Skärmen blir svart vid installation av drivrutiner

Permalänk

Skärmen blir svart vid installation av drivrutiner

Skriver på engelska för jag gjorde precis en tråd på tomshardware.

I was playing WoW when pc crashed. When i started PC it was black. Turned it off and removed power cable. After awhile i started PC again and I managed to run in safe mode. I unistalled drivers and I could now boot PC. Whenever I install drivers pc goes black (the pixels are light up black). Whenever i restart PC it goes black if I dont plug out the power.

Im wondering if it could be that my monitors are running on my mobo and swaps to a dead GPU whenever i restart PC/install drivers?

Please come with any ideas at all. Im happy to try them.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | EVGA 780-ti | FX-8320 | XPG 8GB 1600 MHz | OCZ Trion T150 | Seagate Barracuda 2TB | be quite! KRAFT 700w | Gigabyte GA-970A-DS3P | Windows 10 64-bit

Permalänk

Relevant information är att "Moderkorts menyn" eller vad den kallas kommer upp när jag startar datorn. Jag kan gå in i BIOS. Under "GIGABYTE" (märke på mitt moderkort) står det "förbereder automatidk reparation". Sen blir det svart och "Datorn diagnotiseras" --> "försöker reparera". Sen blir det en windows meny som säger

"Det gick inte att reparera datorn med automatisk reparation tryck på avancerade alternativ om du vill prova andra reparationsalternativ eller stäng av om du vill stänga av datorn. Loggfil D:\WINDOWS\System32\Logfiles\Srt\SrtTrail.txt"

I avancerade alternativ provade jag systemåterställning till en tidpunkt igår, men den misslyckades med errorn "0x80070003"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | EVGA 780-ti | FX-8320 | XPG 8GB 1600 MHz | OCZ Trion T150 | Seagate Barracuda 2TB | be quite! KRAFT 700w | Gigabyte GA-970A-DS3P | Windows 10 64-bit