Video: Djupdykning i Dooms AI-teknik

Permalänk
Melding Plague

Video: Djupdykning i Dooms AI-teknik

Youtube-kanalen AI and Games dissekerar 2016 års Doom och förklarar hur AI-tekniken i spelet fungerar, samt hur den inspirerats av tidigare delar i spelserien.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Älskar det här spelet. Känns så jävla tight och snyggt!

Permalänk
Medlem

Doom 2016 var imo en jäkla överraskning. Hade inga förväntningar alls, visade sig vara ett av de bästa FPS-liren jag spelat. Körde igång på Ultra-Violence direkt, intensiteten i de senare nivåerna är helt galen, länge sedan jag körde något som krävts så mycket puls, svett och fokus, blivit så sjukt bortskämd/förstörd av hur slappt gameplay det är i mycket spel idag. Så sjukt mycket smart design i det spelet som belönar konstant rörelse och close combat, instället för campande fegspelande.

Permalänk
Medlem

Mycket välgjort spel! Riktigt skoj med intensiteten.

Permalänk
Medlem

Doom från 2016 är faktiskt vansinnigt bra och ett av de bästa spel jag kört på länge, det hade typ allt!(Var väldigt skeptisk först).

Köpte även VR versionen för PS4 som var lite annorlunda.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem

Kul sitter faktiskt och spelar doom arcade mode as we speak.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Doom var vansinnigt roligt tycker jag även om jag är värdelös och spelade på easy. Men de 15-20 timmar det tog för mig att spela igenom tycker jag var fantastiska. Roligaste spelet jag spelet jag spelat på länge.

Permalänk
Medlem

Få spel som jag orkar spela igenom, men doom kunde jag inte låta bli.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

”Get ready to rip and tear - as we check out Ad Softwares 2016 reboot - of one of the most influencal games of all time...

...DÖÖM”

Skön dialekt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Intressant att veta men hans dialekt....fan e det me den??

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]