Apples Iphone-modeller för 2018 hittar ut på webben

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Vilken annan tillverkare hade en motsvarighet till FaceID? Notera: inte ansiktsigenkänning via en enkel kamera som kan luras med ett fotografi, utan 3D-igenkänning.

Sure, kan hända att det finns lite olika varianter. Bland annat Samsung som kör via Iris.

Skrivet av DasIch:

Samma rundning på hörnen, liknande skärmkanter och efter Apple släppte iPhone X har det dykt upp ett tjugotal modeller med liknande flärp - trots att det i de flesta fall inte fyller någon funktion. Sen har du tillverkare som Asus som mer eller mindre säger rakt ut att de följer trenden efter Apple, och marknadsför det som "vår flärp är bättre/mindre!".

Apple har satt trenden och resten följer efter.

En flärp kan egentligen vilken person som helst komma på. Man inser helt enkelt att skärmen inte kan täcka hela ytan. Vad gör man då? Jo en flärp. Notera också återigen, Apple var inte heller först. Och inte heller de som satte trenden. Sen Steve Jobs dog så har deras innovation kraftigt försämras tyvärr. Bara och inse

Vilken mobil har "liknande" skärmkanter som iPhone X?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

En Android-klassiker:

”Loool! Kolla på den fula flärpen!”

En liten stund senare...

”Flärpar är den senaste trenden och vår flärp är 28,3% mindre än Apples!”

Skickades från m.sweclockers.com

Känns tyvärr rätt sant.
Apple-fanboys är tyvärr väldigt fixerade vid iPhone och tycker att alla andra mobiler är skit. Krävs tyvärr att Apple släpper detaljen/funktioner det till sina egna mobiler för att de ska tycka att det är "coolt" och sen när de väl gjort de påstår Apple-användarna att de var först xD

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DasIch:

En Android-klassiker:

”Loool! Kolla på den fula flärpen!”

En liten stund senare...

”Flärpar är den senaste trenden och vår flärp är 28,3% mindre än Apples!”

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, hatar den där flärpen..det ska vara helruta på skärmen.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Sure, kan hända att det finns lite olika varianter. Bland annat Samsung som kör via Iris.

En flärp kan egentligen vilken person som helst komma på. Man inser helt enkelt att skärmen inte kan täcka hela ytan. Vad gör man då? Jo en flärp. Notera också återigen, Apple var inte heller först. Och inte heller de som satte trenden. Sen Steve Jobs dog så har deras innovation kraftigt försämras tyvärr. Bara och inse

Vilken mobil har "liknande" skärmkanter som iPhone X?

Microsoft var först med Windows Hello Microsoft använder IR kamera för 3D bild och Essential Phone var först med en flärp.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Är inte fkärpen ett icke-problem. Gillar man den inte så går det väl nästan alltid att slänga på den där svarta baren uppe i toppen eller? Kanske bara är vissa telefoner som har den funktionen?

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Eh, de introducerade en ny design förra året i deras jubileumsutgåva, iPhone X, tillsammans med nya features som FaceID och OLED-skärm. En design som för övrigt kopierats skamlöst av flera Android-tillverkare. Självklart blir det inga stora förändringar i år.

Skickades från m.sweclockers.com

Ursäkta men vad? Du kan väl inte komma här och på allvar vara så historielös så du tror på fullt allvar att funktioner som FaceID och OLED-skärm är något som apple var först med och som andra kopierat från apple??

Det går liksom inte ihop... "Förra året kopierada Apple funktioner som funnits hos vissa Android-lurar i flera år, så det är klart att det inte blir någon vidare innovation i år".

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

Microsoft var först med Windows Hello Microsoft använder IR kamera för 3D bild och Essential Phone var först med en flärp.

Bättre om du taggar @Halldin istället för mig
Tror dock det var Sharp som var först med flärp.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Sure, kan hända att det finns lite olika varianter. Bland annat Samsung som kör via Iris.

Dvs. inte samma.

Citat:

En flärp kan egentligen vilken person som helst komma på. Man inser helt enkelt att skärmen inte kan täcka hela ytan. Vad gör man då? Jo en flärp. Notera också återigen, Apple var inte heller först. Och inte heller de som satte trenden. Sen Steve Jobs dog så har deras innovation kraftigt försämras tyvärr. Bara och inse

Vilken mobil har "liknande" skärmkanter som iPhone X?

Essential PH1 var först med en design och flärp som är väldigt olik Apples. Knappast så att Essential satte trenden här, eller hur?
Ja, vem som helst kan komma på att göra en flärp. Sen kan man också göra en snarlik design med en flärp som är omotiverat stor, eller bara lite mindre för att haka på trenden. Lustigt att det är ett tjugotal designer som är snarlika och kommit efter iPhone X, om det inte vore så att Apple satte fart på trenden.

https://bgr.com/2018/03/06/iphone-x-vs-android-notch-copycats...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

Microsoft var först med Windows Hello Microsoft använder IR kamera för 3D bild och Essential Phone var först med en flärp.

Skrivet av Cenorida:

Bättre om du taggar @Halldin istället för mig
Tror dock det var Sharp som var först med flärp.

Lite googlande säger att Windows Hello är till Windows 10 (typ Surfacedatorer) dvs inte en telefon. Vidare är det för förvisso IR, men den jämförs bara mot en bild lagrad på datorn medan FaceID läser av ansiktet i 3D (”dot projection”) och lär sig hur ansiktet ändras över tid med AI. Så det känns lite långsökt att säga att Microsoft var först.

Permalänk
Medlem

@Cenorida: Vara bara några dagar skillnad mellan Sharp och Essential flärpen skulle nog kommit oavsett om Apple kört med en flärp eller inte dock så skulle det inte vara lika populärt lika snabbt.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Dvs. inte samma.

Essential PH1 var först med en design och flärp som är väldigt olik Apples. Knappast så att Essential satte trenden här, eller hur?
Ja, vem som helst kan komma på att göra en flärp. Sen kan man också göra en snarlik design med en flärp som är omotiverat stor, eller bara lite mindre för att haka på trenden. Lustigt att det är ett tjugotal designer som är snarlika och kommit efter iPhone X, om det inte vore så att Apple satte fart på trenden.

https://bgr.com/2018/03/06/iphone-x-vs-android-notch-copycats...

Verkar ju dock som att Windows Hello Microsoft använder IR kamera för 3D-igenkänning som kom 2015. Personligen inte så insatt i detta tyvärr.

Men du kan väl inte på allvar mena att flärpen måste vara "avlång" för att det ska räknas som att Apple började med trenden? Att den är större är ju bara en nackdel.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Finns ju kinesiska telefoner som redan har "pop-up" kamera och på så sätt kommit undan flärpen...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ursäkta men vad? Du kan väl inte komma här och på allvar vara så historielös så du tror på fullt allvar att funktioner som FaceID och OLED-skärm är något som apple var först med och som andra kopierat från apple??

Det går liksom inte ihop... "Förra året kopierada Apple funktioner som funnits hos vissa Android-lurar i flera år, så det är klart att det inte blir någon vidare innovation i år".

Vad sägs om att läsa vad jag faktiskt skriver? Först och främst talar jag om nya features i iPhone, därefter säger jag att designen kopierats skamlöst.

För övrigt är såvitt jag vet Apple först med att göra FaceID ordentligt, med infraröd 3D-skanning där datan analyseras av ett neuralt nätverk.

Permalänk

Jag tycker det är lite lustigt att när en artikel om en Apple-produkt dyker upp på SweC så går samtliga användare apeshit på varandra och tar fram den stora verbala släggan, medan i nästan alla andra artiklar samtalas det i god ton om för- & nackdelar med vad det nu gäller.

