Blizzard: "Vi har flera Diablo-projekt på gång"

Permalänk
Medlem

En remaster av Diablo II och en "riktig" uppföljare vore fantastiskt! Men man törs inte hoppas längre...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Något jag saknade i Diablo 2, var möjlighet att speca om sin gubbe, det kom kanske senare.

Själv tycker jag att det är för mycket om-speca:nde i dagens spel. Tyckte det var en del av charmen med att levla upp, då man var tvungen att tänka sig för, och i värsta fall börja om ifall ens gubbe sög för mycket

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem

Hoppas de insett att verkligheten sprungit ifrån dem så nu jobbar de för fullt med att porta sina titlar till Linux, det kan väl inte vara något annat?

Permalänk
Medlem

Efter Diablo 3 är man inte alls sugen på en till. Samma med Starcratf 2.

Grim Dawn är vad Diablo 3 skulle ha blivit. Köp det istället för att vänta på Diablo 4. Finns på GoG utan DRM.

Permalänk
Medlem

Hur gör man om man vill spela Diablo 2 på en modern dator? För det verkar inte finnas på Battlenet och min dator har ingen dvd-läsare.

Permalänk
Medlem

D2 var ok, men kommer inte spela det igen bara för att det blir en remaster? D3 har vuxit och förändrats en hel del sen det släpptes och till det bättre.
Dock så finns det ju förbättringspotential...

Nej, ett D4 skulle nog sitta fint. Ännu en anledning till att byta ut min hårdvara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

RMAH så man kan tjäna lite pengar igen. Vore roligt. Och om de gör så som Diablo 3 när det var nytt att det var skitsvårt (act 2 inferno), så sätter det bra fart på RMAH:s priser. ^^

Jag gillar alla Diablo, 1, 2 och 3. Så trist och lyssna på Diablo gnäll vid varje nyhet mer specifikt gnäll på Diablo 3.

Skickades från m.sweclockers.com

Intressant - att man slopade AH var den största faktorn i att jag spelat så mycket D3 som jag gjort.

Permalänk
Medlem

@EntropyQ3: Jag håller med; AH förstörde hela spelet.

Permalänk
Medlem

Diablo 4, men det kommer så klart bara heta "Diablo". För det är så man gör enligt marknadsavdelningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Hur gör man om man vill spela Diablo 2 på en modern dator? För det verkar inte finnas på Battlenet och min dator har ingen dvd-läsare.

Du kan ladda ner spelet från Battle.net.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Intressant - att man slopade AH var den största faktorn i att jag spelat så mycket D3 som jag gjort.

Ja jo jag förstår, det kom till ett skede där man fick bättre saker på AH än i själva spelet.
Så i slutskedet så blev spelet bättre utan AH men jag hade kul med AH och RMAH, det var som ett eget litet spel, jag startade Diablo och spelade AH och RMAH och flippade saker. Så jag har haft roligt både med och utan AH/RMAH.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

D1 spelas på Playstation 1, med svenska röster & det är bara att koppla in en extra handkontroll för multiplayer på TV:n.

Herregud, det framstår som en parodi likt "Om Star Wars Var Svensk".

Permalänk

Jag hoppas på remaster av D2 och D1.
Jag är också en av dem som tycker att möjligheten att byta fritt mellan skills/spells när man vill dummar ner spelet alldeles för mycket. Nu har man ingen anledning att köra samma klass 2 ggr...
Jag gillar fortfarande D3 och är en av få (verkar det som) som älskar grafiken... Nåja, spännande blir det att höra vad som är på gång

Permalänk
Skrivet av r3mpuh:

D1 spelas på Playstation 1, med svenska röster & det är bara att koppla in en extra handkontroll för multiplayer på TV:n.

Skickades från m.sweclockers.com

Det var på ps som jag för första gången kom i kontakt med Diablo.
Hyrde det och spelade hela helgen med brorsorna splitscreen! Helt underbart bra (tyckte vi då)!!
Lirade ettan på PC väldigt mycket efter det och fy fan vilken känsla det var i det spelet!

😀

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av stenharl:

Själv tycker jag att det är för mycket om-speca:nde i dagens spel. Tyckte det var en del av charmen med att levla upp, då man var tvungen att tänka sig för, och i värsta fall börja om ifall ens gubbe sög för mycket

Där ser man! tänker inte säga emot, vi har helt enkelt olika uppfattningar, kanske ett val man skulle kunna gör vid skapandet av karaktären, typ hardcore.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ArtMan:

Efter Diablo 3 är man inte alls sugen på en till. Samma med Starcratf 2.

Grim Dawn är vad Diablo 3 skulle ha blivit. Köp det istället för att vänta på Diablo 4. Finns på GoG utan DRM.

https://www.youtube.com/watch?v=s2i0SxiPkZ8

WOW

Permalänk
Avstängd

@ArtMan: Tack för tipset. SJälv lirar jag Path of Exile som liknar D2-känslan sjukt mycket: https://www.pathofexile.com/

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eXpander_:

@ArtMan: Tack för tipset. SJälv lirar jag Path of Exile som liknar D2-känslan sjukt mycket: https://www.pathofexile.com/

Jag spelade path of exile men kände inte alls att det var samma som D2. D2 går snabbare och man kan peppra sina spells ganska snabbt, det är lite mörkare också. Path har en viss likhet men är samtidigt inte likt. Jag hittade inte känslan i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

RMAH så man kan tjäna lite pengar igen. Vore roligt. Och om de gör så som Diablo 3 när det var nytt att det var skitsvårt (act 2 inferno), så sätter det bra fart på RMAH:s priser. ^^

Jag gillar alla Diablo, 1, 2 och 3. Så trist och lyssna på Diablo gnäll vid varje nyhet mer specifikt gnäll på Diablo 3.

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt det jag syftade på. Inget negativt alls. Hade lämnat POE för Diablo direkt om det var som förut.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

D3 har verkligen haft sina dalar och toppar... Jösses. Men har måste ändå säga att det är en av dom spel jag spelat mest dom senaste åren.

Hoppas dom lärt sig utav sina läxor och gör nästa Diablo inte så förbannat lättillgängligt och casual. Ge oss något mer att grinda för, än samma Chest piece man redan har fast med 10 mer i X-stats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArtMan:

Efter Diablo 3 är man inte alls sugen på en till. Samma med Starcratf 2.

Grim Dawn är vad Diablo 3 skulle ha blivit. Köp det istället för att vänta på Diablo 4. Finns på GoG utan DRM.

https://www.youtube.com/watch?v=s2i0SxiPkZ8

Vill slå ett slag för detta, vi är ett halvdussin som hållit på att lira det till och från sen i julas, fantastiskt roligt!

Tänk er som en modern variant av Diablo 2 med en touch av Titan Quest (vad gäller skill trees).
Finns sjukt många builds man kan leka runt med.

---

On-topic så är detta en av Blizzards äkta icke-nyheter:

"Vi håller på att göra nånting."

Jaha. :/

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Skrivet av ArtMan:

Efter Diablo 3 är man inte alls sugen på en till. Samma med Starcratf 2.

Grim Dawn är vad Diablo 3 skulle ha blivit. Köp det istället för att vänta på Diablo 4. Finns på GoG utan DRM.

https://www.youtube.com/watch?v=s2i0SxiPkZ8

Antar åsikterna kan skilja mycket här också. Jag köpte Grim Dawn och har spelet igenom ungefär halva storyn från vad jag förstått innan jag var helt trött på det och startade upp en runda Diablo2 istället
Vet inte vad men något saknades i GD för min del.

Permalänk
Medlem

Diablo 2 Remastered 100%!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Det är svårt att se Blizzard avvika från sin nuvarande strategi. Vi kanske får ett "tröstpris" i form av en Diablo 2 Remaster, men allt annat fortsätter nog i WoW/Diablo 3/Overwatch stilen.

Jag har dock fortfarande lite förhoppningar om att dom tagit till sig av den uppenbara kritiken angående Diablo 3, och levererar någonting bättre nästa gång. Jag följer eventuella Diablo nyheter med viss spänning, ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXpander_:

@ArtMan: Tack för tipset. SJälv lirar jag Path of Exile som liknar D2-känslan sjukt mycket: https://www.pathofexile.com/

Skrivet av tumvanten:

Jag spelade path of exile men kände inte alls att det var samma som D2. D2 går snabbare och man kan peppra sina spells ganska snabbt, det är lite mörkare också. Path har en viss likhet men är samtidigt inte likt. Jag hittade inte känslan i alla fall.

