Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Inaktiv

Grim välkomnas till familjen

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Saknar en svart katt i min samling, tyvärr så tillåter mina 75 kvm max tre katter känns det som.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Saknar en svart katt i min samling, tyvärr så tillåter mina 75 kvm max tre katter känns det som.

3 katter på 75 kvm max?

Jag har haft 4 katter i min som är på 30 kvm.
Det är mycket beroende av hur katterna är mot varandra, och deras temprament, mina var lugna av sig.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

3 katter på 75 kvm max?

Jag har haft 4 katter i min som är på 30 kvm.

Tänk på att katter är revir-djur... Det kan fungera, men blir det lite osämja och revir-gnabb, är det inte roligt med 4 katter på 30kvm.

Har en katt som är som en pitbull här hemma och vi har ändå en stor lägenhet, men det bråkas ändå om olika ställen ibland. Ena katten har pinkat in soffan, den andra sängen och nåde om den andra kommer dit. Ibland sover dem tillsammans, men sedan en tid tillbaka är det oftast på olika platser.
Går vi ut i koppel, så flyr våra grannkatter som är utekatter... och en annan nästan släpas med när "pitbullen" ska jaga efter.

Vet inte om det är något speciellt med Ragdolls, men jag har aldrig haft någon katt som är så katig som den...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag vägrar att skaffa katt. Men om en katt flyttar hem till mig så är det OK. Just nu bor det en kastrerad hankatt vid namn Ringo Starr hemma hos mig. Hans bror, Eric Clapton, bor tvärs över vägen hos grannen. Tydligen var det två omhändertagna och placerade katter som sedan rymde tillsammans från det nya hemmet, en halvmil bort i skogen längs vägen, och som sedan flyttade hit.

Katten bor i ladugården eller pannrummet, beroende på väder.

Hundar har ägare. Katter har servicepersonal...

Visa signatur

Linux och Android

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

3 katter på 75 kvm max?

Jag har haft 4 katter i min som är på 30 kvm.
Det är mycket beroende av hur katterna är mot varandra, och deras temprament, mina var lugna av sig.

Skrivet av DaBone:

Tänk på att katter är revir-djur... Det kan fungera, men blir det lite osämja och revir-gnabb, är det inte roligt med 4 katter på 30kvm.

Har en katt som är som en pitbull här hemma och vi har ändå en stor lägenhet, men det bråkas ändå om olika ställen ibland. Ena katten har pinkat in soffan, den andra sängen och nåde om den andra kommer dit. Ibland sover dem tillsammans, men sedan en tid tillbaka är det oftast på olika platser.
Går vi ut i koppel, så flyr våra grannkatter som är utekatter... och en annan nästan släpas med när "pitbullen" ska jaga efter.

Vet inte om det är något speciellt med Ragdolls, men jag har aldrig haft någon katt som är så katig som den...

Jag är inte den som säger till folk vad de ska göra. Fyra katter på 30 kvm känns dock som väldig korvstoppning. Har som sagt tre helt olika katter på en yta av 75 kvm. Den största kattfördelen är att lägenheten till 80% består av ett helt stort öppet rum (2000-talets vurm för öppen planlösning) vilket innebär att kissarna har runt 14 meter att springa på genom lägenheten och även några extra meter om de viker av in i mitt sovrum/datarum vilket de gör. De kan bete sig som galningar utan att det saknas plats, dessutom har jag kattmöbler och sovplatser monterade på väggen så de även har vertikala alternativ.

Jag skulle aldrig utan att få dåligt samvete förminska deras yta från 75 kvm till 30 kvm och dessutom kasta in en katt till. Å andra sidan så kanske dina katter är nöjda med ytan, jag vet inte, känner varken dig eller dina katter.

Jag har lyckligtvis helt blivit förskonad från pinkande i soffor eller sängar, faktum är att inga olyckor har inträffat när det gäller den ändan. Däremot kräks katterna både här och där vilket har sabbat mitt vitoljade askgolv mer än det redan var (slipning är enda lösningen) men jag bryr mig inte då jag ska bo kvar länge än.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adoby:

Jag vägrar att skaffa katt. Men om en katt flyttar hem till mig så är det OK. Just nu bor det en kastrerad hankatt vid namn Ringo Starr hemma hos mig. Hans bror, Eric Clapton, bor tvärs över vägen hos grannen. Tydligen var det två omhändertagna och placerade katter som sedan rymde tillsammans från det nya hemmet, en halvmil bort i skogen längs vägen, och som sedan flyttade hit.

