Blizzard: "Vi har flera Diablo-projekt på gång"

Permalänk
Melding Plague

Blizzard: "Vi har flera Diablo-projekt på gång"

Blizzard bekräftar att de har flera Diablo-relaterade projekt på gång inom företaget, och att ett eller flera av dessa kan komma att avtäckas redan i år.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Blizzard bekräftar att de har flera Diablo-relaterade projekt på gång inom företaget, och att ett eller flera av dessa kan komma att avtäckas redan i år.

Läs hela artikeln här

intressant!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Inaktiv

Diablo känns som ett perfekt spel att göra på resande fot, när man sitter på bussen eller tåget.

Så man får hoppas på swicth, android och iOS version.

Permalänk
Medlem

Ett klick-hack n’ slash till nallen skulle vara skoj 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem

Säker något ytterligare kortspel, MOBA eller multiplayer-only tjafs. Ja, jag är cynisk.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Säker något ytterligare kortspel, MOBA eller multiplayer-only tjafs. Ja, jag är cynisk.

Hmm, nja. Känns som att de kommer stjäla från sin egen spelarbas lite för mycket då. Jag är optimist och tror på ett Diablo 4 och en refresh av Diablo 2 medan vi väntar på 4:an.

Man kan ju alltid hoppas, men som ni säger så är ju något mobilt inte omöjligt tyvärr..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk

Min gissning är
Diablo1/2 (ett av dom inte båda) refresh.
Diablo3 till Switch?
Ytterligare en ny klass till diablo3 för att mjölka det lite till.
Och slutligen i bästa fall något litet som visar att de jobbar på diablo 4 (Hoppas hoppas!)

Permalänk
Medlem

Bästa nyheten på länge!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Hmm, nja. Känns som att de kommer stjäla från sin egen spelarbas lite för mycket då. Jag är optimist och tror på ett Diablo 4 och en refresh av Diablo 2 medan vi väntar på 4:an.

Man kan ju alltid hoppas, men som ni säger så är ju något mobilt inte omöjligt tyvärr..

Hoppas att du har rätt! Inte med mobildelen alltså.

Hungrar ju efter att Blizzard med deras ofantliga resurser gör något stort och ambitiöst igen. Även om Diablo 3 var otroligt roligt att spela i seasons etc, så var ju singleplayerdelen väldigt undermålig och klichéartad. Och absolut för kort.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Blizzard är verkligen världsmästare på att skapa hype.

Visa signatur

8700K | MAXIMUS X HERO | 1080TI | 960 EVO | 16GB 3600 G.SKILL | PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av RFRFRF:

Blizzard är verkligen världsmästare på att skapa hype.

sant, men å andra sidan är deras spel väldigt välgjorda och optimerade.
hoppas på diablo 4. men tror inte riktigt det kommer hända på några år.
gick väl ~11 år från diablo 2 till diablo 3

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid:

sant, men å andra sidan är deras spel väldigt välgjorda och optimerade.
hoppas på diablo 4. men tror inte riktigt det kommer hända på några år.
gick väl ~11 år från diablo 2 till diablo 3

Det är ju endå 6 år sen D3 kom och 4 år sen expansionen så det känns inte omöjligt att de kommer med lite tidig info om att 4an är på gång så den kan komma runt 2020 med lite tur

Permalänk

jag skulle gärna se en diablo 2 remaster för android/ios, skulle vara roligt att sitt och spela lite då och då på telefonen eller Nvidia shield utan att streama via gforce.

men hoppas mest på ett diablo 4, jag gillar singel player delen, vill kunna sitta och spela själv ibland, men jag skulle inte bli förvånad om de kommer försöka göra det mer för multiplayer.

jag skulle gärna vilja se en mer öppen värld, med mer sidouppdrag etc än den linjära berättelsen som är nu i spelen, men att behålla "arkad" känslan där man kan hoppa in när man vill och bara köra.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem

Det är såklart totalt otänkbart att det inte kommer ett Diablo 4 någongång i framtiden. Det är inte direkt ett problem för dem att antyda något sådant även om de inte börjat pyssla med det ännu.

Säg att de börjar med det inom 3 år och det tar 3 år att göra, ja då är det enligt blizzardtid ganska soon.

Det är mycket värre för dem att inte antyda något och därmed förlora intresse.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Avstängd

Remaster av D2 hade varit riktigt nice.
D3 kan dra åt helvete, sämsta diablot hittills.
D1 är sisådär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Remaster av D2 hade varit riktigt nice.
D3 kan dra åt helvete, sämsta diablot hittills.
D1 är sisådär.

