Sälja delar - Bör jag vara orolig för att konton eller lösenord m.m ska komma i fel händer?

Permalänk
Inaktiv

Sälja delar - Bör jag vara orolig för att konton eller lösenord m.m ska komma i fel händer?

Hej Sweclockers!

Ska sälja en CPU, samt ram och ett moderkort här på sweclockers.

Undrar bara. Kan nästa person som köper delarna komma åt information så som web-lösenord, konton osv på de delar man säljer?

Jag ska nämligen sälja allt i ett paket (Cpu,ram samt moderkort)

Hälsningar/Oscar

Bättre rubrik
Permalänk
Medlem

Nope. Ingen data sparas i dessa delar när strömmen stängs av.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xfade:

Nope. Ingen data sparas i dessa delar när strömmen stängs av.

Wow! Tack för snabbt svar!

Permalänk
Medlem

Det enda jag kan tänka mig som går att komma över är eventuellt BIOS-lösenord som du satt (antar att det lagras okrypterat eller lättknäckt).
Att köparen skulle ta sig tiden att dumpa innehållet på chippet för att komma åt lösenordet finner jag dock långsökt, men du kan ju ta bort lösenordet, alternativt resetta CMOS, innan du skickar iväg det för att vara på den säkra sidan : )

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Wow! Tack för snabbt svar!

Niema Problema.

Skrivet av Wikai:

Det enda jag kan tänka mig som går att komma över är eventuellt BIOS-lösenord som du satt (antar att det lagras okrypterat eller lättknäckt).
Att köparen skulle ta sig tiden att dumpa innehållet på chippet för att komma åt lösenordet finner jag dock långsökt, men du kan ju ta bort lösenordet, alternativt resetta CMOS, innan du skickar iväg det för att vara på den säkra sidan : )

Det är dock sant....
Men har TS inte satt lösenord för BIOS är det inget man behöver göra.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wikai:

Det enda jag kan tänka mig som går att komma över är eventuellt BIOS-lösenord som du satt (antar att det lagras okrypterat eller lättknäckt).
Att köparen skulle ta sig tiden att dumpa innehållet på chippet för att komma åt lösenordet finner jag dock långsökt, men du kan ju ta bort lösenordet, alternativt resetta CMOS, innan du skickar iväg det för att vara på den säkra sidan : )

Skrivet av xfade:

Niema Problema.

Det är dock sant....
Men har TS inte satt lösenord för BIOS är det inget man behöver göra.

Nej då! det enda jag har i så fall satt lösenord på är ju hårddiskarna