Själv så ser jag fram emot att se vad det blir för specar på dessa lurar och hurvida nästa lur blir någon av dem, eller om jag ska fortsätta traska i Android-skorna.
Jag tycker om iPhones designspråk i mjukvaran, men gillar inte avsaknaden av MicroSD + lite annat. Någon som kan tipsa om andra 5.5" eller större telefoner?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B450-F || Ryzen 3700X med Noctua NH-D15 || Gigabyte WF OC RTX 2060 Rev 2.0 || Corsair Vengeance 16GB @3200MHz || Corsair CX650M || Samsung 860 EVO 500GB || Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Lite googlande säger att Windows Hello är till Windows 10 (typ Surfacedatorer) dvs inte en telefon. Vidare är det för förvisso IR, men den jämförs bara mot en bild lagrad på datorn medan FaceID läser av ansiktet i 3D (”dot projection”) och lär sig hur ansiktet ändras över tid med AI. Så det känns lite långsökt att säga att Microsoft var först.

Windows Hello fanns i Lumia 950 (Smartphone) som kom 2015.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Vad sägs om att läsa vad jag faktiskt skriver? Först och främst talar jag om nya features i iPhone, därefter säger jag att designen kopierats skamlöst.

För övrigt är såvitt jag vet Apple först med att göra FaceID ordentligt, med infraröd 3D-skanning där datan analyseras av ett neuralt nätverk.

Ska vi gå in på sådana detaljer kan vi väl lika gärna säga att Apple var först med OLED-skärm bara för att de var först med upplösningen "2436 × 1125"

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DasIch:

En Android-klassiker:

”Loool! Kolla på den fula flärpen!”

En liten stund senare...

”Flärpar är den senaste trenden och vår flärp är 28,3% mindre än Apples!”

Skickades från m.sweclockers.com

Och inte glömma klassikern att telefonerna skulle vara pyttesmå, 5 och 6" var för stort.

Angående flärpen så är den otroligt störande på många sätt och vis, nu kan man på de flesta mobiler med flärpen välja att dölja den som jag gjorde. Då får man extra utrymme för indikeringsfält.
Men flärpen stör ändå, som när jag tar fingret och drar ner på min android så sätter jag fingret alltid i mitten på flärpen. vilket innebär att det känns ruggit med fingret och den där informationsfönstret jag ville ha ej visas.

Jag väntar mycket på heldisplay på framsidan och det finns prototyper av olika mobiler med detta, vissa med motoriserad selfikamera etc. Jag har sett flera tester på youtube, men ingen har gjort en test på hur ljudet blir när det enbart är en skärm på framsidan.

Jag tänker främst på Oppo Find X:
https://www.digitaltrends.com/cell-phone-reviews/oppo-find-x-...
Men även xiaomi-mi-mix-3 kan bli grym.
http://www.gizok.com/xiaomi-mi-mix-3.html

Nå det är att vänta något år för att få en grym telefon rent designmässigt, till dess så kör jag med en dold flärp som är betydligt mindre än Apples.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Känns tyvärr rätt sant.
Apple-fanboys är tyvärr väldigt fixerade vid iPhone och tycker att alla andra mobiler är skit. Krävs tyvärr att Apple släpper detaljen/funktioner det till sina egna mobiler för att de ska tycka att det är "coolt" och sen när de väl gjort de påstår Apple-användarna att de var först xD

Android fanboys är tyvärr väldigt fixerade vid Android och tycker att allt annat är skit och har en oförklarlig lust att hoppa in i alla trådar gällande Apple/iPhone och demonstrera detta. (Apples fanboys är sällan bättre om det handlar om Android).

Finns hyllmeter skrivet på internet vad Apple gör. Generellt innoverar de andras innovationer, de är sällan först.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

Windows Hello fanns i Lumia 950 (Smartphone) som kom 2015.

Det är fortfarande 2D medan FaceID är 3D och därmed säkrare. Och som sagt används neurala nätverk till FaceID snarare än en statisk bild.

Se även: https://www.theverge.com/2017/12/21/16804992/microsoft-window... (inte praktiskt genomförbart, men det demonstrerar skillnaden i teknikerna)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadMeat1234:

Android fanboys är tyvärr väldigt fixerade vid Android och tycker att allt annat är skit och har en oförklarlig lust att hoppa in i alla trådar gällande Apple/iPhone och demonstrera detta. (Apples fanboys är sällan bättre om det handlar om Android).

