Köpte WoW år 2005, installerade det för två veckor sedan. Äventyrare sökes!

Permalänk

Jag joinar gärna! 31år, 3 barn & Särbo.
Spelat till och från sedan Cataclysm, tror jag har en på 110 men osäker

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk

Följer tråden. Går i tankar om att börja spela lite igen. Jobbar mycket och har även hus osv så har inte så gott om tid för spel, men verkar som om ni andra är i samma situation!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Också sugen på att hoppa på! Vilken server lirar majoriteten på?

Permalänk
Medlem

Nu blir jag sugen också, svårt att hitta tid med jobb + ettåring + frugan

Permalänk
Medlem

Kul tråd! Funderar själva på att "återuppta" WoW. Spelade sommaren 2009 och hann väl blir lvl 52, sen blev det barn och hus och ordet fritid existerade inte längre. Nu börjar dock barnen bli så pass så det går att spela med dom, och inte bara wii sports, just dance och mariokart. Ingår det några expansioner idag eller måste man fixa sig alla? Hur blir bästa upplevelsen är det att ta dom en efter en från början?

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Lego Master

Damn you all to heck!
Nu har jag precis dragit igång installationen av WoW hemma, får se om jag har nån gratistid att hämta upp, annars kanske man smyger in en sub eller skaffar ett gamecard lite snabbt. Classic kommer bli givet när det väl kommer, men man behöver ju jobba upp hypen innan dess...

Tvåbarnspappa med hus och allt vad det innebär, så gamingtiden är begränsad till efter 20.
Shudnawz#2680

@Segge:
Jag tror att alla expansioner utom den senaste ingår när du köper basspelet. Så det du eventuellt behöver komplettera med är Legion just nu. Och den kommer väl bli del av basen när BfA kommer ut.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd

Hur går det för er? Lirar ni fortfarande?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

There is more stupidity than hydrogen in the universe, and it has a longer shelf life. /Frank Zappa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Måttband:

Hur går det för er? Lirar ni fortfarande?

Undertecknad är på väg att starta upp igen. Måste fixa min Priest innan den nya expansionen går live fullt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thekai:

Undertecknad är på väg att starta upp igen. Måste fixa min Priest innan den nya expansionen går live fullt ut.

Ska strax igång med min dh och dk igen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk

Börjar bli lite sugen då den nya expansionen ser lovande ut och jag har börjat få lite tid över.
Ska bli intressant om jag kan damma av mitt gamla konto jag övergav för snart 7 år sedan... tror inte jag har tillgång till den mailen längre...
Classic har jag redan gått igenom en gång och är kanske min favoritexpansion av de jag har spelat (fram till mitten av cataclysm). Men har varken tid, ork eller möjlighet att avverka samma sorts timmar.

Permalänk
Medlem

Legion tycker jag var en riktigt grym expansion, det är mycket enklare att spela om man inte har så mycket tid numera än det var förr! Battle for Azeroth (nya expansionen som kommer 14:e Augusti) ser ut att bli riktigt grym dessutom! Klassisk Alliance vs Horde ska bli kul!

Permalänk
Lego Master

Spelade lite på "gratis upp till lvl20" senaste veckorna. Usch vad jag stör mig på allt Cataclysm ställde till med. Känner ju inte igen nånting.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Den som vill adda mig får gärna göra det kraftcore#1501

gammal TBC spelare som inte har spelat mycket sen cata, men fått upp intresset nu så har lirat ett par dagar.

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att en del dammat av sina konton i samband med ny expansion, det har jag gjort Inte spelat legion alls, men spelat mer seriöst tidigare. Installerade spelet idag igen och har även köpt expansionen
Min main är en human paladin men har några alts också. Det verkade som att någon tidigare i tråden hade dragit ihop något och jag är gärna med battletag: chippen#2188

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Zwamp#2936

34år, spelat sedan ca 00:30 23 november 2004. Mer eller mindre aktivt. Datornerdar 8-10 timmar om dagen då det är del av mitt företag och mitt jobb. Jag kör endast engelska på discord då jag har internationell publik.

