Bilder på ditt senaste inköp (2018) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Funderar också på en Dyson-fläkt (har en suverän Dyson batteridammsugare) men har blivit avskräckt av internetinlägg om väldigt hög ljudnivå, är detta fel?

Jaha ok. Den AM07 jag har låter rätt högt på högre effekter men då blåser det riktigt ordentligt också, alltså mycket starkare än egentligen alla andra fläktar jag kommit kontakt med tidigare. Så kör man på typ hälften effekt eller lägre tänker jag inte så mycket på ljudet. Ljudet är förresten ett helt jämnt, ja i brist på bättre ord, liksom vindljud så inget sådant där smattrande eller cykliskt som många andra fläktar. Stod på deras hemsida att den numera var 60% tystare, alltså samma version som jag har då, så vet inte hur mycket den tidigare versionen lät.

Luftfuktaren/fläkten AM10, har nog ungefär samma ljudnivå och pumpen eller vad det är som sitter i en luftfuktare låter väldigt lite. Gjorde lite research angående just pumpmekanismljudet på olika luftfuktare innan jag valde den från Dyson då jag behövde kunna sova med den igång och det är inga problem.

Permalänk

6st sådana kom man hem med för en liten stund sen!

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic Vit. EVGA SN G2 850w. Gigabyte Aorus Ultra Z490. Intel 10850k. Asus 2080Ti. G.Skill 32Gb. Samsung 950Pro 512Gb M2. 1st SSD Crucial 1Tb, 1st SSD Crucial 500Gb. EK Velocity Water Cooling. ASUS 1440p 27". Acer Predator 165Hz 1440p 27". Roccat Vulcan TKL. Razer Diamondback.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markus1987:

http://i64.tinypic.com/id9kbb.jpg

6st sådana kom man hem med för en liten stund sen!

De är så otroligt vackra.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk

@Dreijer:

Ja, dom är mycket fina faktiskt, inget man kommer använda dock, ska skaffa någon trevlig hylla till köket där dom får stå å glänsa!

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic Vit. EVGA SN G2 850w. Gigabyte Aorus Ultra Z490. Intel 10850k. Asus 2080Ti. G.Skill 32Gb. Samsung 950Pro 512Gb M2. 1st SSD Crucial 1Tb, 1st SSD Crucial 500Gb. EK Velocity Water Cooling. ASUS 1440p 27". Acer Predator 165Hz 1440p 27". Roccat Vulcan TKL. Razer Diamondback.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markus1987:

http://i64.tinypic.com/id9kbb.jpg

6st sådana kom man hem med för en liten stund sen!

Blev en likadan för mig och tjejen. Men vår kommer att användas.

Permalänk
Avstängd

@Xougar:

Var har du köpt denna ?
Sambon samlar sedan några år tillbaka 😎

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markus1987:

http://i64.tinypic.com/id9kbb.jpg

6st sådana kom man hem med för en liten stund sen!

Köpte hem några sådana också för att ha som julklapp till muminfantasten i familjen.

Har inget emot mumin själv, men dessa muggar var inte speciellt fina. Går inte ens att se någon relevans till mumin genom att bara titta på dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Köpte hem några sådana också för att ha som julklapp till muminfantasten i familjen.

Har inget emot mumin själv, men dessa muggar var inte speciellt fina. Går inte ens att se någon relevans till mumin genom att bara titta på dem.

Men kärleken, ser du inte den? Det är någonting mysigt och romantiskt med dessa koppar.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fraction_91:

@Xougar:

Var har du köpt denna ?
Sambon samlar sedan några år tillbaka 😎

Köpte de på Iittala outlet i Örsundsbro. Stod i kö en kvart innan de öppnade. Väldigt mycket folk, tvivlar på att de finns kvar. Men annars finns det gott om dem på Tradera men överdrivet dyra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xougar:

Köpte de på Iittala outlet i Örsundsbro. Stod i kö en kvart innan de öppnade. Väldigt mycket folk, tvivlar på att de finns kvar. Men annars finns det gott om dem på Tradera men överdrivet dyra.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, vilken märklig ort att öppna ett outlet på. Dit lär jag tusan åka någon gång.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Avstängd

@Xougar: Tackar !

Visa signatur

-

Permalänk

Ser redan annonser ute på Tradera av dessa muggar, ett bud ligger strax över 2000kr styck! Trevligt!

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic Vit. EVGA SN G2 850w. Gigabyte Aorus Ultra Z490. Intel 10850k. Asus 2080Ti. G.Skill 32Gb. Samsung 950Pro 512Gb M2. 1st SSD Crucial 1Tb, 1st SSD Crucial 500Gb. EK Velocity Water Cooling. ASUS 1440p 27". Acer Predator 165Hz 1440p 27". Roccat Vulcan TKL. Razer Diamondback.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markus1987:

http://i64.tinypic.com/id9kbb.jpg

6st sådana kom man hem med för en liten stund sen!

Ska visst gå att köpa på nätet också. Har tittat till båda sidorna lite av och till, men har aldrig sett dem tillgängliga...

https://www.moomin.com/en/blog/all-you-need-know-moomins-day-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

@lambdan: Jag köpte en sån här för att få mina skärmar i rätt höjd, funkade faktiskt väldigt bra och smidigt för en billig peng!

