Får snart psykos på aktivitetshanterarens rapport om 100% CPU användning hela tiden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå. :)
Registrerad
Jan 2012

Får snart psykos på aktivitetshanterarens rapport om 100% CPU användning hela tiden.

Hej allesammans, min dator driver mig snart till vansinne, oavsett vad jag än stänger ner eller använder för den delen så visar den att 100% av processorn används hela tiden.

Det kvittar om jag tittar på film, redigerar i Sony Vegas, Spelar, använder Edge för internet osv, ALLTID 100% oavsett vad.

Det som gör det ännu lustigare är att förra processorn jag hade, en E6420 inte ens höll på på det här sättet, den gick neråt och uppåt allt eftersom jag använde program och annat.

Så om vi leker med tanken på att det är aktivitetshanteraren som injicerat heroin i ögat, vad kan detta bero på?

Datorn "laggar eller hackar" inte heller utan flyter som man kan förvänta sig av den.

Chassi: Något gammalt Antec.

Minneskortsläsare

Urkopplad dvd brännare

Hårddisk: WD 5000AAKS-AA07B2

Intel Inside Core I7 2600 (ej K)

Moderkort: Asrock P67 Pro 3

PSU: Corsair TX-650

GPU: Gigabyte GTX-570

Plus 3 fläktar, 1st 120mm och 2st 140mm exklusive den i PSUn.

/Lifooz

Charles Bukowski, poet och författare

"Hur i helvete ska en människa kunna njuta av att väckas 6.30 på morgonen av en alarmklocka, hoppa upp ur sängen, klä på sig, tvinga i sig mat, borsta tänder och hår, och kämpa sig genom trafiken för att ta sig till en plats där man i all väsentlighet tjänar massor av pengar åt någon annan och samtidigt förväntas vara tacksam över möjligheten?"
Sitter på en Asus-fri dator.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hedesunda
Registrerad
Dec 2005

Titta en gång till och fundera på vad det är du verkligen ser.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2009

Det är inte så att aktivitetshanteraren kewkat ur?
Var likadant för mig, konstant 100% CPU i aktivitetshanteraren tills någon av de större uppdateringarna kom ut då problemet magiskt försvann.

Körde man annat program så rapporterades inga 100%, t.ex OpenHardwaremonitor.

Win11 pro | AMD i6 3670c 2.13ghz | Asus mode-kort delux | 16 GB 1337 MHz RAM
Nvidia 6850 | Intel 535ssd 120gb+ 350ssd 120gb | ~2 KB HDD
Fractal design K3 | motionscykel 650W | Dell 27 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Bellerefon:

Det är inte så att aktivitetshanteraren kewkat ur?
Var likadant för mig, konstant 100% CPU i aktivitetshanteraren tills någon av de större uppdateringarna kom ut då problemet magiskt försvann.

Körde man annat program så rapporterades inga 100%, t.ex OpenHardwaremonitor.

Det känns som att det är aktivitetshanteraren som har tagit något den inte skulle.
För de program som körs kan liksom inte äta i sig så mycket effekt, jag körde ju samma program på E6420 och den var inte i närheten.
Och om den klena proppen klarar det som luft så skall liksom inte I7 2600 spåra ur.

HW monitor, Edge, och liknande småprogram skall ju inte behöva ge ett utslag som det man ser.

Nu har jag alla existerande uppdateringar men jag får kanske ignorera aktivitetshanteraren tills vidare och se om det löser sig med någon framtida uppdatering.

Såg föressten nu i HW-monitor hur det programmet registrerat kalaset.

/Lifooz

"Hur i helvete ska en människa kunna njuta av att väckas 6.30 på morgonen av en alarmklocka, hoppa upp ur sängen, klä på sig, tvinga i sig mat, borsta tänder och hår, och kämpa sig genom trafiken för att ta sig till en plats där man i all väsentlighet tjänar massor av pengar åt någon annan och samtidigt förväntas vara tacksam över möjligheten?"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jan 2015

Testa att återställa standardvärden för ditt energischema

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av elBenko:

Testa att återställa standardvärden för ditt energischema

Hjälpte inte, men jag kollade på HW-monitor och då är det tydligt att Aktivitetshanteraren fejkar. ^^

/Lifooz