Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Ja produkten var väldigt amatörmässigt byggd när man måste använda en kniv. Sen fick vi knappt i den i dockan heller. Vilket var hela deras nisch att man kan spela och har kvar skyddet i dockan.

Nu är inlägget raderat då jag tyckte kampanjen såg "fishy" ut. Själv kommer vi stoppa betalningen och dra oss ur. Känner inte för att betala import/tull för nåt som kan förstöra ens Switch.

Det dom visar är ju precis samma sak som har existerat ett bra tag nu när man tar sin existerande switch dock och flyttar innehållet till en 3d printad mindre switch dock. Vill minnas att det var massa olika versioner av just den här sorten tom en som hade inbyggd projektor som enbart var på 480p..
Det är tråkigt dock att det ska vara så svårt för företag att göra sina egna versioner som t.ex. Nyko som man tycker borde få den information de behöver ifrån Nintendo då det är en officiell produkt.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rappen:

Det dom visar är ju precis samma sak som har existerat ett bra tag nu när man tar sin existerande switch dock och flyttar innehållet till en 3d printad mindre switch dock. Vill minnas att det var massa olika versioner av just den här sorten tom en som hade inbyggd projektor som enbart var på 480p..
Det är tråkigt dock att det ska vara så svårt för företag att göra sina egna versioner som t.ex. Nyko som man tycker borde få den information de behöver ifrån Nintendo då det är en officiell produkt.

Nyko-dockan till Switch är inte en licensierad produkt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Hedersmedlem

@Hagge Inlägg flyttad->Tråden om Nintendo Switch

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Ja produkten var väldigt amatörmässigt byggd när man måste använda en kniv. Sen fick vi knappt i den i dockan heller. Vilket var hela deras nisch att man kan spela och har kvar skyddet i dockan.

Nu är inlägget raderat då jag tyckte kampanjen såg "fishy" ut. Själv kommer vi stoppa betalningen och dra oss ur. Känner inte för att betala import/tull för nåt som kan förstöra ens Switch.

Tack för din feedback och återkoppling Uppskattas enormt, kanske också väntar med den

Permalänk
Medlem

Diablo 3 to Switchen var ganska otippat! Någon som funderar på ett köp?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

kan rekommendera hollow knights och Dead cell, två väldigt bra spel. Dom bästa spelen för switchen har nog varit, steamworld dig 2+heist, hollow knights och dead cell. Köpte även owl men har svårt att fastna för den...

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av doomas:

Diablo 3 to Switchen var ganska otippat! Någon som funderar på ett köp?

Skickades från m.sweclockers.com

Kommer att köpa det men det lär vara en fet download på spelet Bilzzard hintade om en Switch release redan i våras. Sen följde en del butiker upp med att lista spelet. Självklart dementerade Bilzzard allt men kopplingen var solklar. Ett Diablo-huvud inkopplad till ett uttag (switch på engelska) plus att huvudet släcktes och tändes om igen och igen.

Permalänk
Medlem

Synd att jag har spelat det tillräckligt, för det passar Switchen nästan lika perfekt som (törs jag säga det) WoW.
En del spel är som klippta och skurna att kunna spelas i sängen. Eller på tåg. Eller...

Permalänk

Skulle bara visa min nintendo switch backpack. Fullt portabel i dockad mode med 17" skärm.
Drivs av powerbanks. Bra alternativ om man kör myclet local co op ute i naturen.

portable docked

https://youtu.be/ncVluypxsbE

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem

A Hat in Time till Nintendo Switch

Jag är faktiskt lite hypad!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Jag gillar Switchen men jag tycker den är besvärlig med dockningsstationen och tvbänken. Hur har ni era Switch vid tv:n? Tv-bänkens hyllor är så låga så ska jag ta Switchen ur dockat läge får jag ta ur hela dockan och det irriterar mig lite..
I-landsproblem kanske men iallafall.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Flutters:

Yes!!! Trodde dom sa att det aldrig skulle komma till switch?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:
Skrivet av tyvar1:

Yes!!! Trodde dom sa att det aldrig skulle komma till switch?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag med! Back-loggen växer

Permalänk
Konsolgrävare

Hoppas verkligen på nya Joy-Cons! Dags för Nintendo att släppa Joy Cons med något tema!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

Hoppas verkligen på nya Joy-Cons! Dags för Nintendo att släppa Joy Cons med något tema!