Självklart är det Horde som gäller, har karaktärer både på rp och pvp servrar. Kommer lvla main på RP först för content till streamen. Har en alliance på en pvp server, endast för achivements

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

Tja! 34 bast här och endast spelat upp min nuvarande Human Mage till lvl 26. Aldrig spelat WoW innan. Så om nån är lika ny och sugen på WoW så skriv. För jag kan spela kvällar 18-23.

Permalänk
Medlem

Har det skapats någon guild som alla joinar eller hur hittar ni varandra in game? Finns det en SWEC guild?

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

Zwamp#2936

34år, spelat sedan ca 00:30 23 november 2004. Mer eller mindre aktivt. Datornerdar 8-10 timmar om dagen då det är del av mitt företag och mitt jobb. Jag kör endast engelska på discord då jag har internationell publik.

Självklart är det Horde som gäller, har karaktärer både på rp och pvp servrar. Kommer lvla main på RP först för content till streamen. Har en alliance på en pvp server, endast för achivements

Vad jobbar du med?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Avstängd
Skrivet av frong:

Vad jobbar du med?

Twitch antagligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizZm0:

Har det skapats någon guild som alla joinar eller hur hittar ni varandra in game? Finns det en SWEC guild?

Någon bör ta på sig att skapa ett Sweclockers Community, en för alliance och en för horde kanske? Community funkar över realms vilket guild inte gör. Man kan vara med i flera communitys.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orfi:

Hej!

Kort och gott söker jag likasinnade, som har arbeten eller skola på dagarna och inte oändligt med fritid men som gärna lirar ihop med andra när tid finnes och är ute efter både äventyret och det sociala!

Jag spelar Priest som första gubbe och är väl om man frågar andra äventyrare i random dungeons den sämsta healern som levat, jag vet oftast inget om de dungeons jag kastas in i random via den där dungeon-findern så jag får ofta äta massa skit av gruppen när jag inte fattar vad jag ska klicka på eller stannar för att plocka upp en blomma mellan strider, bristen på kommunikation och teamwork gör det hela varken lättare eller speciellt roligt och jag känner väl att ska jag ändå misslyckas kan jag väl lättast göra det ihop med andra som kan garva åt det och ha roligt samtidigt, inte någon sur 14 årig tysk pojke vars karaktär är värd mer än hans mamma för honom.

Så finns det fler som mig där ute eller några som redan har en guild så hojta till förfan!
Jag spelar på en server som heter Eonar men jag kan verkligen tänka mig flytta till en annan server om det innebar någon eller några att spela ihop med.

Sen måste jag säga att det jag hade bävat mest för var den hemska grinden men den har hittills varit väldigt behaglig, hoppas det håller i sig!

Mvh

God dagens. Förstår hur du känner dig med allt nytt. Börja spela igen för ca 1-2 månad sedan. Jag slutade efter Lich king, men till dess spelandes det ganska seriöst. Är 38år utan barn men jobbar och har ett "vanligt" liv också. Adda EddieC#21600 Kommer i alla fall spela upp 2 gubbar från 110 - 120. Efter det får jag avgöra om det är värt att fortsätta

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beta:

Någon bör ta på sig att skapa ett Sweclockers Community, en för alliance och en för horde kanske? Community funkar över realms vilket guild inte gör. Man kan vara med i flera communitys.

Skickades från m.sweclockers.com

Låter som ett väldigt bra förslag tycker jag! Någons som har mer tid/ork än mig ;). Skaffade själv spelet 2005 och har kommit tillbaka i slutet av Legion och ser fram emot BFA. Har familj så speltiden är begränsad till kvällstid och strötid på helgen. Lirar nu Alliance på Silvermoon.

//Oscar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beta:

Någon bör ta på sig att skapa ett Sweclockers Community, en för alliance och en för horde kanske? Community funkar över realms vilket guild inte gör. Man kan vara med i flera communitys.

Skickades från m.sweclockers.com

Guilds funkar över servrar sålänge de tillhör samma "grupp" med servrar. Oklart vilka som hör ihop med vilka dock. Finns säkert info online.

