Betala online med Swedbanks ungdomskort?

Permalänk
Medlem

Betala online med Swedbanks ungdomskort?

Hej!

Är 13 och fick swedbanks ungdomskort för kanske ett halvår sedan, och undrar hur man kan betala online med den. Jag kan inte använda klarna eller paypal, eftersom jag är under 18 och kortet stöder inte onlinebetalning. Finns det något annat sätt att betala online?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kattnos:

Hej!

Är 13 och fick swedbanks ungdomskort för kanske ett halvår sedan, och undrar hur man kan betala online med den. Jag kan inte använda klarna eller paypal, eftersom jag är under 18 och kortet stöder inte onlinebetalning. Finns det något annat sätt att betala online?

Tyvärr finns inget du kan göra för att få bankkortet att funka direkt vid onlineköp. Exakt vad är det du ska inhandla? Ett tips kan vara presentkort på exempel Steam som finns att köpa på Gamestop.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Visa electron ges ut till personer under 16 år. Med det kan du handla online. Kanske inte överallt dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Visa electron ges ut till personer under 16 år. Med det kan du handla online. Kanske inte överallt dock.

Finns dock inte för Swedbank.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Tyvärr finns inget du kan göra för att få bankkortet att funka direkt vid onlineköp. Exakt vad är det du ska inhandla? Ett tips kan vara presentkort på exempel Steam som finns att köpa på Gamestop.

Tänkte inte handla nåt speciellt, undrade mest.

Permalänk
Medlem

@Kattnos:

Om du vill ha ett säkert och välfungerande betalkort för online transaktioner så kan jag rekommendera "Paygoo Reload". Det är ett förbetalt mastercard som fungerar mer eller mindre överallt i världen, inklusive online. Man betalar helt enkelt in pengar till kortet på en pressbyrå eller 7-Eleven och vips, du kan använda dem direkt.

Nackdelen med kortet är att varje transaktion du gör kostar 3kr, vilket (många bäckar små...) kan bli en del i slutändan. Men om du endast ska betala en Netflix-subscription, eller whatever lite då och då, då är det inga problem.

Du kan kolla på Paygoo.se

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Finns dock inte för Swedbank.

Skickades från m.sweclockers.com

Då byter man bank.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Då byter man bank.

Inte lika enkelt för minderåriga men sure, har man föräldrarna bakom sig och de vill lägga tid på det så. Krävs intyg från bägge föräldrarna, varav minst en måste vara med under bankbesöket.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500