Ojämnt ljud Plantronics 800d

Permalänk
Medlem

Ojämnt ljud Plantronics 800d

Hej!

Jag köpte ett par trådlösa gaming lurar "plantronics 800d".
När jag skall prova dessa så är ljudet riktigt ojämnt i spel, t:ex i CS:GO så är fotsteppsen jätte låga, och när man skjuter med ett vapen så är det riktigt riktigt högt. Samma sak gäller fortnite, fotstepps samt när man bygger är riktigt låg volym, och sen när man skjuter så är det så högt att öronen blöder.

+ att Realtek inte hittar mina lurar, eftersom dom är trådlösa via USB hub. Så kan jag inte använda den equalizern.

Någon som har några tips?

// Jocke

Visa signatur

|CPU: Intel core i7 7700k |GPU: GTX 970|Mobo: Gigabyte z270 gaming k3 ATX|
|Case: Corsair Carbide 200R |Ram: Corssair 16gb ram|HDD: 1TB samsung HDD|PSU:EVGA SuperNOVA NEX750G 750W 80+ Gold |

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Du bör kunna använda deras egen kontrollpanel/equalizer:
https://www.plantronics.com/se/sv/support/downloads-apps/rig-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Du bör kunna använda deras egen kontrollpanel/equalizer:
https://www.plantronics.com/se/sv/support/downloads-apps/rig-...

Det trodde jag också! Men det går inte att starta den.

Dom jag köpte lurarna av sa åt mig att installera dolby atmos som följde med, då dom trodde att det kunde bero på det. utan resultat.

Då tänkte jag att jag skickar tillbaka dessa lurar då jag ej är nöjd med ljudet, och nu får jag inte lämna tillbaka dem då Dolby atmos koden är förbrukad!

Vilka stjärnor.

Visa signatur

|CPU: Intel core i7 7700k |GPU: GTX 970|Mobo: Gigabyte z270 gaming k3 ATX|
|Case: Corsair Carbide 200R |Ram: Corssair 16gb ram|HDD: 1TB samsung HDD|PSU:EVGA SuperNOVA NEX750G 750W 80+ Gold |

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Riktigt tråkigt att höra. Jag har tyvärr inte de trådlösa utan kör med RIG 500E som är USB ansluten. Där fungerar i varje fall mjukvaran.

Har du varit i kontakt med tillverkaren? Känns ju som om deras egna mjukvara ska fungera. Dock är ju länkarna väldigt dåligt på hemsidan...