annars kan jag rekommendera Roccat Kone aimo. Finns i grå, vit och svart

Permalänk
Avstängd

Som du märker av svaren är smaken som baken, mus handlar i förstahand om ergonomi och vad som passar din storlek på hand samt vilket grepp du har. Samtliga "A-tier" möss använder liknande sensorer och brytare så sett till kvalité i form av prestanda skiljer det inte speciellt mycket utan det handlar mer om vad som passar dig.

Skulle rekommendera att åka och klämma/känna så du kan se vad som passar dig, bor du i Sundsvall finns t.ex. MM som brukar ha vettigt utbud på demo produkter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dreijer:

Jag är väldigt nöjd med Logitech G403.

Logitech 403 är helt fantastisk har prodigy wireless versionen. Top notch kvalite, när batteriet är slut, stoppar du in kabeln så laddar den klart på 30min medans du kan spela vidare. Annars räcker batteriet 32timmar utan rgb.

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Medlem

Logitech G900 Chaos Spectrum

Utan tvekan bästa musen jag nånsin köpt/testat, och jag har säkert ägt över 20 gaming möss genom åren och testat lika många till.

Men som andra säger, det handlar till 100% vad som passar en själv. Form/storlek på handen, vikten på musen etc.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gwikman:

Har funderat på den lite.. men finns ingenstans att känna och klämma på den. Inte i sundsvall iaf.

Var och kände på rival 310... var som om dom använt min hand för att göra den, synd att mjukvaran är bajs

Skickades från m.sweclockers.com

Du behöver ju inte använda någon mjukvara.

Permalänk
Medlem

Använder själv en logitech g502, som jag har haft de senaste typ 5 åren, har fungerat felfritt i alla dagar. Kommer absolut skaffa en ny 502 när denna går sönder, ifall den någonsin gör det!

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem

Haft två stycken Steelseries, rival 300 och 310, båda fick problem med knappar och scroll efter någon månad, scrollmusen har varit skum i enbart CSGO vet ej varför. Nu har jag en HyperX pulsefire och knappar osv har fungerat bra dessa 2 månader än så länge

Visa signatur

[6700k@4.5ghz] [Gigabyte 1070 8gb] [16gb Corsair vengeance 2133mhz] [EVGA supernova G2 650w] [250gb intel ssd] [500gb seagate hdd] Skärm: Acer Predator 144hz

Permalänk

har kört logitech i över 12 år och på den tiden avverkat 3st logitech möss.

en mx 510 från 2006 - ~2010 vars sladd fått bytas några gånger pga glapp men lever fortfarande som reservmus.

mx518 ~2010 - ~2015, som höger musknapp började kärva på har passerat vidare till de sälla musmarkerna i mitt reservdelsföråd hylla 27 fack c.

g502 ~2015, den jag använder just nu och den är i stort sett felfri om man bortser att den nog inte skulle må dåligt av nya glidpads under då de blir bara sämre och sämre ju fler gånger jag demonterar den för att grundligt rengöra chassit i diskmaskinen nån gång om året

så jag kommer fortsätta använda logitech iaf.

håller de mer än ca 5 år per mus så kostar den mindre än ~100:- per år och så har typ varit fallet hittills iaf.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

@gwikman: Nej, det är vell det som är största problemet med finalmousen, den finns bara att beställa. Har man lite tålamod skulle jag säga att det är värt att beställa hem och pröva den under öppet köp Men jag är partisk.

Permalänk

Zowie är väll det som är närmast skulle jag säga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

har kört logitech i över 12 år och på den tiden avverkat 3st logitech möss.

en mx 510 från 2006 - ~2010 vars sladd fått bytas några gånger pga glapp men lever fortfarande som reservmus.

mx518 ~2010 - ~2015, som höger musknapp började kärva på har passerat vidare till de sälla musmarkerna i mitt reservdelsföråd hylla 27 fack c.

g502 ~2015, den jag använder just nu och den är i stort sett felfri om man bortser att den nog inte skulle må dåligt av nya glidpads under då de blir bara sämre och sämre ju fler gånger jag demonterar den för att grundligt rengöra chassit i diskmaskinen nån gång om året

så jag kommer fortsätta använda logitech iaf.

håller de mer än ca 5 år per mus så kostar den mindre än ~100:- per år och så har typ varit fallet hittills iaf.

Logitech är bra, om du behöver nya glidpads så kan du bara skicka ett mejl till logitech, fick hem nya till min g502 gratis! (Icke garanti).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eken:

Logitech 403 är helt fantastisk har prodigy wireless versionen. Top notch kvalite, när batteriet är slut, stoppar du in kabeln så laddar den klart på 30min medans du kan spela vidare. Annars räcker batteriet 32timmar utan rgb.