Finns hyllmeter skrivet på internet vad Apple gör. Generellt innoverar de andras innovationer, de är sällan först.

Personligen har jag en iPad. Har inget emot Apple. Blir bara provocerad när Apple-användare hela tiden ska påstå att de var först med allt.. okunskapen är skrämmande.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Fan vad patetiska folk är i den här tråden. Sitter å laddar på att hata och bryr sig inte ens om att läsa vad den andre skriver. Ta ett glas kall mjölk och en kaka.

Vad kommer senaste flaggskeppet gå lös på? 15? Mer? Lär nog sälja bra oavsett

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Verkar ju dock som att Windows Hello Microsoft använder IR kamera för 3D-igenkänning som kom 2015. Personligen inte så insatt i detta tyvärr.

Men du kan väl inte på allvar mena att flärpen måste vara "avlång" för att det ska räknas som att Apple började med trenden? Att den är större är ju bara en nackdel.

2D-skanning som läser av ansikte och iris och jämför det mot lagrade bilder i datorn/telefonen, mot 3D-skanning som läser av ansiktet och analyserar det genom ett neuralt nätverk. Eller vill du tala om vem som var först med att komma på att man kan skanna ansikte eller iris? Isåfall får vi nog gå tillbaka till SciFi från 50-talet.

Hur svårt kan det vara att se att Apple är trendsättare här? Tror du på allvar Essential är trendsättare här, med en design som är väldigt olik Apples, när alla andra hakar på med designer som är så lika att de är svåra att skilja från iPhone? För, typ, alla kollar på Essential och bara råkar få slående likheter med iPhone?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Personligen har jag en iPad. Har inget emot Apple. Blir bara provocerad när Apple-användare hela tiden ska påstå att de var först med allt.. okunskapen är skrämmande.

Det var du som började prata om vem som var först med vad, efter jag skrev att Android-tillverkare skamlöst kopierar Apples design. Det brukar ju annars vara klassikern när Apple lanserar en ny produkt: "Buuu! Den där funktionen hade jag i min NMT-telefon från 1995 (även om den inte fungerade)!".

Permalänk
Medlem

Det var för övrigt liknande med 3D Touch i 6S. Huawei skyndade sig ut med en specialvariant av Mate S (128GB-versionen enbart och dessutom en papperslansering) som hade någon slags gimmick-variant av force touch för att kunna säga att dom var först. I kommentarsfältet på Swec påstods det att Android haft stöd för det sedan version 2.0, helt oförstående för vad tekniken gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Och inte glömma klassikern att telefonerna skulle vara pyttesmå, 5 och 6" var för stort.

Japp. Och det stämmer ju. Telefonerna idag är ju inte direkt optimala i storlek, utan det är en kompromiss där man vill ha mer skärmyta men egentligen mindre avtryck i handen. Tunna och välvda kanter gör situationen bättre, men det svårt att slå mina gamla iPhone 5 jag har i jobbet (eller 7;an jag hade innan X).

Citat:

Angående flärpen så är den otroligt störande på många sätt och vis, nu kan man på de flesta mobiler med flärpen välja att dölja den som jag gjorde. Då får man extra utrymme för indikeringsfält.
Men flärpen stör ändå, som när jag tar fingret och drar ner på min android så sätter jag fingret alltid i mitten på flärpen. vilket innebär att det känns ruggit med fingret och den där informationsfönstret jag ville ha ej visas.

Jag har aldrig stört mig på flärpen. Visst hade det varit bättre om man kunde ta bort den, men jag tänker inte ens på att den finns där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Det var för övrigt liknande med 3D Touch i 6S. Huawei skyndade sig ut med en specialvariant av Mate S (128GB-versionen enbart och dessutom en papperslansering) som hade någon slags gimmick-variant av force touch för att kunna säga att dom var först. I kommentarsfältet på Swec påstods det att Android haft stöd för det sedan version 2.0, helt oförstående för vad tekniken gör.

