Permalänk

Front I/O Pins på moderkort

Som en uppföljare till min tidigare tråd behöver jag hjälp, mina frontpanels i/o kontakter stannar inte på pins:en/stiften på moderkortet. Det är helt standard kontakter (dock från ett annat chassi). Min fråga är då, ska jag löda på sladden och ta bort kontakten, limma fast kontakten på moderkortet eller annat förslag? Mvh Travhäst

Permalänk
Medlem

hade nog inte försökt löda på dem där, man brukar la få med 2-4 olika typ " distansblock " man kan plugga in dem i, för lättare montering mot modekorter, då kanske man kan löda fast dem på den istället för rakt på MOBO?

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Skrivet av Farthinder:

hade nog inte försökt löda på dem där, man brukar la få med 2-4 olika typ " distansblock " man kan plugga in dem i, för lättare montering mot modekorter, då kanske man kan löda fast dem på den istället för rakt på MOBO?

Jag ska förklara lite tydligare. Inga av mina delar är nya vilket innebär att jag inte fick med distansblock, distanser, skruvar osv. Vet du vart jag kan köpa såna där "distansblock"?

Permalänk
Medlem

vet tyvärr inte var man kan få tag i sådana :/ är la om någon har dem liggandes och vill bli av med dem? ( har nyss flyttat så har noll koll på mina grejor xD )
men kan försöka kika på det? om inte någon annan snäll själ kan avvara ^^

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W