Hörlurar, stora öron ( töjningar ) och glasögon?

Permalänk
Medlem

Hörlurar, stora öron ( töjningar ) och glasögon?

Tjenare alla goa gubbs' n girls!
Har ett litet problem ( kanske mitt eget fel förvisso )
men har problem att hitta lurar som sitter bra!
Har i dagsläget att par Argon over-ear lurar, som sitter bra på örat, men "glappar" p.g.a glasögon bågarna ( som sitter ganska tätt mot huvudet )

Har haft G933, som satte tvärbra, dock så har ju dem mer problem än siffror i beteckningen...
Letar således efter ett par lurar med följande kriterier:
* Stora Lurar( Gärna ovala, inte runda för då passar oftasvist inte töjningarna i öronsnibbarna )
* Helst ganska mjuka " öronmuffar " så dem lätt formar runt bågarna
* Inget krav på microfon eller sladd/trådlöst.
* 3,5mm, USB, Optisk. något av dem

Så ja, en hård nöt att knäcka.

Budget? Helst inte över 2000. kan tänka mig nytt som begagnat.
förderar stilrent, svart framför rgb och knarr-plast

Har kollat lite lätt på Sennheiser RS 175
Då dessa verkar ganska stora och mjuka i öronmuffarna.

All input är välkommen

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Det är bara att köpa ett par glasögon och knippa av skalmarna till korrekt längd.
Har 2 olika custom 700kr läderkuddar och det var inte bra nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinery:

Det är bara att köpa ett par glasögon och knippa av skalmarna till korrekt längd.
Har 2 olika custom 700kr läderkuddar och det var inte bra nog.

det är ju också en lösning
Har tyvärr ett rätt ovanligt synfel, som gör att glasögonen sällan går under på under 4000:- ( ej märkes bågar )
:/

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

On-ear lurar är inget du kikat på? Borde ju lösa problemet med töjningarna iaf. Oklart hur sköna de är över längre perioder osv då jag inte själv använder on-ear. Men ett tips iaf

*edit* då missar du iofs punkten med stora lurar. On-ear brukar vara mindre vad jag vet. Men o andra sidan behövs det kanske inte längre heller med on-ear. 😛

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

On-ear lurar är inget du kikat på? Borde ju lösa problemet med töjningarna iaf. Oklart hur sköna de är över längre perioder osv då jag inte själv använder on-ear. Men ett tips iaf

*edit* då missar du iofs punkten med stora lurar. On-ear brukar vara mindre vad jag vet. Men o andra sidan behövs det kanske inte längre heller med on-ear. 😛

Skickades från m.sweclockers.com

Har haft on ear innan, men dem blir ganska fort obekväma ( då dem trycker mot örat, som trycker mot bågen ) sen tycker jag ljudet blir mycket mysigare med over-ear lurar

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Är det inte bäst att gå till typ hifi-klubben och elgiganten eller liknande och bara pröva igenom hela sortimentet?

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte glasögon, och jag är inte cool nog för att ha solglajjor med mina stora over ear-lurar.
Kan slå ett slag för Beyerdynamic DT990 Pro (eller DT770 Pro om du vill ha stängda och en förjävla massa (för mycket imo) bas).

Kostar runt 1400-1600 och är troligen de skönaste lurarna som jag har haft i alla fall. De ser lite sköna ut som dom är.

Visa signatur

Razer Blade Stealth / Macbook Air M1 512GB 8/8

Sennheiser HD800S / Sennheiser HD650 / Sennheiser HD600
Sennheiser PXC550 / Sennheiser HD598

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasras:

Är det inte bäst att gå till typ hifi-klubben och elgiganten eller liknande och bara pröva igenom hela sortimentet?

Har varit på Hi-Fi klubben ( där jag köpte mina nuvarande Argon lurar ), men vart tyvärr besviken på utbudet, då många av lurarna var väldigt små, eller kostade 6k+
Har varit runt och känt på en del lurar men dem en verkligen ville provat hade dem inget demo-ex framme på och ville inte gärna öppna ett par om man inte skulle köpa dem ( lite dålig kundservice imo )
en får la bli en sväng igen och pröva turen.

Skrivet av HlMSELF:

Nu har jag inte glasögon, och jag är inte cool nog för att ha solglajjor med mina stora over ear-lurar.
Kan slå ett slag för Beyerdynamic DT990 Pro (eller DT770 Pro om du vill ha stängda och en förjävla massa (för mycket imo) bas).

Kostar runt 1400-1600 och är troligen de skönaste lurarna som jag har haft i alla fall. De ser lite sköna ut som dom är.

Noterat, ska kika på dessa!

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W