Permalänk
Avstängd

Nyheter i WoW expansionen?

Hej.

Är lite småsugen på att skaffa nya WoW expansionen, men jag har inte riktigt följt med när det gäller vad den faktiskt innehåller? har försökt att googla till mig lite info men hittar inget direkt matnyttigt.

Är det något i den nya expansionen som "sticker ut" eller är det bara mer av det gamla konseptet, dvs questa upp gubben till nya max lvl, kör 5 manna heroic/mythic dungeons tills man är klar för att börja köra raids?

Läste något om Warzones och en ny /pvp flagga som man kan aktivera för att få nya pvp skills, men sen vet jag inte mycket mer om expansionen.

Legion körde jag iaf c.a 3 månader innan jag la ner, och jag slutade inte direkt för att jag tyckte det var tråkigt, det var mer att jag hade progressat så pass långt i spelet att jag kände att antingen så joinar jag ett raid guild eller så slutar jag spela, det blev det sistnämnda.

Permalänk
Permalänk

Det är inga stora stora saker, vi får warfronts, som ska vara lite som en blandning av scenario/battleground/rts.

får isle expeditions, påminner lite om de gamla scenarios från pandaria, men med lite mer motstånd i, kommer vara intressant.

så allt handlar om vad man ser som stora nyheter, kommer nog vara större story i BFA än legion, bättre berättat.
vi får första gången på länge två separata storys när man levlar horde vs alliance, vanligtvis så brukar storyn inte separera sig så mycket mellan dem.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Legion körde jag iaf c.a 3 månader innan jag la ner, och jag slutade inte direkt för att jag tyckte det var tråkigt, det var mer att jag hade progressat så pass långt i spelet att jag kände att antingen så joinar jag ett raid guild eller så slutar jag spela, det blev det sistnämnda.

Var likadant för mig, och gissar att det kommer bli likadant i BfA: Bli 120, farma lite rep/heroics. Levla ny karaktär till lvl 120, farma rep/heroics. Till slut når man en punkt där det bara är raids (ej raidfinder) som leder till förbättringar för ens karaktär, och då har man tre val: börja raida, levla en ny karaktär (igen) eller sluta spela. (Eller PvPa om man gillar det. Själv har jag inte PvP:at sen TBC.)

Personligen spelar jag mest WoW utav två anledningar nu för tiden: Själva levlandet (som är betydligt roligare än vad det var i vanilla/TBC) och för loren. Förutom lite i början av Legion så har jag inte raidat "seriöst" sedan MoP.

Har man kul i en månad eller två så är det värt det i min bok.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd

Köpte faktiskt expansionen, det var superkul att vara tillbaka, när man satte upp allt, skills, talents, fixa med addons etc, men sen när man väl började questa så tog det emot rejält.

Men jag ska försöka att tagga till och ta mig igenom alla quests iaf, det är främst pvp, 5 manna heroics/mythics samt pug raids som lockar.

Men questandet, fy faan vad det tar emot.

Permalänk
Avstängd

Det blev en refund request till slut, som gick igenom, jag var hypad när jag installerade spelet, installerade addons, satte upp UI´t och fixade macros men sen tog det tvärstopp när jag skulle börja questa/levla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Det blev en refund request till slut, som gick igenom, jag var hypad när jag installerade spelet, installerade addons, satte upp UI´t och fixade macros men sen tog det tvärstopp när jag skulle börja questa/levla.

Ja, gillar man inte klassisk questing är nog inte WoW någon höjdare.
Själv dingade jag 120 igår kväll, och jag tycker det var en helt ok upplevelse att levla.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |