Bilder på ditt senaste inköp (2018)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av Bascule666:

Funderar också på en Dyson-fläkt (har en suverän Dyson batteridammsugare) men har blivit avskräckt av internetinlägg om väldigt hög ljudnivå, är detta fel?

Jaha ok. Den AM07 jag har låter rätt högt på högre effekter men då blåser det riktigt ordentligt också, alltså mycket starkare än egentligen alla andra fläktar jag kommit kontakt med tidigare. Så kör man på typ hälften effekt eller lägre tänker jag inte så mycket på ljudet. Ljudet är förresten ett helt jämnt, ja i brist på bättre ord, liksom vindljud så inget sådant där smattrande eller cykliskt som många andra fläktar. Stod på deras hemsida att den numera var 60% tystare, alltså samma version som jag har då, så vet inte hur mycket den tidigare versionen lät.

Luftfuktaren/fläkten AM10, har nog ungefär samma ljudnivå och pumpen eller vad det är som sitter i en luftfuktare låter väldigt lite. Gjorde lite research angående just pumpmekanismljudet på olika luftfuktare innan jag valde den från Dyson då jag behövde kunna sova med den igång och det är inga problem.

danzisch

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gustavsberg
Registrerad
Dec 2016

6st sådana kom man hem med för en liten stund sen!

FractalDesignR5. EVGA SN G2 850w. MSI X99A Gaming 7. Intel 5820k. EVGA 980Ti SC. Kingston Fury Black 16Gb. Samsung 950Pro 512Gb M2. WD Black 1Tb. Noctua NH-D15s. ASUS VG248QE x2. Corsair Gaming Strafe RGB Brown. Razer Diamondback.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av Markus1987:

http://i64.tinypic.com/id9kbb.jpg

De är så otroligt vackra.

Crucial Ballistix Tactical 16GB 2750Mhz ■ Asus Z170-A ■ MSI GTX 1070 Gaming X ■ Intel i5 6600k 4.5Ghz
be quiet! Pure Rock ■ Samsung EVO 850 250GB
FD Define S ■ EVGA Supernova G2 650W
Seagate 7200RPM 1TB ■ CM Storm Quickfire, Cherry Blue ■ Logitech G403
BenQ 24" XL2430T

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gustavsberg
Registrerad
Dec 2016

@Dreijer:

Ja, dom är mycket fina faktiskt, inget man kommer använda dock, ska skaffa någon trevlig hylla till köket där dom får stå å glänsa!

FractalDesignR5. EVGA SN G2 850w. MSI X99A Gaming 7. Intel 5820k. EVGA 980Ti SC. Kingston Fury Black 16Gb. Samsung 950Pro 512Gb M2. WD Black 1Tb. Noctua NH-D15s. ASUS VG248QE x2. Corsair Gaming Strafe RGB Brown. Razer Diamondback.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014
Skrivet av Markus1987:

Blev en likadan för mig och tjejen. Men vår kommer att användas.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Mar 2012

@Xougar:

Var har du köpt denna ?
Sambon samlar sedan några år tillbaka 😎

-

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015
Skrivet av Markus1987:

Köpte hem några sådana också för att ha som julklapp till muminfantasten i familjen.

Har inget emot mumin själv, men dessa muggar var inte speciellt fina. Går inte ens att se någon relevans till mumin genom att bara titta på dem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av Kaine_Uro:

Köpte hem några sådana också för att ha som julklapp till muminfantasten i familjen.

Har inget emot mumin själv, men dessa muggar var inte speciellt fina. Går inte ens att se någon relevans till mumin genom att bara titta på dem.

Men kärleken, ser du inte den? Det är någonting mysigt och romantiskt med dessa koppar.

Crucial Ballistix Tactical 16GB 2750Mhz ■ Asus Z170-A ■ MSI GTX 1070 Gaming X ■ Intel i5 6600k 4.5Ghz
BenQ 24" XL2430T

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014
Skrivet av Fraction_91:

@Xougar:

Var har du köpt denna ?
Sambon samlar sedan några år tillbaka 😎

Köpte de på Iittala outlet i Örsundsbro. Stod i kö en kvart innan de öppnade. Väldigt mycket folk, tvivlar på att de finns kvar. Men annars finns det gott om dem på Tradera men överdrivet dyra.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av Xougar:

Köpte de på Iittala outlet i Örsundsbro. Stod i kö en kvart innan de öppnade. Väldigt mycket folk, tvivlar på att de finns kvar. Men annars finns det gott om dem på Tradera men överdrivet dyra.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, vilken märklig ort att öppna ett outlet på. Dit lär jag tusan åka någon gång.

