Virtuellet tangentbord gammaldags med abc på samma knapp?

Permalänk
Medlem

Virtuellet tangentbord gammaldags med abc på samma knapp?

Gått från sony xperia - Samsung galaxy - Huawei
Sonyn hade så man kunde välja mellan alla boxtäver separerade, lr ihopslagna som en gammal lur med fysiska knappar, abc på en knapp osv en funktion som jag älskade och där man kunde välja att skriva en boxtav för varje tryck även på abc, lr att den "gissade" vad man skulle skriva, och kunde trycka en gång på varje även för boxtav nr 2 lr 3 på knappen. Köpte samsung, hade också så man kunde välja mellan en boxtav på varje knapp, lr 3st på samma, men hade ej funktionen att man kunde välja att skriva vilken boxtav man ville genom att trycka flera gånger på knappen, utan den gissade hela tiden, vilket var drygt när man skulle skriva slang lr nya ord.. Nu köpte huawei, och verkar inte ens finnas abc på samma knapp, utan enbart en boxtav för varje knapp. Har laddat ner olika virtuella tangentbord utan att hitta något.
Jag vill alltså ha ett tangentbord viruellt app som har både denna typen: https://play.google.com/store/apps/details?id=ssw.android.key...
Och att man skall kunna välja att skriva så den känner av orden så man bara behöver trycka en gång på varje, av och på funktion för det.
och den "nya"
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.appstech.cl...

Vad fan händer??? Finns det ej?
Måste vara på svenska!

Permalänk

Har inte testat själv men är det T9 funktionen du vill ha, isf finns SwiftKey eller Smart keyboard tex?.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Swift erbjuder ej gammaldags layouten, smart keyboard gör det dock Tackar

Permalänk
Skrivet av Zenon88:

Swift erbjuder ej gammaldags layouten, smart keyboard gör det dock Tackar

Finns så att du kan ställa in den till den gamla vanliga dumtelefonvarianten med T9 under inställningar, finns ett flertal olika layouter.
Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Pierre232:

Finns så att du kan ställa in den till den gamla vanliga dumtelefonvarianten med T9 under inställningar, finns ett flertal olika layouter.
Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: om jag inte missuppfattat vad du var ute efter🤔

Permalänk
Medlem

Jag hittar inget, kikat överallt? Print på rätt?

Permalänk
Skrivet av Zenon88:

Jag hittar inget, kikat överallt? Print på rätt?

Sorry, såg ut som rätt layout i inställningarna men provade och såg att det var fel. Det har en väldigt bra "ordföreslagsmotor" som lär sig allt eftersom hur du skriver, vilket gör att ju längre tid du använder det ju bättre blir det. Men det var bra att det andra funkade också, finns säkert fler men det är dom jag kom att tänka på först. Mvh

Skickades från m.sweclockers.com