Visar "stutter +1" på testufo sidan?

Permalänk

Visar "stutter +1" på testufo sidan?

Hejsan

Hörde nyss talas om sidan "testufo.com" där man kan göra s.k stutter test/hz test, och får då +1 varierande. Det börjar med att jag får stutter +1 för att sen ändra sig till "ready".. sen efter en stund hackar det till o får återigen "stutter +1". Är det normalt? Eller har jag något fel med skärmen eller grafikkort?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Hejsan

Hörde nyss talas om sidan "ufo test" där man kan göra s.k stutter test, och får då +1 varierande. Det börjar med att jag får stutter +1 för att sen ändra sig till "ready".. sen efter en stund hackar det till o får återigen "stutter +1". Är det normalt? Eller har jag något fel med skärmen eller grafikkort?

Det är mer ett webläsartest.
Pillrar datorn med nånting annat som tar prio över webläsaren så får du ett hack.
Ingenting att oroa sig över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Hejsan

Hörde nyss talas om sidan "ufo test" där man kan göra s.k stutter test, och får då +1 varierande. Det börjar med att jag får stutter +1 för att sen ändra sig till "ready".. sen efter en stund hackar det till o får återigen "stutter +1". Är det normalt? Eller har jag något fel med skärmen eller grafikkort?

Exakt vilket test är det?
Om det är testet jag tror, så tyder detta på att du har en issue med webläsaren... Stäng ner alla öppna program och alla andra flikar i webläsaren och prova igen. Om det inte funkar då heller, prova en annan webläsare.
Om det inte funkar då heller, så har du kanske lite väl mycket skräp i din windowsinstallation

När du väl slutar få stutterfelen, läs instruktionen på sidan.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Det är mer ett webläsartest.
Pillrar datorn med nånting annat som tar prio över webläsaren så får du ett hack.
Ingenting att oroa sig över.

menar sidan "testufo.com" där man kan mäta fps och hz?

Skrivet av Roger W:

Exakt vilket test är det?
Om det är testet jag tror, så tyder detta på att du har en issue med webläsaren... Stäng ner alla öppna program och alla andra flikar i webläsaren och prova igen. Om det inte funkar då heller, prova en annan webläsare.
Om det inte funkar då heller, så har du kanske lite väl mycket skräp i din windowsinstallation

När du väl slutar få stutterfelen, läs instruktionen på sidan.

menar sidan "testufo.com" och testet som är på första sidan, som ska testa fps/hz på skärmen, Har stängt ner alla flikar osv, och blir samma sak iaf.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

@Kevlarheart: Man kan också få problem ifall du har flera skärmar, särskilt om de har olika uppdateringsfrekvens

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Skrivet av theo0019:

@Kevlarheart: Man kan också få problem ifall du har flera skärmar, särskilt om de har olika uppdateringsfrekvens

Nu sa du något! Jag har 2st skärmar inkopplade. 1st 144hz på DVI och en TV 60hz på andra uttaget. Måste va det som påverkar!

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Nu sa du något! Jag har 2st skärmar inkopplade. 1st 144hz på DVI och en TV 60hz på andra uttaget. Måste va det som påverkar!

Stäng allt annat å sätt chrome över hela skärmen så borde det fungera. Åtminstonde lite till och från, tillräckligt för att hinna se de du vill se

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]