Samma för mig. PoE har snygg grafik men det är byggd för att vara free to play och därmed för lång grind om man nu inte investerar pengar samt känslan var inte riktigt där.

Diablo 2 hade bra stämning samt fin grafik när den laserades. Det hade också djup för hardcore gamers.

Diablo 3 riktar sig till yngre och mer casual spelare medan Grim Dawn har mer djup, bättre stämning samt mörkare grafik än Diablo 3 och riktar sig kanske mer till lite äldre som vill ha en upplevelse och samtidigt massor av val på hur man vill spela. Kanske lite för mycket i början så tar lite tid innan man kommer in i spelet.

För min del är Grim Dawn det bästa isometrisk action RPG jag spelat efter Dungon Siege då jag är ute efter bra stämning, snygg grafik och äventyr självklart med spännande drops. Grim Dawn är inte perfekt dock och hade velat se snyggare rustningar samt grafik på dessa.
En annan nackdel är ju alla oanvändbara drops. Är dock värre i Diablo3 och PoE. Legendary och Epic bör alltid vara bra att ha med rätt stats för någon build iaf men ofta är det bara skräp som är oanvändbar och en del lägre nivå drops kan ha bra mycket högre stats. Det är ren tidsslösseri som man kunde ha lagt på questruns istället för att gå igenom vad man ska plocka och vad man ska slänga direkt. Var någon som hade skrivit en bra artikel om detta som jag dock glömt namnet på där det iaf talades om hur systemet är uppbyggd i dessa spel där 95% av drops är skräp samt hur man skulle ha gjort istället där man fått meningsfulla och användbara drops.

Skrivet av lanbonden:

Antar åsikterna kan skilja mycket här också. Jag köpte Grim Dawn och har spelet igenom ungefär halva storyn från vad jag förstått innan jag var helt trött på det och startade upp en runda Diablo2 istället
Vet inte vad men något saknades i GD för min del.

Ge det en chans till och fortsätt till lite högre lvl då det kommer bli roligare och expansionen Grim Dawn - Ashes of Malmouth är ett måste :). Snygga miljöer med! De jobbar också på expansionen "Pyramids" som bör komma ut fjärde kvartalet någon gång. En film från Ashes of Malmouth.

Permalänk
Avstängd

Helt värdelöst att det ända diablo3 idag går ut på är att grinda paragon lvlar och har man inte tid att spela 10 timmar om dagen i några månader så tävlar du mot folk som är 3-4 ggr starkare än din char.

Permalänk
Skrivet av ArtMan:

Samma för mig. PoE har snygg grafik men det är byggd för att vara free to play och därmed för lång grind om man nu inte investerar pengar samt känslan var inte riktigt där.

För att vara ärlig så slutade jag läsa där.. PoE har inga mikrotransaktioner som hjälper dig på något sätt i spelet, allt är kosmetiskt. Förutom då stashtabs eller charslots, men att påstå att man kan skippa grinden genom att pytsa upp lite kosing är så långt från sanningen man kan komma.

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Diablo 2 hamnade på hyllan efter det att de höjt svårighetsgraden i samband med att runorna dök upp.
Hade säkert funkat, genom att lära sig hur man skulle använda den nya grejerna, men det var kändes inte som att det var mödan värt.
Något jag saknade i Diablo 2, var möjlighet att speca om sin gubbe, det kom kanske senare.

Kör alltid d2 ett par veckor vid ladder reset. Specka om kan du göra 3 ggr gratis, sen får du byta till dig eller döda bossar för att göra din egen respec token.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Plot twist: Dom lanserar "Real Money Action House" som en stand-alone titel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcidStorm:

För att vara ärlig så slutade jag läsa där.. PoE har inga mikrotransaktioner som hjälper dig på något sätt i spelet, allt är kosmetiskt. Förutom då stashtabs eller charslots, men att påstå att man kan skippa grinden genom att pytsa upp lite kosing är så långt från sanningen man kan komma.

Hade för mig att man kunde köpa XP poäng i spelet men det stämmer inte. Helt rätt extra tabbar och slots är inte pay to win. Mitt fel.