Du har säkert sett spelare med ett annat servernamn efter sin karaktärs namn. Dvs de är på en server som är kopplad till din server och ni kan då vara med i samma guild. Ngt i den stilen iaf, om jag inte missuppfattat ngt. Vilket är mycket möjligt xD

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

wow

hej hopp

jag är en social filur som börjat spela wow igen. jag har noll koll på spelet men spelar för skojs skull.

mitt tag är sleecin#2280

har en allie präst lvl 112 och en horde demon hunter lvl 110

la till mina karaktärer
Permalänk
Medlem

Jag spelade hardcore i vanilla. Mådde pyton över allt farmade och ville kasta in handduken många gånger men gjorde inte de för att inte förstöra för alla de andra 39st i guilden. Vi va ett tajt gäng på den tiden. Sedan fortsatte jag med raidandet i två expansioner efter det. Sedan blev de casual. Pandarian skippade jag helt. Gjorde en comeback i expansionen efter det. Men blev bara att man levelade upp ett par gubbar till max och sedan slutade igen.

Har planer på att köra den nya expansionen till vinter. Levela upp gubbarna när snön ligger på och det är kallt och tråkigt ute. Fast lär ju bli som vanligt. Jag fattar inget av alla dungeons då alla förväntar sig att man ska kunna allt redan och ingen har tid att förklara något. Och pullar man inte halva/hela instansen i en pull så är man en nubb å blir kickad ifrån en pug.

Så här på sommaren så äts all tid upp av huset. Måla, slipa, pula. Mina två cents till denna tråden.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Hej på er,

Har också lirat sedan WOW Vanilla betan, hoppade över Cataclysm och mesta av Pandaria dock,

40år gift med 2 barns så det är mest på kvällarna efter 21:00 man lirar,

Ni får gärna lägga till mig också, har väl 4st 110 gubbar på Horde och det är väl den sidan jag hänger mest

mit tag är: Diarchos#2453

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 740 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | AMD Ryzen 5 1600X@3.6 GHz| Corsair 16GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX| ASUS 1080ti ROG STRIX Gaming | AOC AGON AG271QX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Har planer på att köra den nya expansionen till vinter. Levela upp gubbarna när snön ligger på och det är kallt och tråkigt ute. Fast lär ju bli som vanligt. Jag fattar inget av alla dungeons då alla förväntar sig att man ska kunna allt redan och ingen har tid att förklara något. Och pullar man inte halva/hela instansen i en pull så är man en nubb å blir kickad ifrån en pug.

Vilken tur for dig då att spelet har inbyggd info om varje boss numera då. Tex vad du ska tänka på beroende på roll osv. Allt finns i "adventure guide" i menyn nere i högra hörnet.

Vet ju inte hur balansen är i 120 exakt nu då. Men kör man nog hög svårighetsgrad går det inte att ta mer än ngn pack i stöten om man inte är ett extremt sammansvetsat gäng, det är jag säker på.

När man levlar har de nyligen ändrat balansen/skalningen också, så du dödar inte monster på ett slag ute i världen och inne i en dungeons leder stora pulls till wipe mest sannolikt.

Så du kommer nog bli positivt överraskad förhoppningsvis

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Avstängd

Spelet wow är väl ganska slut känns det som.
Vanilla och BC var ju det enda bra i wow enligt mig.
I Lich King och framåt så blev hela spelet casual, dvs tråkigt.

Permalänk
Medlem

Hej!
Själv är jag 31 och sjukskriven.
Jag kom tillbaka till Wow sommaren 2016 (efter att ha spelat Vanilla och genom hela Cataclysm).

Sedan jag kom tillbaka till WoW så har jag mest spelat själv, då jag har haft ganska svårt att hitta någon att spela med. Jag är väl egentligen ganska duktig på spelet, men då jag pga utmattning och så vidare inte kunnat engagera mig till en fast grupp människor så har jag mest spelat ensam. Mage Tower Challenges var för övrigt jättekul, och att skaffa 36/36 var en kul utmaning.
Jag hade igår 19 maxlevlade karaktärer. Idag har jag 0. Spännande.

Jag spelar gärna ihop med andra, jag gick in på Discord, men jag är inte så aktiv chattare i dylika program.
Ni hittar mig på battletag tetrisGOAT#2202, och jag är kapabel att spela alla specs och roller på åtminstone väl godkänd nivå.

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag tänkte också prova senaste expansion. Har spelat alla tidigare men inte speciellt mycket sen TBC. Levlar gärna med andra, det blir roligare så.

Jobbar vardagar 7 till 17 så spelar helger och kvällar.

Adda gärna Randy#2129

Ha det bra!