Katten bor i ladugården eller pannrummet, beroende på väder.

Hundar har ägare. Katter har servicepersonal...

Varför vägrar du att skaffa katt? Var är det för fel på att vara servicepersonal?

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Jag har lyckligtvis helt blivit förskonad från pinkande i soffor eller sängar, faktum är att inga olyckor har inträffat när det gäller den ändan. Däremot kräks katterna både här och där vilket har sabbat mitt vitoljade askgolv mer än det redan var (slipning är enda lösningen) men jag bryr mig inte då jag ska bo kvar länge än.

Var mer ett uttryck från min sida, då katter brukar pinka in sina revir.. Men det börjar de inte med om de kastreras, däremot kan de gnafsa om sina ställen som de ser som sina egna...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Var mer ett uttryck från min sida, då katter brukar pinka in sina revir.. Men det börjar de inte med om de kastreras, däremot kan de gnafsa om sina ställen som de ser som sina egna...

Lugna puckar, två av mina katter (Zelda & Kara) är sedan länge kastrerade, en hona och en hane utan några större problem. Däremot kan jag se vissa problem när lilla Spock ska kastreras (5/9 bokad tid) då han har trots liten kisse ett gediget manligt paket hängande mellan bakbenen. Skrivit om det i tråden och pratade med Blå Stjärnan utan några raka svar. Jag vill absolut inte se hans "gigantiska pungkulor" bli till en uttorkad skinnpåse. Skulle så bli fallet så får han slippa ingreppet.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bascule666:

Lugna puckar, två av mina katter (Zelda & Kara) är sedan länge kastrerade, en hona och en hane utan några större problem. Däremot kan jag se vissa problem när lilla Spock ska kastreras (5/9 bokad tid) då han har trots liten kisse ett gediget manligt paket hängande mellan bakbenen. Skrivit om det i tråden och pratade med Blå Stjärnan utan några raka svar. Jag vill absolut inte se hans "gigantiska pungkulor" bli till en uttorkad skinnpåse. Skulle så bli fallet så får han slippa ingreppet.

Rekommenderar inte att låta bli att kastrera såvida du inte vill ha nedpinkade möbler...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Rekommenderar inte att låta bli att kastrera såvida du inte vill ha nedpinkade möbler...

Nej. det är ingen höjdare för en innekatt. Mina honkatter pissade precis överallt innan kastreringen. Det verkar som om när en katt börjar löpa så smittar det av sig på den andra katten också om man har flera katter.

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Du kan ju alltid testa lite feromoner om du inte redan gjort det. Feliway Friends kör jag själv med när en ny katt ska installeras. Just nu har jag två stycken inkopplade i lägenheten då Spock är hyfsat ny kisse. Om det verkligen fungerar kan jag inte svara på då det är omöjligt att göra en blindtest.

Feliway Friends

Skrivet av dovienya:

För oss började det strula med att vår bengaltonåringsgrabb på 1 år lekte för hårt/attackarade vår andra hankatt Nisse, 5 år. Båda kastrerade. Min uppfattning var att bengalskrället bara ville leka, men att Nisse däremot kände sig anfallen av en 150% så stor katt som bara är okontrollerade muskler; och därför lade Nisse benen på ryggen vid första anblick... varpå jaktinstinkten kickade in för den leksugne och det blev bråk på riktigt.
Feliway friends gjorde att de faktiskt kunde vara i samma rum samtidigt, men bara om båda var där "under kontroll". Om bengalen däremot kom in "med fart" till rummet där Nisse var, vilket hände rätt ofta, så var läggabenenpåryggen-instinkten för inlärd för att kunna undvikas och så var jakten i full gång igen.

I förlängningen så sålde vi bengalen till en ny ägare där han får det kanonbra. Nisse mår nu redan efter några veckor väldigt mycket bättre och är inte alls nervös längre.

Med detta så tycker jag att det absolut är värt att testa Feliway friends - och ju förr desto bättre - för i alla fall jag märkte skillnad; dock för liten skillnad för att det skulle lösa det hela för oss.

edit: detta var till @Guestah , nåja
edit igen: bengalen kom in som 1-åring till huset, och blev alltså aldrig kattungesintroducerad hos oss, utan han var direkt störst och starkast..

Skrivet av Bascule666:

Det är klar skillnad på "vanliga" Feliway och Feliway Friends, helt olika doftämnen. Tycker du ska testa, värt 259:-.

