Kylande egenskaper på Smartphone fodral

Permalänk
Medlem

Kylande egenskaper på Smartphone fodral

Hej!

Jag har en Samsung S7 som jag spelar en hel del på. Oftast när jag är ute och på väg hem eller har rast.
Men min telefon blir sjukt varm efter en stund. Innan min samsung s7 hade jag en Iphone och kört med det i flera år tidigare.

Nu har jag haft min S7a i 2 år men är fortfarande inte van vid värmen. Det stör mig fruktansvärt att den blir så varm.

Jag undrar om det finns skal som har bra kylegenskaper eller något annat ENKELT att använda sig av som kyler ner telefonen snabbt. Ska gå att ha med sig i ryggsäcken och inte ta upp någon plats ifall det inte är ett telefonskal.

Men visst borde det finnas skal gjorda med material med bra kylande egenskaper?

Permalänk
Medlem

@Dassh: En kylklamp?

Nej, mig veterligt finns det inga skal med kylande egenskaper. Skal gör det motsatta om något.
Skulle du ändå lyckas hitta ett så måste du posta det här.

Vad du kan göra är att Roota din telefon och lägga in en ny kernel som du kan ställa in MHz och volt på.
Har du använt samsungs game tools btw? Ställer du ned fps och upplösning så blir den kanske inte så varm?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

@Dassh: En kylklamp?

Nej, mig veterligt finns det inga skal med kylande egenskaper. Skal gör det motsatta om något.
Skulle du ändå lyckas hitta ett så måste du posta det här.

Vad du kan göra är att Roota din telefon och lägga in en ny kernel som du kan ställa in MHz och volt på.
Har du använt samsungs game tools btw? Ställer du ned fps och upplösning så blir den kanske inte så varm?

Jag har ställt ner den till 30 fps men det är rätt störigt med så låg fps. Brukar dra ner ljusstyrkan och ha på energispar läget men det gör ingen nytta.

Men jag tycker mig ha läst artikel om skal med fläkt eller nått sånt. Låter sjukt opraktiskt imo men är värt att undersöka ifall det finns någon som ger bang for the buck

Skickades från m.sweclockers.com