Vi får hoppas på det bästa men det ser faktiskt ut som dekaler som man sätter på dockan och joy-con. I annat fall kan man ju trösta sig med den kanadensiska bonusen istället en snygg handduk:

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Blev till slut ett köp av Grizzly Lather CitySlicker Case by Waterfield. Hört mycket gott om Waterfield och att "Anker PowerCore+ 20100 fits in rear pocket" är perfekt

Vad tycker du om fodralet så här några månader efter? Kvalitet, passform, skydd osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av doomas:

Vad tycker du om fodralet så här några månader efter? Kvalitet, passform, skydd osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Otroligt nöjd. Så nöjd så jag köpte mig ett till fodral från dom till min Surface Book 2.

Passformen är perfekt och älskar att man får plats med så många Game Cards och tillbehör. Tycker den är otroligt snygg också. Den kostade rätt mycket men man får vad man betalar för

Rekomenderar starkt!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

@oRBIT2002: Jag har min ståendes på tv bänken och inte inne i någon av hyllorna/luckorna, smälter in väldigt bra måste jag säga.

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Otroligt nöjd. Så nöjd så jag köpte mig ett till fodral från dom till min Surface Book 2.

Passformen är perfekt och älskar att man får plats med så många Game Cards och tillbehör. Tycker den är otroligt snygg också. Den kostade rätt mycket men man får vad man betalar för

Rekomenderar starkt!

Kul att du är nöjd Känns fodralet smidigt? Jag tänker att man verkar få in en hel del saker (dock inte stora), så blir det kanske lite klumpigt jämfört med det jag har nu. Men skillnaden kanske inte är så stor ändå?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av doomas:

Kul att du är nöjd Känns fodralet smidigt? Jag tänker att man verkar få in en hel del saker (dock inte stora), så blir det kanske lite klumpigt jämfört med det jag har nu. Men skillnaden kanske inte är så stor ändå?

Hade samma fodral innan. Mitt nya är lite mer klumpigt och tar mer plats men skyddar Switchen mer och ser otroligt mycket snyggare ut så det är det värt i min mening

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Hade samma fodral innan. Mitt nya är lite mer klumpigt och tar mer plats men skyddar Switchen mer och ser otroligt mycket snyggare ut så det är det värt i min mening

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för svaren! Jag får fundera lite, vill egentligen inte ha ett klumpigare fodral, men vill gärna få in laddkabel/mobilladdare också.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Hade de vart steelbook där har jag bokat utan tvekan!

Permalänk
Medlem

7kr billigare än att köpa grejerna separat, vilket kap

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av hultron:

7kr billigare än att köpa grejerna separat, vilket kap

Lite synd att de har ett sånt pris då både CDON och GameStop har 1199kr. Nån Steelbook verkar heller inte var tillgänglig för Sverige. Väldigt synd då tyskarnas mediamarkt.de har SB:en med standard versionen. Själv väntar jag in den europeiska nya pro-kontrollen med bundle.

Permalänk
Medlem

Något man ska tänka på om man köper en begagnad switch? Läste något om att vissa joycon controller hade problem med räckvidd vid release? Tänkte der var dags att introducera dottern i lite gaming och switch känns som ett bra instegsalternativ.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Todilo:

Något man ska tänka på om man köper en begagnad switch? Läste något om att vissa joycon controller hade problem med räckvidd vid release? Tänkte der var dags att introducera dottern i lite gaming och switch känns som ett bra instegsalternativ.

Skickades från m.sweclockers.com

Om du kan prova så se till att joy consen sitter ordentligt. I vissa fall sitter de riktigt löst på konsolen om den varit hårdhänt behandlad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Om du kan prova så se till att joy consen sitter ordentligt. I vissa fall sitter de riktigt löst på konsolen om den varit hårdhänt behandlad.

Tack för hjälpen. Bestämde mig för att köps nytt. Lite tråkigt i slit-och-slängsamhället men verkar vara många problem att råka ut för och ha ety nyare kvitto är värt några hundra extra.

Tänkte köra 1 128gb sd kort och skärmskydd. Något mer jag borde titta på? Såg att nintendo store hade lite reor på några spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag slog till på Mario Kart 8 igår för ca 350 kr, helt klart värt det
Senaste MK jag kört är till N64, så jag måste öva upp mig lite, hehe.

Skickades från m.sweclockers.com