Köpte g603 musen när jag tröttnade på att ladda g403., exakt likadan men ingen rgb och 18 månaders batteritid. Grym! Köpte även 615 tangentbordet och det är lika bra 😁 18 månaders batteritid på det med.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

jävligt nöjd med logitech g903, få knappar men skitnajs, nu är den dessutom relativt billig.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4421722

Permalänk
Skrivet av AReal_Human:

Logitech är bra, om du behöver nya glidpads så kan du bara skicka ett mejl till logitech, fick hem nya till min g502 gratis! (Icke garanti).

Skickades från m.sweclockers.com

jo jag vet.
speciellt om man som jag har den gamla version av g502 utan RGB där det är ett känt fel att padsen släpper med tiden pga dålig tejp.

har redan efterfrågat pads hos dom så har liggandes men ska verkligen köra slut på de gamla innan jag byter.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KingCobra:

Köpte g603 musen när jag tröttnade på att ladda g403., exakt likadan men ingen rgb och 18 månaders batteritid. Grym! Köpte även 615 tangentbordet och det är lika bra 😁 18 månaders batteritid på det med.

aa rekommendera 603an till min vän då den var på sommarrea på cdon nyligen för 500kr. Men hur övertalar man folk till att gå till trådlös, han var så skeptisk till responsen tiden. Sa att den hade 1ms och hade mycket bättre sensor än hans 8år gamla razer deathadder mus.

Det är nästan en sådan sak som 60hz till 144hz måste testa innan då får en uppfattning. Att vara fri på musmattan utan att de drar i sladden är som dag och natt!

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Medlem

@gwikman: XG-M1. Svinbilliga, standardgrepp, inga onödiga knappar eller funktioner, stora telfonfötter, CPI/DPI som en knapp, större skönare grepp. Jag kommer från ett gäng Logitech-möss.

Bytte tillbaka till sladdmus efter G403:an jag kört med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

jo jag vet.
speciellt om man som jag har den gamla version av g502 utan RGB där det är ett känt fel att padsen släpper med tiden pga dålig tejp.

har redan efterfrågat pads hos dom så har liggandes men ska verkligen köra slut på de gamla innan jag byter.

bra bra! Tänkte bara ifall du inte visste.

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem

Jag är helt galet nöjd med min Logitech g900. Perfekt storlek för mig och trådlöst är magiskt. Det enda minuset jag kan komma på är att jag inte gillar utseendet. Alldeles för "gamig" för min smak men passformen och trådlöst väger upp det.

Jag skulle rekommendera g900/g903. Enda skillnaden är att till 903:an har du möjlighet att lägga in en medföljande vikt, för att få lite mer tyngd i musen.

Visa signatur

tu stultus es

Permalänk
Medlem

Älskar min Rival 310, oerhörd skillnad på 300 och 310 tycker jag.

Visa signatur

ASUS ROG Strix B450-F Gaming | AMD Ryzen 7 3700X
ASUS GeForce RTX 2070 SUPER ROG Strix AD
32GB DDR4 Corsair Vengeance 3200mhz
LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz
AOC 27" 27G2U IPS 144 Hz

Permalänk
Avstängd

@gwikman Vad blev det för mus? Blev nyfiken

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Medlem

G603 är super skön och gå från trådad till trådlös är det bästa jag gjort!:)

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Skrivet av gwikman:

Hej, nu har jag ledsnat på steelseries skitmöss. Dom må vara sköna men vilken kass kvalitet (nej jag varken i mus,tangentbord eller bor).

Jag har haft steelseries rival och rival 300, men allajag haft har slutat reagera på knapprna och på rörelser (inte hela riden men ofta).

Så nu söker jag en mus som gärna fårvara lik rival i formen men det ska vara ett annat varumärke. Så nu till er som valt att sluta använda steelseries möss, vad har ni valt för mus?

Vänliga hälsningar Gwikman

Zowie EC2-A Bästa gaming musen som finns

Visa signatur

Fatal1ty FXM 200 Gaming Headset // Corsair Crystal 460X ATX RGB // ASUS B450 TUF Gaming Plus Motherboard // AMD Ryzen 5 2600X //ASUS Geforce GTX 1060 6GB Strix Gaming // Corsair Vengeance 16GB DDR4 RAM // Kingston SSD Now UV400 120GB // CoolerMaster B500 V2 // Zowie XL2411P 144Hz Gaming Monitor // Samsung 27" LCD Monitor // Zowie EC2-A Gaming Mouse // Corsair K65 LUX RGB Mechanical Keyboard // 100/10 Bahnhof Internet Fiber Connection.