Feliway Friends på Zooplus

Skrivet av Tiamat:

Har själv en bengalhane samt en bondkatt som är hona. Bengalen kom hit som kattunge efter 6 månader styrde han och han leker väldigt hårdhänt. Måste vara vakt när detta sker. Med Feliway Friends blir det lite bättre har ett flertal oöppnade flaskor samt ett nytt startpaket som bara ligger här. Så för mig funkade det inte jättebra men ge det en chans.

Det måste vara Feliway Friends, classic fungerar inte på katter som inte gillar varandra.

Update: Det har löst sig rätt så bra nu så här 3 veckor senare. Om det är tack vare feliway friends eller för att deras liv har stabiliserat sig i det nya huset låter jag vara osagt. Nu leker dom tillsammans, tvättar varandra och bråkar inte alls. Känns väldigt skönt

Permalänk
Medlem

Fluffboll in action

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Varför vägrar du att skaffa katt? Var är det för fel på att vara servicepersonal?

Det är för jobbigt med kattungar. Söta men fasansfullt ansvar.

Jag har aldrig behövt skaffa katt. Katter skaffar mig. Jag är en kattmänniska.

Jag är helt OK med att vara servicepersonal och tycker att det är mycket trevligt med en katt på gården. Och katten tycker uppenbarligen att det är trevligt att vara här. Eftersom han kom hit och stannar.

Visa signatur

Linux och Android

Permalänk
Medlem

Har tidigare i tråden luftat en oro inför lilla Spocks kastrering (bokat 5/9 på Blå Stjärnan Gbg) då jag funderar över vad som händer med hans "paket" som syns tydligt. När jag bokade tiden hos Blå Stjärnan som jag tycker är suveräna så hade de noll svar utan det var mest lite svammel om att det brukar inte synas så mycket.

Ta en titt på bilden, vad händer med Spocks cojones efter en kastrering, en tom skinnpåse?

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bascule666:

Har tidigare i tråden luftat en oro inför lilla Spocks kastrering (bokat 5/9 på Blå Stjärnan Gbg) då jag funderar över vad som händer med hans "paket" som syns tydligt. När jag bokade tiden hos Blå Stjärnan som jag tycker är suveräna så hade de noll svar utan det var mest lite svammel om att det brukar inte synas så mycket.

Ta en titt på bilden, vad händer med Spocks cojones efter en kastrering, en tom skinnpåse?

https://i.imgur.com/UUZsOE2.jpg

Hellre en tom skinnpåse än nedpissad lägenhet ;p (Har inget svar)

Permalänk
Medlem

@Bascule666: Har/haft flera korthåriga hankatter , inget jag märkt på nån av dom , ska se om han jag har nu ställer upp på fotografering när jag kommer hem

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Ja den kallas för slang varulvskatt. Det finns såna i Sydafrika tydligen, har sett en del på blocket men jag vet inte om de är äkta. Ja menar 15-18 000 kr för en sällsynt bondkatt är lite pengar ändå.

En Lykoi kattunge — som ibland kallas en “varulv katt” — hittades av ett animal rescue grupp i Kapstaden, Sydafrika. Denna extremt sällsynta katt rasen kommer från en naturligt förekommande gen i vilda katter, enligt the International Cat Association. Rasen har fått sitt namn från det grekiska ordet för varg.

Källa

Hittade Lykoi Scandinavia / Ulvgrytet cattery i Stockholm. Deras första kull finns sommaren 2018.
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/26677945_2009437819303823_120672038377583546_o.jpg?_nc_cat=0&oh=3989c297905ae6a2171427506450f5bc&oe=5BC7F3E7

Alltså... den blicken.
Känns som en vakthund som stirrar ilsket på en typ: "Försvinn... eller så ser jag till att du försvinner".

Skrivet av Bascule666:

Alltså värmen! Just nu är det helt mulet i Gbg men värmen är så tryckande att mina solälskande katter Zelda och Spock bara sover hela dagarna och äter klart mindre än vanligt. De har tidigare varit helt opåverkade men nu har väl gränsen passerats. Stackars semilånghåriga Kara ser mer död än levande ut.

Det känns inte helt rätt när man kommer in från balkongen och tycker det är svalt i lägenheten och sedan konstaterar att det faktiskt är 28 grader inne...

https://i.imgur.com/F62cfv2.jpg

Min är inte glad för värme heller, men jag har svårt att göra mycket när jag inte är hemma mer än att se till där är friskt vatten (fontän) och ställen som är lite svalare han kan ligga på.

När jag kommer hem brukar han ligga vid mig dock, där ACn blåser på. En av dagarna härom började jag klappa honom med en isklamp... som han gnuggade och kelade med som den vore bästa vännen.

Tror det beror väldigt mycket på deras pälstyp. Vissa har lång och relativt tjock päls, och det blir inte kul. Sen finns det korthåriga katter som är mer genetiskt designade för värme, och dessa trivs nog där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adoby:

Hundar har ägare. Katter har servicepersonal...

So true....soooo TRUE 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Har tidigare i tråden luftat en oro inför lilla Spocks kastrering (bokat 5/9 på Blå Stjärnan Gbg) då jag funderar över vad som händer med hans "paket" som syns tydligt. När jag bokade tiden hos Blå Stjärnan som jag tycker är suveräna så hade de noll svar utan det var mest lite svammel om att det brukar inte synas så mycket.

Ta en titt på bilden, vad händer med Spocks cojones efter en kastrering, en tom skinnpåse?

https://i.imgur.com/UUZsOE2.jpg

När jag kastrerade min katt så gjorde de ett litet snitt där som fick läka själva. De tog inte bort något utan ströp enbart blodflödet till "paketet" m.h.a. snittet. "Paketet" krympte ihop och försvann (kroppen tar hand om det) och i dagsläget finns inget kvar där - ingen tom skinnpåse utan det är ganska slätt. Detsamma bör nog ske med din katt när detta väl händer så inget att oroa sig över

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

När jag kastrerade min katt så gjorde de ett litet snitt där som fick läka själva. De tog inte bort något utan ströp enbart blodflödet till "paketet" m.h.a. snittet. "Paketet" krympte ihop och försvann (kroppen tar hand om det) och i dagsläget finns inget kvar där - ingen tom skinnpåse utan det är ganska slätt. Detsamma bör nog ske med din katt när detta väl händer så inget att oroa sig över

Låter bra! Ska ta ett snack med veterinären innan ingreppet.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adoby:

Det är för jobbigt med kattungar. Söta men fasansfullt ansvar.

Jag har aldrig behövt skaffa katt. Katter skaffar mig. Jag är en kattmänniska.

Jag är helt OK med att vara servicepersonal och tycker att det är mycket trevligt med en katt på gården. Och katten tycker uppenbarligen att det är trevligt att vara här. Eftersom han kom hit och stannar.

man behöver inte börja med kattungar heller - katthemmen kommer snart att vara överfulla med katter som familjer inte längre 'vill ha' då kattungarna inte är så små och gulliga längre, bland dessa finns det också fullvuxna katter som behöver ny tillvaro och kanske inte alltid från så bra uppväxt - ibland riktigt fina katter som skulle kosta bra mycket om det var från uppfödare med stamtavla

(personligen anser jag att en smula blandning är bra för en katts robusthet då 'renrasiga' katter kan ha en del issue över tiden, som krasst sett beror på mer eller mindre inavel.... - vägkorsningskatter efter kort och het möte och med oklar faderskap brukar allt som oftast ger väldigt robusta katter)

Permalänk
Medlem

Kanske inte är en slump att en del människor gillar katter och en del inte gör det. Det kanske beror på yttre påverkan av en vanlig parasit. Kusligt...

https://www.independent.co.uk/news/science/toxoplasma-gondii-...

https://www.neuroscientificallychallenged.com/blog/toxoplasma...

Visa signatur

Linux och Android

Permalänk
Medlem

Tintin

5kg, 7 månader. Finns risk att han blir ganska maffig till slut...

Permalänk
Medlem

Fanta

20180806_DSC_4049 by Kimmo Räsänen, on Flickr

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av dovienya:

Tintin
http://forumbilder.se/H7P4P/20180808-135413.jpg
5kg, 7 månader. Finns risk att han blir ganska maffig till slut...

Maine coon? De brukar kunna se rätt lustiga ut runt 1 år, för litet huvud mot kroppen :).

Fin misse.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sibirisk/Neva, han är jättemysig. Kanske lite för på... men till slut ger man väl upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av dovienya:

Tintin
http://forumbilder.se/H7P4P/20180808-135413.jpg
5kg, 7 månader. Finns risk att han blir ganska maffig till slut...

Vilken sötnos <3

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

En av våra två birmor.

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem
Skrivet av dovienya:

Sibirisk/Neva, han är jättemysig. Kanske lite för på... men till slut ger man väl upp

Där ser man! Ser ju rund ut i ansiktet som sibirisk men örontoffsarna såg typiskt maine coon ut

Skickades från m.sweclockers.com