Blizzard har tydligen en D2 remaster PTR online som någon hittade genom att modifiera en länk för WC3 remaster PTR:en.

https://i.imgur.com/zaUa0RY.png%5B/img%5D

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tittade på Diablo 3 trailern och såg att de gjort en barnversion av det som typ WoW med löjliga färger och proportioner. Diablo 1 hade en allvarlig och otäck stämning, 2an hade fokus på action och 3an blev Cartoon Network-versionen .

Vad sägs om en version för vuxna spelare?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Remaster av D2 hade varit riktigt nice.
D3 kan dra åt helvete, sämsta diablot hittills.
D1 är sisådär.

Har inte spelat D3 men det jag sett verkar inte ens kul. D2 är klart bäst men behöver fix för dagens datorer med snyggare grafik och högre upplösning

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

D3 är inte lika bra som D2 (enligt mig), men jag har haft många roliga timmar och fortsätter spela D3. Jag är dock väldigt peppad för en "remake" på D2 eller en ny D4.

Permalänk
Skrivet av adzer:

D3 är inte lika bra som D2 (enligt mig), men jag har haft många roliga timmar och fortsätter spela D3. Jag är dock väldigt peppad för en "remake" på D2 eller en ny D4.

och D2 är inte lika bra som D1 (enligt mig) så då var cirkeln sluten, jag hoppas på total remake att de börjar med D1 i serien som verkligen behöver kärlek i dagsläget då man får fulhacka in lanfunktionalitet för att öht kunna köra det med sina vänner lokalt.

och håller med D3 hade sina bra stunder men de äldre titlarna tilltalar mig mer.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd

Nice då kan dom flytta diaobloteamet bort ifrån wow ☀️

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alldeles för svag för SFF 🥰

Permalänk
Medlem

Diablo 4 med nytt AH hade ju varit underbart.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Testpilot

Finns ett flertal anledningar att jag inte vill ha ett nytt Diablo på varken Switch, mobiler eller för den delen någon konsol faktiskt - Vi kommer bli fast med ett nytt Diablo 3 igen bara, ett nedummat & 'konsolifierat' spel utan något direkt djup i huvudtaget för att nå så många i massan som möjligt..

När ett spel kan göras för endast PC så öppnas helt nya världar, både när det kommer till spelmekanikers djup men även den grafiska biten. Och ja, är fullt medveten om att konsol titlar kan se riktigt bra ut, men antingen är dom Sony-exklusiva & därmed har utvecklaren tid att optimera för endast 1 hårdvara eller så är spelet låst till 30fps och dålig frame pacing.

Sedan att nästa Diablo blir always online är nästan oundvikligt oavsett egentligen, speciellt med tanke på all fokus Blizzard lagt på deras Battle.net client & "social integration" på senare tid. Detta gör mig inte något alls i slutändan faktiskt, är inte ett problem att aktivera tetheering på mobilen till laptopen eller Switchen direkt om det skulle vara så, ger även duglig ping över 4G koppling för ett spel som Diablo.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Diablo 2 remastered och Diablo 4 är vad jag hoppas på

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Dagens Blizzard är inget men har speciellt stora förhoppningar på tyvärr!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rouge of Darkness:

och D2 är inte lika bra som D1 (enligt mig) så då var cirkeln sluten, jag hoppas på total remake att de börjar med D1 i serien som verkligen behöver kärlek i dagsläget då man får fulhacka in lanfunktionalitet för att öht kunna köra det med sina vänner lokalt.

D1 spelas på Playstation 1, med svenska röster & det är bara att koppla in en extra handkontroll för multiplayer på TV:n.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Diablo 4 med nytt AH hade ju varit underbart.

RMAH så man kan tjäna lite pengar igen. Vore roligt. Och om de gör så som Diablo 3 när det var nytt att det var skitsvårt (act 2 inferno), så sätter det bra fart på RMAH:s priser. ^^

Jag gillar alla Diablo, 1, 2 och 3. Så trist och lyssna på Diablo gnäll vid varje nyhet mer specifikt gnäll på Diablo 3.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hjälpsam

Diablo 2 hamnade på hyllan efter det att de höjt svårighetsgraden i samband med att runorna dök upp.
Hade säkert funkat, genom att lära sig hur man skulle använda den nya grejerna, men det var kändes inte som att det var mödan värt.
Något jag saknade i Diablo 2, var möjlighet att speca om sin gubbe, det kom kanske senare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Frågan är ju dock om det finns någon ekonomi i att göra en remake av D2. Det är ett stort spel som kräver enorma resurser att polera upp till "HD" och jag tror att spelarbasen är inte jättestor jämfört med många andra genrer.

Att de gjorde om Starcraft 2 är ju mer förståeligt då det är ett grafiskt mindre spel och spelas fortfarande av många, e-sport m.m..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk

Vad tror ni om "world of diablo"?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2