Lägga ihop flera inkorgar till en INKORG i Outlook?

Permalänk

Lägga ihop flera inkorgar till en INKORG i Outlook?

Någon som vet hur man gör?

Har två olika mail konton i Outlook och utöver dom skapades även Outlook datafil, behöver man ha kvar Outlook datafil?

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

@swenorth1:
Om man lägger till e-post adresser som te.x Gmail, så kommer dessa att som standard hämtas som IMAP istället för SMTP, vilket innebär att varje konto får en egen inkorg.
Jag har dock för mig att det går att under inställningarna för kontona ställa in att Outlook's inkorg ska användas.

Sen till Outlook datafilen.
Ja, du behöver ha kvar den, eftersom det är i den som Outlook sparar bl.a e-post, och även om du nu skulle ta bort den kommer det bara att skapas en ny.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk

Jag kör Outlook 2010 i windows 10 pro, tycker det känns segt står ibland (svarar inte) korta stunder + att jag måste markera varje inkorg för att se om det har kommit någon ny epost!

Har endast 2 inkorgar.

Ska det vara så?

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Jag googlade på "outlook merge two emails" och fick fram rätt många svar.

Permalänk

@Undie: Jag hittar också flera sidor men det konstiga är att jag saknar denna knapp som verkar vara lösningen:

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem