Permalänk
Avstängd

Läsa in program i samma mapp C#

Hej,

Jag skriver nu kort och enkelt så ni slipper jobbigt för er.

jag kodar just nu och i swich() alternativen case: 1 skriver jag skräp som lagras och detta har jag löst genom att skriva följande:

case 1:
( array)

nu till saken ska jag återskapa vad jag läste i case: 1 i case: 2 scenario

är det new string[] jag ska använda mig utav i case: 2, tanker här är att jag ska skriva ut resultatet i case 2?

case 2: (array) ska återskrivas här
Skriv på, hur man gör så jag lär mig. tack

Tråd återställd
Permalänk
Medlem

Du vill för case = 1 läsa in data, som du sedan ska skriva ut när case = 2?

Permalänk
Avstängd

@MickeBoy: ja det stämmer det

Permalänk
Medlem

Du får nog skriva en utförligare fråga om du vill ha ett vettigt svar.

Permalänk
Medlem

Förstår absolut ingenting av den kod du producerat.

hhhha är ju inte heller direkt ett trevligt variabelnamn, och varför det är en dålig idé visar du själv på då du har ett "h" mer där du definerar variablen än där du försöker skriva ut den.

Eftersom du stoppar in saker i en array/enumerable så leds man till att tro att du vill kunna spara flera inmatningar? Men detta görs då högst inkorrekt.

Edit: Okej, nu blev frågan editerad medans jag svarade också

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BasseBaba:

Förstår absolut ingenting av den kod du producerat.

hhhha är ju inte heller direkt ett trevligt variabelnamn, och varför det är en dålig idé visar du själv på då du har ett "h" mer där du definerar variablen än där du försöker skriva ut den.

Eftersom du stoppar in saker i en array/enumerable så leds man till att tro att du vill kunna spara flera inmatningar? Men detta görs då högst inkorrekt.

Edit: Okej, nu blev frågan editerad medans jag svarade också

Okej, kolla nu, väldigt simpelt är det.

case: 1

skriver array sats här, den läser in text som jag skriver när den frågar.

case :2

i denna funktion ska den skriva ut texten jag skrev i case 1.

simple as that. att jag sedan namngivit dessa massa konstiga namn har inga betydelse för du förstår funktionen om du är en programmerare.

frågan är snarare hur kommer jag åt case 1 genom case 2? är det (new) string eller vad jag använder?

exempel på koden:

case 1: // Val 1
Console.WriteLine("Skriv text: ");
string strRead = Console.ReadLine();
string[] power = new string[] { strRead};
IEnumerable<string> powerQuery =
from collect in power
select collect;

foreach (string sky in powerQuery)
{
Console.WriteLine(sky + " ");
}
break;

hur kommer jag åt detta genom case 2??

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elBenko:

Du får nog skriva en utförligare fråga om du vill ha ett vettigt svar.

Kolla nu

Permalänk
Medlem

using System; using System.Collections.Generic; using System.Linq; namespace ConsoleApp1 { class Program { static void Main(string[] args) { var saveMe = new List<string>(); while (true) { Console.WriteLine("# 1 or 2 + enter"); switch (Console.ReadKey(true).KeyChar) { case '1': Console.Write("Skriv text: "); saveMe.Add(Console.ReadLine()); Console.WriteLine("Add: " + saveMe.Last()); break; case '2': Console.WriteLine("Stored data: " + string.Join(", ", saveMe)); break; default: Console.WriteLine("Invalid key"); saveMe.Clear(); // BONUS!!!!!!! break; } } } } }

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daygamerme:

...
hur kommer jag åt detta genom case 2??

Genom att deklarera din variabel ovanför Switch-satsen.

var Text = "" switch(...) case 1: Text = "test"; break; case 2: if(Text == "test") ...

osv.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Daygamerme: *trådstart återställd*

Detta då du fått hjälp av tråden och det kan då vara på sin plats med ett tack och även låta andra få hjälp av tråden i framtiden.
Jag ber dig därför att inte redigera sönder dina trådar i framtiden, tack

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NordhNet:

@Daygamerme: *trådstart återställd*

Detta då du fått hjälp av tråden och det kan då vara på sin plats med ett tack och även låta andra få hjälp av tråden i framtiden.
Jag ber dig därför att inte redigera sönder dina trådar i framtiden, tack

sure thing