Underbar teknik för övrigt. Jäklar så mycket bättre det blev att skriva skit på telefonen.

Permalänk
Medlem

Jag överväger iPhone för säkerheten och uppdateringar som Andrpidtelefoner inte får eller får 6 månader sent minst. Men samtidigt skulle jag ha jättesvårt med iOS. Inte använt det sen iPhone 4 och är så van med Android senaste 6 åren. Blir nog Android igen för man är van med det...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DasIch:

Det var du som började prata om vem som var först med vad, efter jag skrev att Android-tillverkare skamlöst kopierar Apples design. Det brukar ju annars vara klassikern när Apple lanserar en ny produkt: "Buuu! Den där funktionen hade jag i min NMT-telefon från 1995 (även om den inte fungerade)!".

Fast är det så häpnadsväckande design?

Jag har haft NMT telefon, Nokia 6110, Nokia 9000 Communicator, SE P800 etc.
Och ser man vad de största hoppet var det mellan min NMT och Nokia 6110. När jag köpte SE P800 år 2002 så var det ganska självklart att mobilerna om 5 år skulle ha samma design fast de skulle vara mindre, snabbare, bättre display, touch, kamera etc. På SE P800 ingick ett löstagbart tangentbordet som jag körde utan, enda anledningen till att den fanns handlade inte om ett rent designval utan om att skärmtekniken år 2002 med touch inte var tillräckligt bra.

Alltså iPhone kom knappast någon förvånande design på något sätt, det folk imponerades av var att de lanserade den så långt innan andra. Det Apple främst gjorde var att göra smartphones till en mainstreamprodukt, när vi andra använde "smartphones" redan 10 år innan.

Jag ser mobiler lite som laptops. Jag har polare som hade dessa på 1980 talet. Men när man började närma sig 1995 så var det ganska självklart hur laptops skulle se ut 2018. Kompaktare, större skärm, mindre tangenter, färg etc.
Tillverkare har hela tiden gjort allt mindre och tävlat om den mest kompakta laptopen. Men rent designmässigt är utseendet självklart för de flesta för nästan 25 år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

2D-skanning som läser av ansikte och iris och jämför det mot lagrade bilder i datorn/telefonen, mot 3D-skanning som läser av ansiktet och analyserar det genom ett neuralt nätverk. Eller vill du tala om vem som var först med att komma på att man kan skanna ansikte eller iris? Isåfall får vi nog gå tillbaka till SciFi från 50-talet.

Hur svårt kan det vara att se att Apple är trendsättare här? Tror du på allvar Essential är trendsättare här, med en design som är väldigt olik Apples, när alla andra hakar på med designer som är så lika att de är svåra att skilja från iPhone? För, typ, alla kollar på Essential och bara råkar få slående likheter med iPhone?

Sure, i och med Apples storlek så är det möjligt att de är trendsättare. Bara det att de sätter trenden från sånt andra har gjort. Det borde dock om man tänker logisk egentligen vara Essential och Sharp som är trendsättare. Problemet är bara att väldigt många tror att, bara för att man skapar en trend, att man också var först med det.

Skrivet av DasIch:

Det var du som började prata om vem som var först med vad, efter jag skrev att Android-tillverkare skamlöst kopierar Apples design. Det brukar ju annars vara klassikern när Apple lanserar en ny produkt: "Buuu! Den där funktionen hade jag i min NMT-telefon från 1995 (även om den inte fungerade)!".

Yes? Ditt påstående om att Android-tillverkare skamlöst kopierar Apples design är fel enligt min åsikt? Till och med din egna källa, som förövrigt nästan bara listar Kina-kopior hade med Essential som exempel..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Ganska fantastiskt att Apple säljer OLED som något riktigt exklusivt, när Samsung kört det t om i sina medelklass-telefoner sen urminnes tider.

Visar mer eller mindre bara att de vet att de kan lura sina fans precis hursomhelst.

iPhones OLED är ju överlägsen Samsungs variant. Så det är ju exklusivt, till och med riktigt exklusivt.

Men jag antar att du lider oerhört av att människor gillar appleprodukter...