Tack för tipset, ska fundera på en sån.

Skrivet av andreas_dock:

Haha!, ja verkligen!
Vad tycker du då? Jag älskar fan mitt...

Kör du till Mac eller Pc ?

Kör till PC, funkar perfekt över Bluetooth med en vanlig USB Bluetooth dongel. Behöver man komma åt BIOS/UEFI är det bara koppla in via USB så blir det som en trådat tangentbord.
För att fixa så det funkar bättre i Windows använder jag ett Autohotkey Script.

Enda bristen jag hittat, vilket kan påverka vissa spel, är att key rollovern är ganska dålig. Det går t.ex. inte att göra en "donut" i GTA då man inte kan hålla in W, S och A/D samtidigt.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Funderar också på en Dyson-fläkt (har en suverän Dyson batteridammsugare) men har blivit avskräckt av internetinlägg om väldigt hög ljudnivå, är detta fel?

Skrivet av andreas_dock:

Jag står också inför samma frågeställning och tvekar om man skall trycka på köp eller ej...

Jag har en AM06, den låter väl ungefär som en vanlig fläkt (baserat på den gamla golvfläkten jag hade sen innan). Jag har den på nivå 3 när jag sover, den är inte ljudlös men den är relativt tyst i alla fall. Tystare än min tidigare golvfläkt som endast har 3 lägen förutom av.

Tycker den kyler mycket bättre, eftersom det är konstant luftflöde istället för "pulserande" som det kan vara från en hederlig fläkt med fläktblad...

enda negativa är att man måste ha fjärren för att ändra nivån, slå på timern och panoreringen. Själva fläkten har bara en power-knapp på basen...
Tänkte köpa en AM07 från början men sommarerbjudandet tog slut innan jag bestämde mig för ett köp.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Köpte en Seiko när jag ändå var i Japan.
En sarx035. Riktigt nöjd.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

@Läkarn: har samma Köpte den från Japan för ca ett år sedan. Kan inte annat än att rekommendera den till ALLA som vill ha en suverän automatik.

Nästa köp blir en Seiko Grand (när frugan mjuknat lite).

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem

kvällslektyr:

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Telia hade att bra pris på denna så kunde inte låta bli

Under halva priset som dom säljs för annars.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Efter 3 veckors väntan fick jag hem denna för 11,18 € inklusive frakt. 2017 utgiven digitalt restaurerad T2 Blu-ray. Innehåller tre versioner: Theatrical, Special Edition och Special Extended Edition.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Skrivet av Markus1987:

http://i64.tinypic.com/id9kbb.jpg

6st sådana kom man hem med för en liten stund sen!

Mumintrollen? https://d2ihp3fq52ho68.cloudfront.net/YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjE...

Permalänk
Medlem

@martak: Verkligen! Har letat ganska länge efter en clean automatic och fastnat för Seiko av någon anledning.

Var inne i en Grand Seiko butik i Ginza och kollade lite. Nästa klocka, om 5-10 år, kommer nog bli en Grand Seiko. Gärna köpt på plats i Japan

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Läkarn:

@martak: Verkligen! Har letat ganska länge efter en clean automatic och fastnat för Seiko av någon anledning.

Var inne i en Grand Seiko butik i Ginza och kollade lite. Nästa klocka, om 5-10 år, kommer nog bli en Grand Seiko. Gärna köpt på plats i Japan

Du har siktat in dig rätt tycker jag! Grand Seiko är extremt mycket klocka för pengarna, urverken och finished på dom klockorna är otroliga.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Telia hade att bra pris på denna så kunde inte låta bli
https://i.imgur.com/Qfh07aK.jpg
Under halva priset som dom säljs för annars.

I butik eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Du har siktat in dig rätt tycker jag! Grand Seiko är extremt mycket klocka för pengarna, urverken och finished på dom klockorna är otroliga.

+ springdriven riktigt trevligt urverk. Har haft en SBGA083, finishen ligger helt i klass med swiss made och nästan över.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem

Fan va ja har titta på de tbordet de senaste veckorna. Får man fråga vart du beställde och vad det kostade i slutändan?

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk

@Adnerhill: den steelseries 700 är awesome

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Efter 3 veckors väntan fick jag hem denna för 11,18 € inklusive frakt. 2017 utgiven digitalt restaurerad T2 Blu-ray. Innehåller tre versioner: Theatrical, Special Edition och Special Extended Edition.

http://i66.tinypic.com/9r3mvn.jpg

Oj vad sugen man blev nu då. På min top 5 ever-lista... måste bara införskaffa ett riktigt tungt surroundsystem först, ett måste för den musiken.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Efter 3 veckors väntan fick jag hem denna för 11,18 € inklusive frakt. 2017 utgiven digitalt restaurerad T2 Blu-ray. Innehåller tre versioner: Theatrical, Special Edition och Special Extended Edition.

http://i66.tinypic.com/9r3mvn.jpg

Blir filmkväll hos dig med andra ord.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G