BenQ 24" XL2430T

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Mar 2012

@Xougar: Tackar !

-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gustavsberg
Registrerad
Dec 2016

Ser redan annonser ute på Tradera av dessa muggar, ett bud ligger strax över 2000kr styck! Trevligt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av Markus1987:

Ska visst gå att köpa på nätet också. Har tittat till båda sidorna lite av och till, men har aldrig sett dem tillgängliga...

https://www.moomin.com/en/blog/all-you-need-know-moomins-day-...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tornedalen
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av SYRE:

@lambdan: Jag köpte en sån här för att få mina skärmar i rätt höjd, funkade faktiskt väldigt bra och smidigt för en billig peng!

Tack för tipset, ska fundera på en sån.

Skrivet av andreas_dock:

Haha!, ja verkligen!
Vad tycker du då? Jag älskar fan mitt...

Kör du till Mac eller Pc ?

Kör till PC, funkar perfekt över Bluetooth med en vanlig USB Bluetooth dongel. Behöver man komma åt BIOS/UEFI är det bara koppla in via USB så blir det som en trådat tangentbord.
För att fixa så det funkar bättre i Windows använder jag ett Autohotkey Script.

Enda bristen jag hittat, vilket kan påverka vissa spel, är att key rollovern är ganska dålig. Det går t.ex. inte att göra en "donut" i GTA då man inte kan hålla in W, S och A/D samtidigt.

Main: i7-8700K @ 4.8GHz, ASUS Z370-F, NH-U14S, 16GB 3200MHz, GTX 1080Ti FE, Define C TG, Dell U3417W, Razer Deathadder Elite, Diverse tangentbord, Beyerdynamic DT770 Pro
UnRAID Server: Ryzen 1700X, 8 GB ECC, ~24 TB (1 Parity disk)
Macbook: Retina Mid-2014, i5 2.6 GHz, 8GB RAM, 250GB SSD
TV-spel: PS4 Pro, Switch, N64, Super NT, Hi-Def NES, m.m.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södermalm
Registrerad
Maj 2002
Skrivet av Bascule666:

Funderar också på en Dyson-fläkt (har en suverän Dyson batteridammsugare) men har blivit avskräckt av internetinlägg om väldigt hög ljudnivå, är detta fel?

Skrivet av andreas_dock:

Jag står också inför samma frågeställning och tvekar om man skall trycka på köp eller ej...

Jag har en AM06, den låter väl ungefär som en vanlig fläkt (baserat på den gamla golvfläkten jag hade sen innan). Jag har den på nivå 3 när jag sover, den är inte ljudlös men den är relativt tyst i alla fall. Tystare än min tidigare golvfläkt som endast har 3 lägen förutom av.

Tycker den kyler mycket bättre, eftersom det är konstant luftflöde istället för "pulserande" som det kan vara från en hederlig fläkt med fläktblad...

enda negativa är att man måste ha fjärren för att ändra nivån, slå på timern och panoreringen. Själva fläkten har bara en power-knapp på basen...
Tänkte köpa en AM07 från början men sommarerbjudandet tog slut innan jag bestämde mig för ett köp.

PC: 4790k / 1070 / 32 GB
FOTO: Fuji X-T2
Fotofolio \ flickr \ fotosidan

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2010

Köpte en Seiko när jag ändå var i Japan.
En sarx035. Riktigt nöjd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köping
Registrerad
Maj 2009

@Läkarn: har samma Köpte den från Japan för ca ett år sedan. Kan inte annat än att rekommendera den till ALLA som vill ha en suverän automatik.

Nästa köp blir en Seiko Grand (när frugan mjuknat lite).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Back in the box
Registrerad
Sep 2005

kvällslektyr:

"Neeeein! Inte stjäla dyrbart krigsmaterial från Guderian." -Weeblie lever sig in i MaLos HOI3 spelande...
Skippy R.I.P. 17/7 2006